انقلاب سونی در صنعت گیم: توکن‌های فوق-قابل تعویض

سونی
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 156 نفر

کمپانی سونی، توسعه‌دهنده کنسول‌های محبوب پلی‌استیشن، در سال ۲۰۲۲ تقاضانامه ثبت اختراعی را برای نوع جدیدی از توکن‌ها به نام “توکن‌های فوق-قابل تعویض (super-fungible tokens)” مخصوص صنعت گیم ارائه کرد. این سند اخیراً در اواخر ماه فوریه در دسترس عموم قرار گرفته است. این تقاضانامه به برنامه‌هایی برای یک دستگاه الکترونیکی اشاره می‌کند که دارایی‌های درون بازی را ردیابی کرده و یک توکن فوق-قابل تعویض جدید ایجاد می‌کند.

اسناد این اختراع توضیح می‌دهند که:

“متادیتای مرتبط با مجموعه‌ای از دارایی‌های درون بازی دریافت می‌شود و بر اساس ذخیره‌سازی این متادیتا در یک دفتر کل توزیع‌شده مرتبط با برنامه بازی، یک توکن فوق-قابل تعویض ایجاد می‌شود. ایجاد این توکن با مالکیت تنها یک دارایی درون بازی از مجموعه دارایی‌های موجود در یک زمان خاص توسط بازیکن در برنامه بازی مطابقت دارد.”

بر اساس این تقاضانامه ثبت اختراع، توکن فوق-قابل تعویض می‌تواند به عنوان مجموعه‌ای از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) عمل کند که با هم گروه شده‌اند. این سند به زنجیره‌ی خاصی برای ذخیره‌سازی متادیتا اشاره نمی‌کند، اما پلتفرم قرارداد هوشمند اتریوم (ETH) را به عنوان یک مثال ذکر می‌کند.

سونی سال گذشته نیز تقاضانامه ثبت اختراعی برای یک چارچوب NFT به منظور انتقال و استفاده از دارایی‌های دیجیتال بین پلتفرم‌های بازی ارائه کرده بود. علاوه بر این، سونی در سال ۲۰۲۲ به عنوان بخشی از حرکت خود به سمت دنیای متاورس مرتبط با بازی، یک میلیارد دلار در شرکت بازی‌های ویدیویی Epic Games سرمایه‌گذاری کرد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx