خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش
  • زمان مطالعه: 9دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 5617 نفر

بیت کوین کش یک هاردفورک (انشعاب) بیت کوین است. از آنجایی که نسبت به بیت کوین ارزان تر، سریعتر و دارای کارمزد کمتری است حجم خرید و فروش بیت کوین کش رشد قابل توجهی به خود دیده است. در این مقاله به بررسی این فورک بیت کوین می پردازیم و درباره نحوه خرید آن صحبت می کنیم.

بیت کوین کش چیست؟

بیت کوین کش یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا است. با پرداخت‌های سریع، کارمزدهای کم، حفظ حریم خصوصی و ظرفیت تراکنش بالا (بلوک‌های بزرگ) هدف آن تبدیل شدن به یک پول جهانی سالم است. همانطور که پول فیزیکی، مانند اسکناس دلار، مستقیماً به شخصی که پرداخت می‌شود، تحویل داده می‌شود. پرداخت‌های بیت‌کوین کش مستقیماً از شخصی به شخص دیگر ارسال می‌شود. برخلاف پول های فیات، بیت کوین کش به عنوان یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز و بدون نیاز به مجوز، به هیچ شخص ثالث و واسطه های پولی مانند بانک ها و پردازشگرهای پرداخت وابسته نیست. تراکنش ها را نمی توان توسط دولت ها یا سایر شرکت های متمرکز سانسور کرد. به طور مشابه، وجوه را نمی توان توقیف یا مسدود کرد، زیرا اشخاص ثالث کنترلی بر شبکه بیت کوین کش ندارند.

بیت کوین کش (BCH) جایگزینی برای قدیمی ترین و پرمعامله ترین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین (BTC) است. شبکه BCH بسیار سریعتر و ارزان تر است. در سال ۲۰۱۷، توسعه دهندگان بیت کوین کش کد بیت کوین را اصلاح کردند و نسخه خود را از نرم افزار و یک محصول رقابتی تمام عیار منتشر کردند. از دیدگاه فنی، بیت‌کوین کش بسیار شبیه به بیت‌کوین است. هر دو پروژه دارای سقف ۲۱ میلیون کوین هستند و همچنین از مکانیزم اجماع اثبات کار (PoW) برای تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کنند.

چگونه بیت کوین کش را استخراج کنیم؟

ماینینگ یا استخراج فرآیندی است که طی آن تراکنش های جدید بیت کوین کش تایید می شوند و بلاک های جدید به بلاک چین بیت کوین کش اضافه می شوند. ماینرها از قدرت محاسباتی و الکتریسیته برای حل معما های پیچیده ریاضی استفاده می کنند. با این کار توانایی تولید بلوک های جدیدِ تراکنش را به دست می آورند. اگر یکی از بلاک‌های آن‌ها توسط شبکه پذیرفته شود، ماینر یا استخر ماینینگ، پاداش بلوک را در قالب بیت‌کوین کش تازه صادر شده دریافت می‌کند.

ماینینگ به شدت رقابتی است. با افزایش قیمت بیت کوین کش در بازار، ماینرهای بیشتری تشویق می شوند تا وارد رقابت روزافزون ماینرها برای تولید بلاک ها شوند. ماینرهای بیشتر با افزایش و توزیع نرخ هش، شبکه را ایمن تر می کنند. این امر مانع از کنترل یک ماینر بر روی شبکه می شود.

هر کسی می تواند بیت کوین کش استخراج کند. استخراج به سخت افزار تخصصی به نام ماینر (miner) نیاز دارد که می توان آن را خرید یا اجاره کرد. ماینرها همچنین باید یک نرم افزار فول نود (که اکثر ماینرها در حال حاضر از BCHN استفاده می کنند) را برای ساخت بلاک ها و اتصال به بقیه شبکه بیت کوین کش اجرا کنند. ماینینگ را می توان به طور مستقل انجام داد، اما ماینرها اغلب نرخ هش خود را با هم ترکیب می کنند و به طور متناسب در پاداش های بلوک به دست آمده سهیم می شوند.

خرید بیت کوین کش

بیت کوین کش در بسیاری از صرافی های بین المللی برتر موجود است، مانند: بایننس، هوبی، کوین بیس و.. . اما استفاده از این صرافی ها مستلزم انجام فرایند احراز هویت است. درحال حاضر این صرافی ها به کابران ایرانی خدمات خود را ارائه نمی کنند. بعضی از کاربران ایرانی با استفاده از هویت های جعلی اقدام به احراز هویت در این صرافی ها می کنند که اصلا پیشنهاد نمی شود. زیرا این عمل از نظر این صرافی ها جرم است و در صورت تشخیص، دارایی کاربر ممکن است بلوکه شود.

اکثر صرافی های داخلی نیز خدمات خرید و فروش بیت کوین کش را ارائه می کنند. تفاوت آن ها در نرخ، کارمزد، سرعت انجام معامله و سایر امکانات است. صرافی ارزینجا یکی از صرافی های معتبر داخلی است که از سال ۹۶ در این حوزه فعالیت دارد و هم اکنون خدمات خرید و فروش را برای بیش از ۴۰۰ رمزارز ارائه می دهد. برای خرید بیت کوین کش و یا سایر رمزارز ها میتوانید به وب سایت ارزینجا یا اپلیکیشن موبایلی آن مراجعه کنید.

انجام فرایند خرید در پلتفرم ارزینجا بسیار ساده، آسان و همچنین سریع است. کافیست در چند دقیقه در سایت صرافی عضو شوید. مدارک هویتی خود را آپلود کنید و پس از تایید به معامله رمزارز ها بپردازید. همچنین با وجود قابلیت جدید “کیف پول داخلی” ارزینجا، می توانید رمزارز خود را در حساب کاربری خود ذخیره داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه دقیق انجام خرید و فروش در صرافی ارزینجا به این لینک مراجعه کنید.

روش نگهداری بیت کوین کش

بیت کوین کش مشابه سایر رمز ارزهای موجود در بازار، قابل ذخیره‌سازی در کیف پول های ارز دیجیتال است. شما می‌توانید ارز بیت کوین کش را در کیف پول داخلی صرافی ارزینجا یا در صورت تمایل در کیف پول‌‌های شخصی خود نگهداری کنید. همچنین اگر مقدار کوین های شما رقم زیادی است برای اطمینان بیشتر می توانید از کیف پول های سخت افزاری استفاده کنید. برای تحقیق و بررسی کیف پول ها میتوانید به این لینک مراجعه کنید.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx