اتریوم در حال پس گرفتن بازار از استیبل کوین ها

استیبل کوین
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 505 نفر

اتریوم در حال بازیابی تسلط خود بر استیبل کوین ها است

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاران برای در امان ماندن از نوسانات بازار روی آوردن به استیبل کوین ها است. استیبل کوین های متمرکز، بر خلاف همتایان الگوریتمی خود، در برابر نوسانات مقاوم هستند و حتی در بدترین شرایط بازار، نسبت خود با ارزهای فیات را حفظ می کنند.

طی دو سال گذشته، بازار شاهد رشد قابل توجه stablecoin ها بوده و به یکی از مهم ترین بخش های اکوسیستم ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. در اوج خود، ارزش بازار استیبل کوین ها به ۱۶۰ میلیارد دلار رسید.

اهمیت stablecoin ها در سال ۲۰۲۲، زمانی که بازار کریپتو شاهد خروج جریان بی سابقه ی نقدینگی از ارزهای دیجیتال بود، بیشتر شد. تمام خروجی های نقدینگی ناشی از سقوط لونا (ترا) و بحران نقدینگی متعاقب آن، به سمت استیبل کوین ها سرازیر شد.

مقدار ارزش وارد شده به بازار استیبل کوین باعث شد که مجموع چهار استیبل کوین بزرگ از نظر ارزش بازار از اتریوم  پیشی بگیرند.

در آغاز ماه ژوئن، ارزش بازار تتر، USDC، دای و BUSD برای اولین بار از ارزش بازار اتریوم پیشی گرفت. این اولین بار است که گروهی از دارایی‌های پایدار از ارزش دارایی‌های پرنوسان پیشی می‌گیرند.

با این حال، افزایش حدس و گمان ها در مورد به روزرسانی اتریوم در ماه سپتامبر، قیمت اتریوم را به سمت بالا سوق داد و روند نزولی غالب بازار را به چالش کشید. افزایش قیمت اتریوم باعث شد تا ارزش کل بازار این ارز نسبت به استیبل کوین ها مجددا بیشتر شود، به طوری که ارزش بازار آن اکنون به بیش از ۲۴۳ میلیارد دلار رسیده است.

دلیل کاهش ارزش اتریوم

یکی از بزرگترین عواملی که منجر به کاهش قیمت و ارزش بازار اتریوم شد; کاهش شدید ارزش کل قفل شده (TVL) در پروتکل های دیفای آن بود. سقوط لونا (ترا) باعث خروج سرمایه های زیادی از دیفای شد; و سرمایه‌گذاران به طور گسترده توکن‌های خود را از پروتکل‌های وام‌دهی خارج کردند و به استیبل کوین ها وراد کردند.

خروج سرمایه ها در سال ۲۰۲۲ کاملاً برخلاف روند رو به رشد دیفای در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بود. با ظهور پروتکل‌های وام‌دهی جدید; ارزش کل قفل شده  (TVL) روزانه در اتریوم در سال ۲۰۲۱ به ۲۵۳ میلیارد دلار رسید. کاهش رونق بخش دیفای در سال جاری باعث شد; ارزش کل قفل شده  (TVL) بیش از ۷۰ درصد کاهش یابد و به ۷۲ میلیارد دلار برسد. اکثر این نقدینگی ها وارد استیبل کوین های برتر بازار شد.

طبق داده‌های گلسنود، ارزش کل قفل شده  (TVL)اتریوم احتمالا در ماه ژوئن به پایین‌ترین حد خود رسیده است. ارزش کل قفل شده  (TVL) برای مدت کوتاهی به ۷۲ میلیارد دلار رسید; و در اواسط ژوئن رشدی جزیی داشت و با ورود به ماه آگوست به صعود خود ادامه داد. در زمان نگارش مقاله قیمت اتریوم ۱۹۹۰ دلار و قیمت بیت کوین ۲۴۵۱۰ دلار بوده است.

 

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارز ها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx