حمایت صرافی های بایننس و کوین بیس از ریپل!

دادگاه ریپل
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 395 نفر

اواخر سال ۲۰۲۰ بود که دعوای حقوقی بین SEC و شرکت ریپل (XRP) آغاز شد. در این پرونده حقوقی، ریپل به فروش غیر قانونی توکن های XRP محکوم شد. در پی این دادگاه بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال بزرگ جهان، رمزارز XRP را از لیست خود حذف کردند. گفتنی است که کوین بیس و بایننس نیز در این دسته از صرافی ها قرار داشتند. حال پس از گذشت ۳ سال، در روز پنجشنبه، پیروزی کوچکی در روند پرونده برای ر‌یپل اتفاق افتاد که بر قیمت آن تاثیر بسزایی داشت.

باتوجه به این پیروزی، دو صرافی کوین بیس و بایننس یو اس (Binance.US) اعلام کردند که این رمزارز را مجددا در لیست معاملات خود قرار دادند. البته بایننس و کوین بیس تنها صرافی‌هایی نبودند که حمایت خود را از ارز دیجیتال ر‌یپل نشان دادند. بلکه بسیاری از صرافی های بزرگ دیگر نیز این رمزارز را مجددا در فهرست معاملاتی خود قرار دادند. با این حال هنوز نتیجه نهایی دادگاه مشخص نیست و پرونده دعوای Ripple و SEC به طور کامل بسته نشده است.

بازیابی ارز XRP در صرافی های ارز دیجیتال

همانطور که می دانید تنها چند هفته پس از شروع پرونده حقوقی SEC و ریپل در سال ۲۰۲۰، همه چیز برای ارز دیجیتال ریپل عجیب شد؛ چراکه بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال بزرگ از جمله بایننس و کوین بیس، معاملات این رمز ارز را به حالت تعلیق درآورند. این صرافی ها اعلام کردند تا زمانی که ریپل از اتهامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تبرعه نشود، معاملات این ارز دیجیتال محبوب را در حالت تعلیق نگه می دارند.

هنوز نتیجه دادگاه مشخص نیست، اما در روز پنجشنبه ۲۳ تیرماه، قاضی پرونده اعلام کرد که ر‌یپل یک اوراق بهادار نیست. این حکم عملا موضوع شکایت SEC را خنثی کرد. البته برای اعلام نتیجه نهایی دادگاه، هنوز روند بررسی پرونده به اتمام نرسیده است. با اینحال پس از منتشر شدن خبر برداشتن اولین گام ریپل به سمت پیروزی، بسیاری از صرافی های بزرگ فرایند بازیابی ریپل در لیست معاملاتی خود را آغاز کردند. 

علاوه بر بایننس و کوین بیس، صرافی های دیگری مانند جمینای (Gemini)، کراکن (Kraken)، بیت استمپ (Bitstamp) و چندین صرافی دیگر نیز ر‌یپل را به فهرست ارزهای قابل معامله خود بازگرداندند. به همین ترتیب، از این پس معامله گران می توانند ارز دیجیتال XRP را در فهرست معاملات نقدی و مشتقات مشاهده کنند.

معامله ریپل

معامله ریپل مجددا در دو صرافی بایننس و کوین بیس امکان پذیر است.

جزئیات آخرین وضعیت پرونده ریپل

طبق شکایت سازمان بورس و اوراق آمریکا (SEC)، ر‌یپل محکوم به فروش توکن های XRP، که در دسته اوراق قرضه قرار داشتند، شده بود. روز پنجشنبه قاضی آنالیسا تورس (Analisa Torres) این ادعا را رد کرد. وی قضاوت خود را اینگونه بیان کرد:

«با آنکه ارز دیجیتال ریپل از شباهت بسیار زیادی با اوراق بهادار برخوردار است، اما با این حال این رمز ارز در دسته اوراق بهادار قرار نمی گیرد.»

رای جدید قاضی آنالیسا درباره ریپل، غوغایی به پا کرد و تحولی عظیم در اکوسیستم کریپتو ایجاد شد. البته قاضی آنالیسا در چندین مورد دیگر از SEC حمات کرد، اما تاثیر مثبت برای ریپل بیشتر بود. قاضی در نظر دارد بررسی های بیشتری را در مورد این پرونده انجام دهد و تاریخ جدیدی برای آن تعیین کند. گفتنی است که ارز دیجیتال ریپل، در حال حاضر با قیمت $ ۰.۵۱۶۶۸۷ معامله می شود.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx