انتقاد از نحوه تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال SEC

SEC و ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 433 نفر

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به دلیل رویکرد خود در تنظیم مقررات بخش ارزهای دیجیتال به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. این انتقاد به دنبال اقدام رگولاتور اوراق بهادار علیه یکی از کارمندان سابق کوین بیس در یک پرونده معاملات داخلی بود که در آن SEC از ۹ ارز دیجیتال فهرست شده در کوین بیس به عنوان اوراق بهادار نام برد.

SEC  مورد انتقاد جامعه ارزهای دیجیتال

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به دلیل اتخاذ یک رویکرد اجرایی برای تنظیم مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال پس از متهم کردن یک کارمند سابق Coinbase در یک پرونده داخلی توسط رگولاتور، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. در شکایت خود، SEC  اعلام کرد که ۹ توکن از ارزهای دیجیتال فهرست شده در Coinbase اوراق بهادار هستند، این موضوع بلافاصله باعث اعتراض صرافی کوین بیس شد.

کارولین دی فام، کمیسر کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) روز پنجشنبه بیانیه ای درباره این پرونده منتشر کرد. او نوشت:

پرونده شکایت SEC علبه آقای واهی  نمونه بارز «تنظیم مقررات از طریق اجرا» است.

او گفت: «شکایت SEC ادعا می‌کند که ده‌ها ارزهای دیجیتال، از جمله آن‌هایی که می‌توان آنها را به عنوان توکن‌های کاربردی و/یا توکن‌های خاص مربوط به سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) توصیف کرد، اوراق بهادار هستند.»

برایان کوینتنز، کمیسر سابق CFTC با فام هم عقیده بود و در توئیتی نوشت:

مقررات از طریق اجرا، تهدید، روابط عمومی، یا هر وسیله دیگری فراتر از فرآیند قانونگذاری APA کاملاً نامناسب است. این مورد همیشه صادق است.

قانون رویه اداری (APA) برای همه سازمان های فدرال اعمال می شود

دولت رویه های کلی را برای انواع مختلف قانون گذاری ارائه می کند.

کوئینتنز در آگوست سال گذشته گفت SEC هیچ اختیاری در مورد کالاهای خالص یا پلتفرم های معاملاتی آنها ندارد، خواه این کالاها گندم، طلا، نفت یا ارزهای دیجیتال باشد.

نظر سناتورهای ایالات متحده

سناتور ایالات متحده پت تومی  نیز نظر خود را در مورد پرونده SEC علیه آقای واهی، کارمند سابق کوین بیس به اشتراک گذاشت. او جمعه در توییتی نوشت: «اقدامات اجرایی دیروز نمونه کاملی از این است که SEC نظر روشنی در مورد چگونگی و چرایی دسته‌بندی توکن‌های خاص به عنوان اوراق بهادار دارد. با این حال SEC قبل از شروع یک اقدام اجرایی نتوانست نظر خود را ثابت کند».

گری جنسلر، رئیس  SEC، نظر خود را در مورد مقررات ارزهای دیجیتال در مصاحبه ای با CNBC پنجشنبه به اشتراک گذاشت. من در مورد فناوری بی طرف هستم اما در مورد حمایت از سرمایه گذار این گونه نیستم. اینها یک طبقه دارایی بسیار مناسب برای سفته بازی هستند.» وی تصریح کرد:

هزاران توکن وجود دارد که اکثر آنها دارای ویژگی های اوراق بهادار هستند.

جنسلر هشدار داد: «درست مانند هر زمینه ای از سرمایه گذاری خطرپذیر و پروژه های جدید; بسیاری از پروژه ها با شکست مواجه می شوند. شما به آمار نگاه کنید; در واقع، اکثر سرمایه گذاری های جدید شکست می خورند; و مهم است که عموم مردم این خطرات را درک کنند. ریسک بسیار مهمی در این زمینه وجود دارد.»

هفته گذشته، تام ایمر، نماینده کنگره ایالات متحده، همچنین SEC را به دلیل; “سرکوب شرکت های خارج از حوزه قضایی خود” مورد انتقاد قرار داد. وی تاکید کرد; «در زمان ریاست جنسلر، SEC به یک تنظیم‌کننده تشنه قدرت تبدیل شده است; قدرت را سیاسی می‌کند، شرکت‌ها را به دام می اندازد تا; «وارد شوند و با کمیسیون صحبت کنند»، سپس با اقدامات اجرایی به آن‌ها ضربه می‌زنند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx