آموزش نحوه دریافت ایردراپ فیول

ایردراپ فیول
  • زمان مطالعه: 13دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ یک دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1362 نفر

 مقدمه

بعد از انجام ایردراپ مورد انتظار شبکه آربیتروم که بسیاری از فعالین صنعت کریپتوکارنسی‌ها موفق به دریافتش نشدند، تب‌وتاب ایردراپ‌ها بین کاربران این حوزه بسیار بالا رفت و حالا اکثریت جامعه به دنبال موقعیت ایردراپ‌‌های بعدی هستند.

اگر تابه‌حال در هیچ ایردراپی شرکت نکرده‌اید و اطلاعات کافی درباره ایردراپ‌ها را ندارید؛ ایردراپ شیوه‌ای از عرضه اولیه است که با اهداف مختلفی مثل تبلیغات، برندینگ و… با قیمتی بسیار ناچیز و یا رایگان و بعد از انجام فرایندی خاص توسط کاربران توزیع می‌شود.

فیول چیست؟

ایردراپی پنجمی که قصد معرفی آن را داریم، ایردراپ فیول (Fuel) است که طی مرحله اول جذب سرمایه‌اش، توانست مبلغ چشمگیر ۸۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند و حسابی در دنیای پروژه‌های جدید سروصدا کند. این سرمایه توسط مؤسساتی نظیر Blockchian Capital و CoinFund، اسپارتان و دیگر مؤسسات مطرح (جمعاً ۱۴ عدد) تأمین شده است.

ایردراپ فیول

فیول یکی از اولین آپتیمیستیک رول‌آپ‌ها و پروژه‌های لایه دوم ماژولار اتریوم است که مانند دیگر پروژه‌های لایه دومی هدف آن افزایش مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم است. هرچند که آن طور که بایدوشاید به هدف خود نرسیده است.

فیول با استفاده از معماری ماژولار قصد افزایش مقیاس‌پذیری بلاک‌چین لایه دومی خود را دارد. در سیستم‌های سنتی پهنای باند در دسترس هر بلوک بسیار محدود است؛ اما با استفاده از این معماری، بسیاری از مشکلات نظیر سرعت فاینالایز تراکنش‌ها و مقیاس‌پذیر حل می‌شود و بازده عملیاتی شبکه بیش‌تر می‌شود. در حال حاضر فیول سریع‌ترین شبکه ماژولار دنیای کریپتوکارنسی‌هاست.

چه چیزی فیول را منحصربه‌فرد می‌کند؟

انجام موازی تراکنش‌ها:

با استفاده از قالب UTXO و دسترسی دقیق به آن فیول می‌‌تواند تراکنش‌ها به‌صورت موازی انجام دهد، در واقع می‌تواند تعداد بیش‌تری هسته پردازشی در سرتاسر شبکه به‌صورت هم‌زمان درگیر کند و مقیاس‌پذیری را افزایش دهد.

FVM یا ماشین مجازی فیول:

ماشین مجازی واسطه‌ای است که توسعه قراردادهای هوشمند را برای توسعه‌دهندگان ممکن می‌سازد. این ماشین مجازی که با الهام از دیگر ماشین‌های مجازی نظیر EVM ‌ ساخته شده است می‌تواند اتلاف در شبکه را به حداقل برساند و موارد استفاده از توکن Fuel را افزایش دهد.

Forc و Swap:

Swap زبان مخصوص دامین فیول و Forc ابزار پشتیانی آنلاین این زنجیره و هدفشان بهبود تجربه کاربری یا UX در اکوسیستم فیول است. این دو باعث افزایش قدرت، انعطاف شبکه و تمایل توسعه‌دهندگان به حضور در این شبکه می‌شود.

آموزش دریافت ایردراپ احتمالی فیول

مانند اکثر ایردراپ‌های دیگر، برای دریافت این ایردراپ می‌بایست با شبکه تستی فیول تعامل داشت، تست نت Beta3 این پلتفرم در تاریخ ۳۰ مارس یا فروردین‌ماه ایردراپ راه‌اندازی شد و ما تعامل‌ها را برای ایردراپ احتمالی فیول با این شبکه خواهیم داشت.

توسعه‌دهنده ارشد و هم‌بنیان‌گذار فیول، جان آدلر، هم‌بنیان‌گذار شبکه ماژولار سلستیا هم بوده است؛ سلستیا همراه با توکن بومی عرضه شد و دلیل بالابودن احتمال ایردراپ این شبکه، همین امر است. اما باید بدانید که در هیچ یک از اسناد و داکیومنتیشن‌های این شبکه هیچ اسمی از هیچ توکنی برده نشده و هیچ قطعیتی در انجام ایردراپ وجود ندارد.

مرحله اول: ساخت کیف پول و دریافت اتر تستی

برای استفاده از تست نت فیول، می‌بایست کیف پول بومی این شبکه را مرورگر Brave یا کروم نصب کنید. ازآنجایی‌که این ولت در نسخه پیش توسعه است می‌بایست آن را به‌صورت دستی به مرورگر خود اضافه کنید.

برای دانلود ولت به‌صورت دستی از این لینک استفاده کنید. سپس در یک صفحه جدید در مرورگر خود آدرس زیر را وارد کرده و وارد صفحه افزونه‌ها شوید.

مرورگر بریو: brave://extensions               –             مرورگر کروم: chrome://extensions

سپس گزینه Developer Mode ‌را فعال کنید. حال روی گزینه Load Unpacked ‌ کلیک کنید و فایل زیپی که دانلود کرده‌اید را انتخاب کنید. می‌توانید با درگ‌کردن فایل زیپ و انداختن آن در همین صفحه هم این افزونه را کروم خود اضافه کنید.

درصورتی‌که مراحل را به‌درستی طی کرده باشید ناگهان صفحه جدیدی مطابق عکس زیر برای شما باز می‌شود.

ایردراپ فیول

حالا گزینه Create a Wallet را انتخاب کنید و یک کیف پول بسازید. لازم به یادآوری است که کلمات امنیتی ولت خود را در جایی امن یادداشت و نگهداری کنید. بعد از ساخت ولت جدید می‌توانید آیکون فیول ولت را در کنار دیگر افزونه‌های خود مشاهده کنید. روی آن کلیک کنید و گزینه Facuet ‌را انتخاب کنید. در صفحه جدید که برایتان باز شده است تیک I’m not a robot را بزنید و سپس گزینه  Give Me Ether را انتخاب کنید تا مقدار ۰٫۵ اتریوم تستی برای شما واریز شود.

مرحله دوم : انجام تسک‌ها

حال برای اینکه ولت خود را به سایت فیول متصل کنید وارد این لینک شده و روی گزینه Connect کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه درخواست جدیدی به شما نمایش داده می‌شود؛ آن را تأیید کنید تا اتصال برقرار شود.

بعد از برقراری اتصال، با استفاده از این لینک وارد صفحه  Assets شوید و گزینه ترنسفر را انتخاب و درخواست آن را تأیید کنید تا یک تراکنش انتقال انجام دهید.

کمی پایین‌تر با استفاده از گزینه Add Assets می‌توانید بیت‌کوین تستی را هم به ولت آزمایشی‌تان اضافه کنید.

حال با استفاده از این لینک وارد صفحه Singing شوید و روی گزینه Sign Message کلیک کنید، درخواست‌های ظاهر شده را تأیید کنید تا تسک آخر هم انجام شود.

مرحله سوم : Sway Swap

اپلیکیشن Sway Swap یکی از معدود اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز این شبکه است و به نظر می‌رسد که در صورت انجام ایردراپ، تعامل داشتن با آن شانس شما را به مقدار زیادی افزایش می‌دهد.

با استفاده از این لینک وارد Sway Swap شوید و کیف پول خود را متصل کنید. چون توکن تستی یا Faucet را قبلاً دریافت کرده‌ایم، مرحله دوم به‌صورت خودکار تأیید می‌شود و به مرحله سوم یا Add Assets می‌رسیم. گزینه Add Assets رو کلیک کنید.

دقت داشته باشید که برای تکمیل عملیات در این قسمت باید از IP ‌ کشورهای خارج استفاده کنید. بعد از کلیک روی گزینه Add Assets درخواست‌ها را تأیید کنید. سپس در مرحله Mint Assets هم همین مراحل را تکرار کنید.

در مرحله آخر، کادر خالی را تأیید کنید روی گزینه Get Swapping! کلیک کنید تا وارد محیط صرافی غیرمتمرکز Sway شوید.

ایردراپ فیول

برای تبدیل ارز دیجیتال در این صرافی مقدار ناچیزی از توکن sEther ‌ را (مثلاً ۰٫۰۱ واحد) به ارزهای دیگر تبدیل کنید. پیشنهاد می‌شود که این تراکنش را چندین بار و با مقادیر مختلف انجام دهید، هم در جهت اتریوم به دای و هم در جهت دای به اتریوم.

بعد از انجام سواپ، وارد قسمت Pool شوید و با استفاده از گزینه Add Liquidity ‌ مقداری توکن را برای تأمین نقدینگی استفاده کنید.

مرحله چهارم: Sway Lend

بستر وام‌دهی و وام‌گیری پلتفرم فیول که در حال حاضر درحال‌توسعه و آزمایش است، SwayLend نام دارد. این اپلیکیشن دیگر اپلیکیشنی است که برای تعامل داشتن و بالابردن شانس دریافت ایردراپ در صورت انجام، از آن استفاده کنید.

با استفاده از این لینک وارد SwayLend‌ شوید و ولت خود را متصل کنید. برای اینکار بعد از کلیک روی گزینه Click Wallet، گزینه Fuel Wallet‌را انتخاب کنید ‌و درخواست‌ها را تایید کنید.

ایردراپ فیول

بعد از اتصال ولت، وارد قسمت Faucet شوید و همه توکن‌های نمایش شده را Mint کنید.

دقت کنید که مینت ارز Ether از طریق لینک فاست اول متن و مابقی توکن‌ها از طریق دکه رو به رویشان مینت می‌شود. بعد از مینت توکن‌ها به صفحه Dashboard برگردید و تا شروع به وام دهی کنیم.

روی گزینه Supply USDC بزنید و یک رمزارز را جهت وام دهی انتخاب کنید و مقدارش را در همان کادر تایید کنید و سپس روی گزینه Supply کلیک کنید. تراکنشی که روی صفحه برایتان نمایش داده می‌شود را تایید کنید.

بعد از تکمیل عملیات واریز، صفحه را ریفرش کنید و رمزارز واریزیتان را با استفاده از گزینه Withdraw‌ برداشت کنید.

مرحله پنجم: اکوسیستم

اکوسیتسم فیول،‌ اکوسیستم بزرگیست و به‌جز موارد گفته اپلیکیشن‌های دیگری نیز وجود دارند که تعامل داشتن با آن‌ها شانس دریافت ایردراپ را افزایش می‌دهد، اما از آنجایی که شانس کمی برای دریافت ایردراپ به وبت شما می‌افزایند تنها به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

۱- Elix Finance: یک صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر اکوسیستم فیول که از الگوریتم AMM یا بازار ساز خودکار استفاده می‌کند. به‌جز اینکه شانس شما را در دریافت ایردراپ افزایش می‌دهد، ممکن است که در آینده خود یک توکن بومی داشته باشد.

۲- Orao Network: این پروژه، یک اوراکل در اکوسیستم فیول است که می‌تواند برای توسعه دیگر قراردادهای هوشمند استفاده شود.

۳- Fuel Nomen: که یک پروژه  Name Service ‌است و می‌توانید آدرس ولت فیول خود را با  استفاده از این پروژه به یک دامنه یا نام متصل کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ یک دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
Hosseini
Hosseini
10 ماه ها قبل

عالی🙏

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

1
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx