درس هایی که باید از سقوط FTX بگیریم از زبان ویتالیک بوترین

ویتالیک بوترین
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 440 نفر

باید از بحران FTX درس بگیریم

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، پس از سقوط FTX، نظرات خود و برخی نکات مثبت را از یکی از بزرگترین رویدادهای قو سیاه کریپتو ارائه کرده است.

بوترین در مصاحبه ای با بلومبرگ در ۲۰ نوامبر گفت که فروپاشی FTX حاوی درس هایی برای کل اکوسیستم کریپتو است.

او اذعان کرد که ثبات اساسی دفتر کل توزیع شده و فناوری که اقتصاد دارایی های کریپتو را تقویت می کند زیر سوال رفته است. مشکل در این نمونه (و چندین مورد قبل از آن) مردم بوده است، نه فناوری.

بوترین همچنین سقوط FTX را به عنوان یک “تراژدی بزرگ” نامید، اما اضافه کرد که این موضوع موضع بسیاری در جامعه اتریوم را در مورد تمرکز مجدد تایید می کند:

او افزود که این اخلاق شامل اعتماد به منبع باز و شفافیت بالاتر از انسان است. در آخر هفته، بوترین راهنمای داشتن یک “صرافی متمرکز ایمن” با اثبات ورشکستگی را منتشر کرد.

او گفت که صرافی‌ها به‌جای تکیه بر «روش‌های فیات» مانند مجوزهای دولتی، حسابرسان، حاکمیت شرکتی، و بررسی‌های پیشینه افرادی که صرافی‌ها را اداره می‌کنند، می‌توانند «شواهد رمزنگاری ایجاد کنند که نشان می‌دهد وجوهی که در زنجیره نگهداری می‌کنند برای پوشش کافی است. تعهدات آنها در قبال کاربرانشان.»

مشکلات FTX ناشی از استفاده صرافی از سپرده های مشتریان برای اهداف دیگر است. پس از هجوم گسترده درخواست‌های برداشت به صرافی در اوایل ماه جاری، صرافی خود را قادر به پاسخگویی به تقاضای برداشت با نقدینگی فعلی خود دید.

ویتالیک بوترین تنها رهبر صنعت نیست که اخیراً در مورد پیامد FTX صحبت کرده است. در ۱۷ نوامبر، مدیر عامل بایننس گفت که اگرچه مقررات لازم است، اما برای بازیگران صنعت مهم‌تر است که الگوبرداری کنند.

در طول اجلاس فین‌تک اندونزی در سال ۲۰۲۲، ژائو گفت که کل حماسه FTX احتمالاً صنعت کریپتو را «چند سال» به عقب می‌اندازد و احتمالاً شاهد بررسی دقیق‌تر این صنعت توسط تنظیم‌کننده‌ها خواهد بود.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx