قرارداد فیوچرز دائمی چیست؟ | همه چیز در رابطه با معاملات پرپچوال

معامله ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: ۷دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2917 نفر

چند سالی است که قراردادهای آتی دائمی یا معاملات پرپچوال (Perpetual Futures Contracts) در دنیای معاملات ارزهای دیجیتال محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. به این گونه از قراردادهای فیوچرز، قرارداد پرپچوال نیز گفته می‌شود. این ابزارهای مالی منحصر به فرد به معامله‌گران این امکان را می‌دهند که بدون تاریخ انقضا و با اهرم مالی بالاتر، از حرکات قیمت ارزهای دیجیتال مختلف سود کسب کنند. هدف این مقاله ارائه درکی جامع از قراردادهای آتی دائمی، ویژگی‌های آن‌ها و نحوه استفاده موثر معامله‌گران از آن‌ها برای کسب سود است. در این مقاله، به چیستی و چگونگی معاملات آتی دائمی یا همان معاملات پرپچوال خواهیم پرداخت و مزایای بالقوه آن را بررسی خواهیم کرد.

قرارداد فیوچرز دائمی چیست؟

پرپچوال چیست

معاملات پرپچوال

معاملات پرپچوال، نوعی ابزار مشتقه (Derivative Contract) است که به معامله‌گران اجازه می‌دهد بدون وجود تاریخ انقضا از نوسان قیمت ارز دیجیتال خاصی بهره‌برداری کنند. برخلاف قراردادهای آتی سنتی که تاریخ تسویه حساب از پیش تعیین شده دارند، قراردادهای فیوچرز دائمی معاملات دائمی و بدون محدودیت زمانی را ارائه می‌دهند و به معامله‌گران اجازه می‌دهند تا زمانی که مارجین مورد نیاز را داشته باشند، موقعیت (پوزیشن معاملاتی) خود را حفظ کنند. همچنین، با وجود اینکه قراردادهای آتی دائمی شبیه قراردادهای آتی عادی هستند، اما اهرم مالی بالاتری را به معامله گران ارائه می‌دهند و نیازی به تبادل فوری دارایی پایه ندارند.

پرپچوال چیست؟

معاملات دائمی یا پرپچوال، به انجام معامله (خرید و فروش) قراردادهای آتی دائمی گفته می‌شود. این قراردادها علاوه بر بازارهای مالی سنتی، به طور خاص برای بازار ارزهای دیجیتال هم طراحی شده‌اند. قراردادهای پرپچوال ارز دیجیتال به معامله گران ارزهای دیجیتال اجازه می‌دهند تا به راحتی به انجام معاملات پرپچوال ارزهای دیجیتال بپردازند. معامله گران می‌توانند از این گونه قراردادها برای پوشش ریسک، یا کسب سود از روی حرکت قیمت ارزهای دیجیتال با اهرم مالی بالاتر استفاده کنند.

ویژگی‌های کلیدی قراردادهای پرپچوال

ترید چیست ؟

 

  • عدم وجود تاریخ انقضا: یکی از ویژگی‌های کلیدی قراردادهای آتی دائمی، عدم وجود تاریخ انقضا است. برخلاف قراردادهای آتی سنتی که نیاز به تسویه حساب در تاریخی از پیش تعیین شده دارند، قراردادهای دائمی به معامله گران اجازه می‌دهند تا مادامی که الزامات مارجین برآورده شود، پوزیشن خود را برای مدت طولانی باز نگه دارند.
  • تسویه حساب نقدی: برخلاف قراردادهای آتی سنتی که شامل تحویل فیزیکی دارایی پایه هستند، قراردادهای آتی دائمی به صورت نقدی تسویه می‌شوند. این بدان معناست که معامله‌گران نیازی به در اختیار داشتن ارز دیجیتال واقعی ندارند. در عوض، سود و زیان به صورت نقدی تسویه می‌شود.
  • فاندینگ ریت: قراردادهای آتی دائمی از یک مکانیزم برای تعیین فاندینگ ریت (Funding rate) حفظ قیمت قرارداد با ارزش بازار دارایی پایه استفاده می‌کنند. معمولا هر هشت ساعت، یک فاندینگ ریت بر اساس عملکرد بازار هر قرارداد محاسبه می‌شود.

نحوه انجام معاملات پرپچوال

پرپچوال چیست

انجام معاملات پرپچوال مستلزم درک برخی از مفاهیم کلیدی مانند اهرم مالی، مارجین و مدیریت ریسک است. در اینجا مراحلی برای شروع این کار را آورده‌ایم:

  • یک صرافی ارز دیجیتال معتبر را انتخاب کنید که ابزارهای معاملات پرپچوال را ارائه می‌دهد.
  • یک حساب در آن صرافی باز کنید و مراحل لازم را تکمیل کنید.
  • با ارزهای دیجیتالی که صرافی قرارداد پرپچوال آن‌ها را ارائه می‌دهد بیشتر آشنا شوید.
  • راهنمای مرتبط با گزینه اهرم و الزامات مارجین برای هر قرارداد را به خوبی مطالعه کنید.
  • یک استراتژی معاملاتی را بر اساس تحلیل بازار، مدیریت ریسک و اهداف خود طراحی کنید.
  • بازار را زیر نظر داشته باشید و معاملات را بر اساس استراتژی خود انجام دهید.
  • پوزیشن‌های باز خود را به طور منظم بررسی کنید تا از همسو بودن آن‌ها با شرایط بازار و اهداف معاملاتی خود مطمئن شوید.

کسب سود از معاملات فیوچرز دائمی

کسب سود ارز فیوچرز

فرصت‌های سودآور در معاملات پرپچوال، از پیش بینی دقیق حرکات قیمت ارزهای دیجیتال به دست می‌آید. معامله گران می‌توانند از استراتژی‌های مختلفی از جمله تحلیل روند (Trend Following) و آربیتراژ (Arbitrage) برای بهره‌برداری از شرایط بازار و کسب سود استفاده کنند. انجام تحقیقات کامل، استفاده از ابزارهای مختلف تحلیل تکنیکال و همچنین مدیریت ریسک، برای به حداکثر رساندن شانس موفقیت در معاملات پرپچوال ضروری است.

نتیجه گیری

صرافی ارزهای دیجیتال

قراردادهای فیوچرز دائمی، با ارائه فرصت به معامله گران برای مشارکت در معاملات پرپچوال بدون محدودیت زمانی و تاریخ انقضا، فضای معاملات ارزهای دیجیتال را متحول کرده‌اند. با ارائه اهرم مالی، تسویه حساب نقدی و مکانیسم های تامین مالی (فاندینگ ریت)، این قراردادها به معامله گران اجازه می‌دهند روی حرکات و نوسان قیمت ارزهای دیجیتال حساب باز کنند و به طور بالقوه از قراردادهای پرپچوال سود کسب کنند.

ضروری است که معاملات پرپچوال را با احتیاط انجام دهید، زیرا این گونه از معاملات، دارای ریسک ذاتی قابل توجهی هستند. با درک ویژگی ها، استراتژی های معاملاتی و تکنیک های مدیریت ریسک مرتبط با قراردادهای فیوچرز پرپچوال، معامله گران می‌توانند در این بازار پیچیده، مانور دهند و توانایی های معاملاتی خود را ارتقا بخشند.

لازم به ذکر است که هدف از نگارش این مقاله صرفا اطلاع رسانی بوده است و نباید به عنوان توصیه مالی تلقی شود. معاملات ارزهای دیجیتال با ریسک همراه است، به خصوص معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال و افراد باید قبل از شرکت در هر فعالیت معاملاتی، تحقیقات خود را انجام دهند و از پیش‌تر آموزش کافی را کسب کرده باشند.

مسائل مشترک است

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx