۱۰ ارز دیجیتال هوش مصنوعی برتر

ارز دیجیتال هوش مصنوعی
  • زمان مطالعه: 15دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1624 نفر

۱۰ ارز دیجیتال برتر هوش مصنوعی

تصور دو فناوری هوش مصنوعی (AI) و ارزهای دیجیتال سخت است، بنابراین جای تعجب نیست که این دو حوزه در قالب ارز دیجیتال هوش مصنوعی به هم نزدیک شوند. طبق وبسایت کوین مارکت کپ، ما برخی از بزرگترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی را بر اساس ارزش بازار بررسی کرده ایم. اما ابتدا، یک مقدمه در مورد آنها توضیح خواهیم داد.

ارز دیجیتال چیست؟

ارزهای دیجیتال نوعی دارایی دیجیتال هستند. آنها را می توان خرج کرد یا معامله کرد، اما توسط بانک های مرکزی صادر نمی شوند یا در موسسات مالی سنتی ذخیره نمی شوند. در عوض، ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هستند. این بدان معناست که سوابق موجودی‌ها و تراکنش‌ها توسط بانک‌ها یا ارائه‌دهندگان پرداخت کنترل نمی‌شوند، در عوض توسط افرادی نگهداری می‌شوند که داوطلبانه همه چیز را با استفاده از نرم‌افزار تخصصی پیگیری می‌کنند.

داوطلبان در شبکه رمزارزها به این دلیل شرکت می‌کنند تا با انجام این کار فرصت کسب ارزهای دیجیتال ارزشمند را بدون نیاز به پرداخت هزینه داشته باشند. حدس و گمان های افراد مختلف در مورد قیمت ارزهای دیجیتال منجر به افزایش تعداد و ارزش دارایی ها در این فضا در چند سال گذشته شده است. بازار ارز دیجیتال در نوامبر ۲۰۲۱ به اوج خود رسید و در بهار ۲۰۲۲ سقوط شدیدی را تجربه کرد کرد.

ارز دیجیتال و هوش مصنوعی

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی (AI) رشته‌ای از علوم کامپیوتر است که ماشین‌ها را قادر می‌سازد تا بر اساس داده‌ها تصمیم بگیرند و به طور مکرر از هوش انسان تقلید کنند. نمونه‌های محبوب اخیر عبارتند از آثار هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی، که در آن یک برنامه درخواست‌های کاربر را برای ایجاد قطعات هنری دیجیتال تفسیر می‌کند و ChatGPT، برنامه‌ای که می‌تواند بر اساس درخواستی که کاربر دارد، اطلاعات مفیدی را در اختیار او قرار دهد. در هر دو مورد، خروجی ها به اندازه کافی به آنچه که یک شخص واقعی ممکن است ایجاد کند نزدیک است که ممکن است با خلقت انسان اشتباه گرفته شود، و این برنامه ها به طور فزاینده ای پیچیده می شوند. موارد استفاده از هوش مصنوعی به طور موثر بی حد و حصر است و این فناوری راه خود را در فضای ارزهای دیجیتال پیدا کرده است.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟

ارز دیجیتال هوش مصنوعی توکن هایی هستند که پلتفرم های بلاک چین هوش مصنوعی مانند The Graph و سینگولاریتی نت (SingularityNET) را تقویت می کنند. کاربران برای استفاده از پلتفرم ها و مزایای هوش مصنوعی یکپارچه خود، توکن ها را خرج می کنند. ما ۱۰ پروژه بزرگ ارز دیجیتال هوش مصنوعی را با توجه به ارزش بازار آنها بررسی کرده‌ایم تا ببینیم هوش مصنوعی چگونه در این حوزه استفاده می‌شود.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی

(GRT)The Graph

ارزش بازار: ۱.۲۶۶ میلیارد دلار

گراف (The Grapgh) پروتکلی است برای نمایه سازی و جستجوی داده ها از بلاک چین‌ها به روشی مشابه که گوگل داده ها را از وب سایت ها ایندکس و جست‌وجو می کند. نمایه سازی داده های بلاک چین می تواند چالش برانگیز باشد، اما هدف The Graph این است که با سازماندهی داده ها در زیر نمودارهای کوچکتر، آن را تغییر دهد. GRT که یک ارز دیجیتال مبتنی بر اتریوم است در زمان نگارش این مقاله ۰.۱۴ دلار ارزش داشته که نسبت به اوج خود در فوریه ۲۰۲۱ که ۲.۸۸ دلار بود، ۹۵ درصد افت داشته است.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی گراف

سینگولاریتی نت (AGIX)

ارزش بازار: ۵۶۵ میلیون دلار

سینگولاریتی نت یک پلتفرم بلاک چین است که به هر کسی اجازه می‌دهد خدمات هوش مصنوعی بسازد، به اشتراک بگذارد و از فروش آن درآمد کسب کند. این یک بازار داخلی است که در آن کاربران می‌توانند خدمات هوش مصنوعی مدنظر خود را جستجو کرده و برای خرید آن از ارز دیجیتال بومی پلتفرم (AGIX) پرداخت کنند.

توسعه‌دهندگان می‌توانند از راه‌حل‌ها و مدل‌های هوش مصنوعی بدون نیاز به ساختن کامل اپلیکیشن‌ها برای کاربران نهایی درآمد کسب کنند. به طور مشابه، توسعه دهندگان می توانند راه حل ها و مدل های هوش مصنوعی را برای استفاده در برنامه های خود خریداری کنند. AGIX در حال حاضر ۰.۴۷ دلار ارزش دارد. در ژانویه ۲۰۱۸، AGIX به ۱.۸۶ دلار رسید.

 ارز دیجیتال هوش مصنوعی (FET) Fetch.ai

ارزش بازار: ۳۳۷ میلیون دلار

Fetch.ai یک پلتفرم هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است که مبتنی بر بلاک چین است. Fetch.ai همه چیز در مورد خودکارسازی وظایف تجاری مانند پردازش داده و تجارت است. ارز دیجیتال بومی آن، FET، برای پرداخت تراکنش ها در شبکه استفاده می شود. در زمان نگارش این مقاله، ارزش قیمت FET تقریبا ۰.۴۱ دلار بود که نسبت به اوج خود در سپتامبر ۲۰۲۱ که ۱.۱۹ دلار بود، ۶۵ درصد کاهش داشت.

اوشن پروتکل (Ocean)

ارزش بازار: ۲۳۹ میلیون دلار

اوشن پروتکل یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین اتریوم است که به کسب و کارها و افراد اجازه می دهد داده ها و خدمات مبتنی بر داده را مبادله و کسب درآمد کنند. این ممکن است شامل در دسترس قرار دادن داده‌ها در اختیار محققان و استارت‌آپ‌ها باشد، بدون اینکه داده‌ها توسط دارندگان داده واگذار شود. توکن اوشن پروتکل در حال حاضر با ۰.۳۹ دلار معامله می شود که نسبت به اوج خود در آوریل ۲۰۲۱ که ۱.۹۴ دلار بود کاهش یافته است.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی iExec RLC (RLC)

ارزش بازار: ۱۲۰ میلیون دلار

iExec یک پلتفرم بلاک چین هوش مصنوعی است که به کاربران اجازه می دهد تا از قدرت محاسباتی خود درآمد کسب کنند و به منابع محاسبات ابری بر اساس تقاضا دسترسی داشته باشند. RLC ارز دیجیتال بومی iExec است و برای پرداخت هزینه استفاده از خدمات روی پلتفرم استفاده می شود. RLC در حال حاضر با قیمت ۱.۴۹ دلار معامله می شود که از بالاترین رقم تاریخ حدود ۱۶ دلاری خود در اکتبر ۲۰۲۱، تقریبا ۹۱ درصد کاهش یافته است.

Artificial Liquid Intelligence (ALI)

ارزش بازار: ۱۷۰ میلیون دلار

Artificial Liquid Intelligence یک پروژه ارز دیجیتال هوش مصنوعی است که در رابطه با «NFTهای هوشمند» یا iNFT است. اینها در واقع آواتارهای دیجیتالی هستند که از هوش مصنوعی برای تعامل با مردم استفاده می کنند. این iNFT ها می توانند انیمیشن، صدا و هوش مصنوعی تولید شده با هوش مصنوعی (AI که می تواند متن، تصاویر، کد، ویدیو و غیره ایجاد کند) باشند. در زمان نگارش این مقاله، یک توکن ALI ارز اصلی این پروتکل ، با قیمت ۰.۰۴۷ دلار معامله می‌شد.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی نومریر (NMR)

ارزش بازار: ۱۱۷ میلیون دلار

نومریر یک شبکه بلاک چین هوش مصنوعی است که به عنوان یک صندوق تامینی عمل می کند و از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای سرمایه گذاری در بازارهای سهام در سراسر جهان استفاده می کند. نومریر  (NMR) ارز بومی Numerai است که پرداخت‌های درون شبکه را تسهیل می‌کند. این ارز دیجیتال هوش مصنوعی در حال حاضر با قیمت ۱۹.۹۸ دلار معامله می شود که نسبت به اوج ۱۶۹ دلاری در سال ۲۰۱۷، حدود ۸۹ درصد کاهش یافته است.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی dKargo (DKA)

ارزش بازار: ۹۰ میلیون دلار

dKargo یک بلاک چین است که از هوش مصنوعی برای حل مشکلات اعتماد در بخش لجستیک استفاده می کند. به لطف ماهیت پاک نشدنی فناوری بلاک چین، این کار را با ارائه داده های معتبر به شرکت کنندگان انجام می دهد. توکن اصلی ارز دیجیتال هوش مصنوعی dKargo، DKA، در حال حاضر ۰.۰۳۶ دلار ارزش دارد که از اوج تاریخی ۰.۷۰۶ دلاری خود در زمستان ۲۰۲۱ حدود ۹۵ درصد کاهش یافته است.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی فالا نتورک (PHA)

ارزش بازار: ۸۶ میلیون دلار

فالا نتورک یکی دیگر از پلتفرم‌های بلاک چین تقویت‌شده با هوش مصنوعی در مورد محاسبات ابری است، اما با تمرکز بر حریم خصوصی. این پروژه به عنوان یک جایگزین غیرمتمرکز برای خدمات رایانش ابری سنتی مانند Amazon AWS یا گوگل کلود معرفی شده است. PHA ارز دیجیتال اصلی شبکه است و برای پرداخت خدمات ابری در فالا نتورک استفاده می شود. در حال حاضر با قیمت ۰.۱۶ دلار معامله می شود که نسبت به اوج ۱.۴۱ دلاری خود در می ۲۰۲۱ حدود ۸۹ درصد کاهش یافته است.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی فالا نتورک

کووالنت (CQT)

ارزش بازار: ۸۳ میلیون دلار

کووالنت شبکه ای است که داده های بلاک چین های مختلف از جمله اتریوم، پالیگان و آوالانچ را جمع آوری می کند. سپس توسعه‌دهندگان می‌توانند از این داده‌های چند زنجیره‌ای برای توسعه برنامه‌هایی استفاده کنند که مشکلات بخش‌هایی مانند مالی و خرده‌فروشی را حل کنند. CQT توکن بومی است که شبکه را تقویت می کند. ارزش فعلی این ارز دیجیتال هوش مصنوعی در حال حاضر ۰.۱۶ دلار است. اوج قیمت این ارز دیجیتال در آگوست ۲۰۲۱، ۲.۱ دلار بوده است.

چگونه ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی بخرم؟

بسیاری از ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی را می توان با استفاده از صرافی های کریپتویی مانند بایننس و ارزینجا خریداری کرد، درست مانند ارزهای دیجیتال سنتی مانند بیت کوین و اتریوم. برای ترید، باید یک حساب باز کنید، که اغلب شامل مراحل احراز هویت است و مقداری ارز فیات را واریز می کند. سپس می‌توانید به صفحه ارز دیجیتال هوش مصنوعی که می‌خواهید در صرافی بخرید بروید، مبلغی را که می‌خواهید بخرید وارد کنید و معامله را انجام دهید.

چگونه ارز دیجیتال هوش مصنوعی را ذخیره کنم؟

اکثر صرافی‌ها یک کیف پول ارز دیجیتال رایگان ارائه می‌دهند که در آن کلیدهای خصوصی و عمومی شما را ذخیره می‌کند. اگر ترجیح می دهید، می توانید کلیدهای خود را در یک کیف پول سرد آفلاین ذخیره کنید. کیف پول‌های سرد مطمئناً از کیف‌پول‌های گرم امن‌تر هستند، زیرا هکرها نمی‌توانند آن‌ها را به راحتی هدف قرار دهند. با این حال، اگر کلیدخصوصی ورود کیف پول سرد خود را از دست بدهید، عملا دارایی های خود را از دست داده اید و نمی‌توانید از پشتیبانی کیف پول‌های گرم استفاده کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx