دلیل رالی پروژه‌های هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی و بلاک چین
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 452 نفر

دلیل رالی پروژه‌های هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی (AI) و توکن های بیگ دیتا در میان شیفتگی ناگهانی ربات‌های چت هوش مصنوعی در حال افزایش هستند. گوگل ربات Bard خود را تبلیغ می کند، در حالی که مایکروسافت موتور جستجوی Bing خود را با ChatGPT داخلی راه اندازی کرده است. حضور رمزارزها در هوش مصنوعی و فضای بیگ دیتا افزایش یافته است. طبق داده‌های کوین گکو، توکن بیگ دیتا پروتکل (BDP)، توکن اصلی بازار داده غیرمتمرکز نوظهور، با افزایش ۱۴۰۰ درصدی در هفته گذشته، منجر به افزایش قیمت آن تا ۰.۴۸ دلار شد. پس از آن توکن های مبتنی بر هوش‌مصنوعی مانند سینگولاریتی دائو (SDAO) و سینگولاریتی نت (AGIX) با سودهای بین ۱۷۰ تا ۲۰۰ درصد قرار دارند همچنین توکن Fetch.ai  (FET)، میژربل دیتا (MDT)، ماتریکس ای آی نتورک (MAN)، دیپ برین چین (DBC)، ارایچین (ORAI) و وکتوراسپیس ای آی (VXV) برخی دیگر از دستاوردهای قابل‌توجه با افزایش قیمت در محدوده ۷۵٪ – ۹۵٪ در فضای هوش مصنوعی و بیگ دیتا هستند.

ورود هوش‌مصنوعی

هیاهوی اخیر در مورد مدل‌های تولید متن و تصویر مانند ChatGPT، StableDiffusion و DALL-E به افزایش سوداگرانه پروژه‌های کریپتویی فعال در این حوزه دامن زده است. بسیاری از پروژه‌ها، تحلیل داده‌های مبتنی بر بلاک چین و زیرساخت‌های توزیع‌شده را برای پشتیبانی از مدل‌های هوش‌مصنوعی غیرمتمرکز و علم داده ارائه می‌کنند. سینگولاریتی نت انگیزه ای را برای افراد فراهم می کند تا داده هایی را ارائه دهند که به عنوان مثال، مدل های اختصاصی هوش‌مصنوعی را بهبود می بخشد. سپس سیستم به کاربران با توکن پاداش می‌دهد. پروژه‌هایی مانند DeepBrain Chain هزینه آموزش مدل‌های هوش مصنوعی را کاهش می‌دهند و به کاربران اجازه می‌دهند داده‌ها و قدرت پردازش خود را در اختیار شبکه توزیع قرار دهند.

آندره کرونژ، توسعه‌دهنده اصلی شبکه فانتوم گفت: «بلاک چین و هوش مصنوعی مکمل یکدیگر نیستند و (در حال حاضر) هر کسی که از «هوش‌مصنوعی» استفاده می‌کند، صرفاً به دلایل کسب سود از هایپ قیمت‌ها این کار را انجام می‌دهد. بنیانگذار یرن فایننس گفت، پروژه‌هایی که به هوش مصنوعی مربوط می‌شوند احتمالاً فاقد ایده هستند.» او قبل از اینکه اضافه کرد این امر همچنان باعث افزایش سطح انرژی می‌شود، گفت: «اگر (و اگر خیلی بعید است) به نقطه‌ای برسیم که بلاک چین بتواند نوع عملیات مورد نیاز برای نیازهای شبکه عصبی را مدیریت کند، ممکن است بتوانیم آن‌ها را روی زنجیره ببینیم. سوال این است که چرا کسی می خواهد این کار را انجام دهد. بلاک چین هوش‌مصنوعی را بهبود نمی بخشد و هوش مصنوعی نیز بلاک چین را بهبود نمی بخشد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx