روی دیگر متاورس

متاورس
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 485 نفر

مشکلات متاورس

در گزارش جدیدی که توسط شرکت امنیت سایبری آمریکایی-ژاپنی ترند مایکرو منتشر شد، این شرکت اعلام کرد که متاورس دارای آسیب‌پذیری‌های فزاینده‌ای است که می‌تواند طی سه تا پنج سال آینده محقق شود.

همانطور که توسط ترند مایکرو گفته می شود، تهدیدهای اصلی این بخش، عمدتاً از نقطه نظر نظارتی، شامل نگرانی های امنیتی NFT، توسعه “darkverse” مشابه وب تاریک، کلاهبرداری مالی، نگرانی های مربوط به حریم خصوصی، تهدیدات فیزیکی، واقعیت افزوده (AR) تهدیدات، مهندسی اجتماعی و حملات سنتی فناوری اطلاعات است.

در رابطه با NFT ها، ترند مایکرو به طور خاص نوشت:

مالکیت NFT با استفاده از بلاکچین تأیید می شود، بنابراین آنها مستعد حملات به بلاکچین ها هستند. NFT هایی که به بلاک چین های کوچکتر متکی هستند می توانند در برابر حمله Sybil آسیب پذیر باشند. اینجاست که مهاجم کنترل بیش از ۵۰ درصد گره‌های همتا را به دست می‌آورد که تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند. بنابراین می‌توانند تأیید مالکیت NFT را دستکاری کنند. در نهایت، فضای متاورس ممکن است به مالکیت اعلام شده در NFT احترام نگذارد، زیرا هیچ دلیل قانونی برای این کار وجود ندارد.

این شرکت همچنین معتقد است که گروه‌های جنایتکار به دلیل حجم عظیم معاملات تجارت الکترونیکی می‌توانند به دنیای متاورس کشیده شوند و اظهار داشت: «در متاورس، احتمالاً شاهد طرح‌های پامپ ودامپ بیشتری خواهیم بود.  در تئوری، ارزش گذاری زمین مجازی به شدت به ادراک وابسته است و می تواند دستکاری شود.

پلیس برای این دنیای جدید

در نهایت، Trend Micro فکر می‌کند; که سازمان‌های مجری قانون به طور بالقوه در چند سال اول توسعه متاورس به دلیل هزینه بالای رهگیری جرایم دیجیتال; و مجرمان در مقیاس با مشکل مواجه خواهند شد. آنها همچنین مشکل خواهند داشت زیرا صلاحیت قضایی به سختی ایجاد می شود. زمان مورد نیاز برای ایجاد تخصص متاورس همچنین به این معنی است که این دسته از جرایم می‌توانند در سال‌های اولیه تا حد زیادی بدون پلیس باقی بمانند. این شرکت گفت:

«اگر کاربر مورد کلاهبرداری یا سرقت قرار گیرد، دریافت کمک، ثبت شکایت یا ارائه اقدامات قانونی بسیار دشوار خواهد بود. کاربر همچنین از ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز استفاده خواهد کرد که به پیچیدگی وضعیت می‌افزاید.»

در نتیجه، این گزارش خواستار توسعه مدل های امنیتی مناسب با پیش بینی جریان بزرگ سرمایه گذاری به صنعت است. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، اخیراً گفته است که متاورس فرصتی است که می تواند در طول زمان «تریلیون ها دلار» را باز کند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx