نحوه تعیین اهداف مالی شخصی و رسیدن به آنها در سال ۱۴۰۲

اهداف مالی شخصی در سال 1402
  • زمان مطالعه: 15دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 810 نفر

نحوه تعیین اهداف مالی شخصی و رسیدن به آنها

اهداف مالی شخصی اهداف پولی هستند که شما برای کنترل و مدیریت امور مالی خود تعیین می کنید. راه‌های زیادی برای رسیدن به اهداف مالی شخصی‌تان وجود دارد، از کسب درآمد از سرگرمی‌هایتان تا تهیه یک برنامه پس‌انداز. همانطور که صنعت کریپتوکارنسی در حال رشد است، به ابزار بالقوه دیگری برای دستیابی به اهداف مالی شخصی نیاز دارید.

اهداف مالی شخصی چیست؟

تعیین اهداف مالی شخصی اولین قدم برای برنامه ریزی صحیح مخارج شخصی، درآمد، پس انداز و سرمایه گذاری شماست. بدون هدف، بودجه بندی برای اینکه چقدر می توانید هزینه کنید و چقدر باید پس انداز کنید، دشوار است. همچنین کار روشمند برای قرار دادن امور مالی شخصی خود بر روی پایه محکم برای شما دشوار است. در واقع، تحقیقات نشان داده است که تعیین اهداف درست با موفقیت بیشتر مرتبط است. این اهداف بسته به عوامل مختلف فردی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای برخی، ممکن است ماهیانه ۱۰۰۰ دلار پس انداز شود. برای دیگران، ارزش خالص آن به ۱۰ میلیون دلار می رسد. استراتژی های مختلفی برای رسیدن به اهداف مالی شما وجود دارد، اما دو روش اصلی همیشه کاهش هزینه و افزایش درآمد است.

اهداف مالی

چگونه اهداف مالی شخصی خود را تعیین کنید

هنگامی که صحبت از هدف گذاری می شود، استفاده از روش SMART که به طور گسترده شناخته شده است. SMART مخفف:

  • مشخص (ساده، معقول، قابل توجه).
  • قابل اندازه گیری (معنی دار، برانگیزاننده).
  • قابل دستیابی (تأیید شده، در دسترس).
  • مناسب و مرتبط (منطقی، واقع بینانه و دارای منابع، مبتنی بر نتایج).
  • زمان‌دار (مبتنی بر زمان، دارای محدودیت زمان، دارای محدودیت هزینه، به وقت، دارای حساسیت به زمان)

اهداف مالی شخصی باید مشخص و قابل اندازه گیری باشد. هدف گذاری برای پس انداز ۱۰۰۰ دلار در ماه خاص و قابل اندازه گیری است، در حالی که گفتن اینکه “مقداری” پول پس انداز می کنید درست نیست. این اهداف همچنین باید اقدام محور باشند. به عنوان مثال، محدود کردن مخارج ماهانه خود به ۵۰٪ از حقوق خود مستلزم اقدام است، اما “من می خواهم ثروتمند شوم” یک هدف بسیار مبهم است که عمل محور نیست. ایجاد اهدافی که واقع بینانه و در بازه های زمانی مشخص تنظیم شده باشند نیز ضروری است. یکی از روش های رایج این است که اهداف خود را بر اساس اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت سازماندهی کنید. اهداف کوتاه مدت را می توان در عرض چند ماه یا یک سال، اهداف میان مدت (مانند بدون بدهی یا پس انداز برای تحصیل فرزندتان) تا پنج سال و اهداف بلند مدت (مانند خرید ملک یا سرمایه گذاری در صندوق بازنشستگی) بیش از پنج سال.

تمرین خوبی است که همیشه ضرب الاجل هایی را به اهداف مالی خود اختصاص دهید. افزایش سبد سرمایه گذاری خود به ۱۰۰۰۰ دلار تا پایان سال ۱۴۰۲ بیشتر از همان هدف بدون ضرب الاجل به شما انگیزه می دهد. علاوه بر این، اگر چندین هدف مالی دارید، مطمئن شوید که آنها را با دقت برنامه ریزی و اولویت بندی کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید ملکی را در ۱۰ سال بخرید، می توانید پس انداز ۲۰۰۰۰۰ دلاری را به طور معکوس انجام دهید تا مشخص کنید که چقدر باید در هر ماه پس انداز کنید.

اهداف مالی شخصی

راهبردهای دستیابی به اهداف مالی

دو رویکرد اصلی برای دستیابی به اهداف مالی شما وجود دارد: کاهش هزینه و افزایش درآمد.

هزینه ها را کاهش دهید

مخارج خود را ثبت کنید: قبل از اینکه بتوانید هزینه های خود را کاهش دهید، باید بدانید که پول شما به کجا می رود. عادات خرج کردن خود را به مدت یک ماه کنترل کنید و تمام هزینه های خود را ثبت کنید.

بودجه ایجاد کنید: برای مدیریت بهتر پول خود، با تنظیم عادت های خرج کردن و کاهش هزینه های غیرضروری، محدودیتی در هزینه های خود اعمال کنید.

با امکانات خود زندگی کنید: کمتر از درآمد خود خرج کنید. پایبندی به بودجه می تواند به شما کمک کند تا از هزینه های بیش از حد جلوگیری کنید. همچنین سعی کنید از خریدهای ناگهانی خودداری کنید. ممکن است وسوسه انگیز باشد که از روی هوس چیزی بخرید، اما قبل از تصمیم گیری حداقل ۲۴ ساعت صبر کنید.

به طور مداوم پس انداز کنید: مطمئن شوید که هر ماه بخش خاصی از درآمد خود را پس انداز می کنید. به عنوان مثال، می توانید حداقل ۱۰ درصد از حقوق ماهانه خود را پس انداز کنید.

افزایش درآمد

پس انداز با بهره: پس انداز خود را با قرار دادن آنها در یک حساب پس انداز با بهره به حداکثر برسانید.

شلوغی جانبی: اگر شغل اصلی شما اجازه می دهد، یک کار نیمه وقت را برای ایجاد درآمد اضافی انجام دهید. شما می توانید اقتصاد گیگ را کشف کنید یا حتی کسب و کار خود را راه اندازی کنید. اگر سرگرمی دارید، به نحوه کسب درآمد از آن فکر کنید.

درآمد غیرفعال: درآمد غیرفعال درآمدی است که بدون نیاز به کار فعال برای آن به دست می آید. این نوع درآمد اغلب از سرمایه گذاری هایی مانند کریپتو، فارکس، سهام و اوراق قرضه ایجاد می شود. انواع دیگر درآمد غیرفعال شامل حق امتیاز از مالکیت معنوی و درآمد اجاره است.

چگونه کریپتو می تواند به دستیابی به اهداف مالی شما کمک کند

یک حساب پس انداز کریپتو راه اندازی کنید

اگر علاقه ای به ترید فعالانه ندارید، می توانید درآمد غیرفعال از دارایی های کریپتویی خود را از طریق یک حساب پس انداز با بهره کریپتو ایجاد کنید. دارایی های دیجیتال خود را استیک کنید و به جای اینکه اجازه دهید آنها بیکار بمانند، از آنها سود کسب کنید.

با کارت های کریپتویی خرید کنید

هنگام خرید کالاهای ضروری، به دنبال معاملاتی باشید که به شما امکان می دهد در هنگام خرج کردن، پس انداز کنید. این شامل برنامه‌های پاداش بازگشت نقدی و کارت‌های کریپتویی می‌شود که به شما امکان می‌دهد درصدی از مبلغ خرید خود را به صورت اعتبار، نقدی یا کریپتو پس بگیرید.

یک کسب و کار فروش مجدد کریپتو راه اندازی کنید

به فکر گرفتن یک جریان درآمد جدید هستید؟ فروش مجدد یا توزیع کارت های هدیه کریپتو را برای کسب سود در نظر بگیرید. کارت‌های هدیه کریپتو به کاربران این امکان را می‌دهند تا حساب‌های کریپتویی خود را شارژ کنند و به راحتی و ایمن برای کالاها و خدمات پرداخت کنند.

یک هنرمند NFT شوید

کسب درآمد از سرگرمی شما می تواند راهی عالی برای تبدیل کاری که دوست دارید انجام دهید به یک سرمایه گذاری سودآور باشد. اگر خالق هستید، یک بازار میلیارد دلاری برای توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) وجود دارد. بازارهای NFT متعددی وجود دارد که به هنرمندان اجازه می‌دهد آثار رسانه‌ای خود را ایجاد کنند و سفر خالق NFT خود را آغاز کنند.

برای تنوع بخشیدن به سبد سهام خود، روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید

تنوع بخشی یک تکنیک کاهش ریسک است که معمولا در مدیریت سرمایه گذاری استفاده می شود. کریپتو را می توان برای تنوع بخشیدن به سبد سرمایه گذاری افراد مورد استفاده قرار داد، اگرچه اینکه چگونه بازارهای کریپتو با سایر بازارهای مالی مرتبط هستند، قابل بحث است. در نهایت، بسته به ریسک‌پذیری و سبک سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال ممکن است برای برخی از سرمایه‌گذاران به عنوان ابزاری برای تنوع‌بخشی مناسب باشد. همیشه به یاد داشته باشید که سرمایه گذاری در کریپتو خطرناک است و به همه توصیه نمی شود.

DYOR

کریپتو به‌عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری شایستگی‌های خود را دارد، اما شامل ریسک‌هایی نیز می‌شود که سایر فرصت‌های کسب درآمد مانند فریلنسری مستلزم آن نیستند. از این رو، به یاد داشته باشید که همیشه قبل از هر گونه ریسک مالی، تحقیقات خود را انجام دهید (DYOR). راه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، و هرچه تحقیقات شما گسترده‌تر باشد، در شناسایی خطرات احتمالی مهارت بیشتری خواهید داشت.

مدیریت ریسک

مدیریت ریسک ابزاری حیاتی برای موفقیت در سرمایه گذاری یا تجارت است. یک قانون کلی خوب برای پیروی این است که فقط به اندازه ای که مایل به از دست دادن هستید سرمایه گذاری کنید و از استراتژی هایی برای محافظت از سرمایه گذاری خود استفاده کنید.

مدیریت ریسک مالی

تعهدات مالیاتی کریپتو را درک کنید

اگر کار برای اهداف مالی خود را با سرمایه گذاری در کریپتو شروع کرده اید، گام بعدی این است که بدهی های مالیاتی کریپتو خود را درک کرده و رسیدگی کنید. در برخی از حوزه‌های قضایی، در صورتی که مالیات‌های لازم را بر روی درآمدهای کریپتویی خود پرداخت نکنید، ممکن است جریمه شوید.

جمع بندی

بسته به سطح راحتی، نیازهای فعلی و اولویت های شما، راه های مختلفی برای رسیدن به اهداف مالی وجود دارد. برخی از این استراتژی ها را می توان در ترکیب با یکدیگر یا به تنهایی، بسته به ترجیحات شما، مورد استفاده قرار داد. صرف نظر از رویکرد شما، به یاد داشته باشید که در هیچ فرصت مالی بالقوه ای، چه ارز دیجیتال باشد یا یک حوزه دیگر عجله نکنید. عجله کردن با ذهنیت «ریسک بالا، پاداش بالا» ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx