بازارهای مالی با گزارش اشتغال جدید صعودی شدند

گزارش اشتغال سپتامبر
  • زمان مطالعه: ۳دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 496 نفر

انتشار گزارش اشتغال بالاتر از حد انتظار از سوی اداره آمار کار ایالات متحده (BLS)، به بازارهای مالی در آستانه تعطیلات آخر هفته روحیه تازه‌ای بخشید. در گزارش اشتغال سپتامبر که از سوی BLS منتشر شده، میزان اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا ۳۳۶ هزار نفر افزایش یافته است. این میزان افزایش، فراتر از انتظارات بود و منجر به جهش بازارهای مالی شد.

تاثیر گزارش اشتغال سپتامبر بر بازارهای مالی

گزارش اشتغال قوی‌تر از حد انتظار، مورد استقبال بازیگران بازار قرار گرفت و نگرانی‌های اولیه در مورد افزایش احتمالی بازده اوراق قرضه خزانه داری را برطرف کرد. طبق گزارش اشتغال سپتامبر، در این ماه ۳۳۶ هزار شغل به اقتصاد آمریکا اضافه شد که بسیار بیشتر از ۱۷۰ هزار شغلی بود که اقتصاددانان در نظرسنجی داو جونز پیش بینی کرده بودند. با وجود رشد قابل توجه اشتغال، رشد دستمزد همچنان کمتر از حد انتظار بود که بر لزوم توسعه اقتصادی متعادل‌تر تأکید می‌کند.

در پی انتشار گزارش اشتغال ماه سپتامبر، بازارهای مالی از جمله بازار سهام و بازار ارزهای دیجیتال با افزایش ارزش همراه شدند. طی روز گذشته، بازار کریپتو حدود ۱/۲ درصد افزایش ارزش را تجربه کرده است. همچنین، بازده اوراق قرضه خزانه داری به‌شدت افزایش یافت و نرخ اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری، در نزدیکی بالاترین سطح خود در ۱۶ سال گذشته معامله شد.

نرخ بهره

کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) در ماه سپتامبر تأیید کرد که نرخ بهره در سطح ۵/۲۵ تا ۵/۵ درصد ثابت می‌ماند.

در همین حال، کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) در ماه سپتامبر تأیید کرد که نرخ بهره در سطح ۵/۲۵ تا ۵/۵ درصد ثابت می‌ماند. جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو، در کنفرانس خبری پس از نشست فدرال رزرو تأکید کرد که این بانک مرکزی همچنان در حال ارزیابی این موضوع است که آیا تورم به طور پایدار در حال کاهش است یا خیر. رئیس فدرال رزرو خاطرنشان کرده که مهار تورم برای تضمین سلامت اقتصاد، حیاتی است. وی همچنین اعلام داشت که قدرتی که بازار کار از خود نشان داد، به فدرال رزرو اجازه می‌دهد تا با احتیاط پیش برود.

جمع بندی

گزارش اشتغال سپتامبر که بالاتر از حد انتظار بود، روحیه تازه‌ای به بازارهای مالی، از جمله بازار ارزهای دیجیتال بخشید. رشد قابل‌توجه اشتغال و ثبات نسبی در بازار کار به فدرال رزرو اجازه می‌دهد تا بااحتیاط در مسیر مهار تورم پیش برود. با این حال، سرمایه گذاران همچنان باید مراقب افزایش احتمالی بازده اوراق قرضه خزانه داری در آینده باشند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx