توکن های غیرمثلی راه جدید برای تامین مالی تروریست ها

توکن های غیر مثلی
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 389 نفر

استفاده از توکن های غیرمثلی توسط تروریست ها برای جمع آوری منابع مالی

کارشناسان امنیت ملی ایالات متحده در مورد یک توکن غیرمثلی (NFT) با نام “IS-NEWS #01” هشدار دادند و اعلام کردند این اولین NFT است که در حمایت از تروریست ها به وجود آمده است.

اولین مورد شناخته شده از یک توکن غیرمثلی (NFT) ایجاد شده و به اشتراک گذاشته شده توسط یک حامی تروریست است و این نگرانی را ایجاد می کند که ماهیت تغییرناپذیر فناوری بلاکچین می تواند به انتشار پیام ها و تبلیغات تروریستی کمک کند.

کارشناسان اطلاعاتی در مقاله‌ای در ۴ سپتامبر در وال استریت ژورنال (WSJ) گفتند که NFT می‌تواند نشانه‌ای باشد که داعش و سایر گروه‌های تروریستی نیز ممکن است از فناوری بلاکچین برای فرار از تحریم‌ها و جمع‌آوری بودجه برای کمپین‌های تروریستی خود استفاده کنند.

NFT  مورد بحث بر اساس گزارش ها توسط رافائل گلوک، یکی از بنیانگذاران شرکت تحقیقاتی Jihadoscope  مستقر در ایالات متحده، که NFT را از طریق حساب های رسانه های اجتماعی طرفدار داعش پیدا کرد، کشف شد. گفته می‌شود که این توکن دیجیتال با نام “IS-NEWS #01” تصویری است که پرچم داعش را با متنی ستایش می‌کند که شبه‌نظامیان اسلامی مستقر در افغانستان را به دلیل حمله به مواضع طالبان ستایش می‌کند.

دیگر NFTهای با مضمون تروریسم

ماریو کازبی، تحلیلگر سابق اطلاعات فدرال متخصص در بلاکچین بیت کوین و ارزهای دیجیتال، گفت که همان کاربر دو NFT  دیگر را در ۲۶ آگوست ایجاد کرد. یکی جنگجوی داعش را نشان می دهد که به دانش آموزان مواد منفجره درست کردن را یاد می دهد و دیگری در حال محکوم کردن سیگار کشیدن.

تحلیلگران گفتند که این می تواند نشانه ای باشد که گروه های تروریستی ممکن است از فناوری نوظهور برای انتشار پیام خود و آزمایش استراتژی های بودجه جدید استفاده کنند.طبق گزارش ها، این توکن دیجیتال در بازار NFT اوپن سی فهرست شده بود، اما این شرکت به سرعت این توکن غیرمثلی را حذف کرد و حساب این شخص را به دلیل ترویج خشونت بست.

طبق گزارش‌ها، این سه NFT در بازار NFT رریبل و چندین بازار دیگر نیز حضور داشتند که به سرعت حذف شدند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx