ویتالیک بوترین از هیجان انگیزترین کاربردهای بلاکچین می‌گوید

ویتالیک بوترین
  • زمان مطالعه: ۶دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 371 نفر

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم بدون شک یکی از تاثیرگذارترین چهره ها در اکوسیستم اتریوم است. در یک پست وبلاگی جدید، بوترین اکنون داغ ترین روندها و هیجان انگیزترین کاربردها که او را هیجان زده می کند، نشان داده است. این پست پول، دیفای، هویت دیجیتال، DAO و برنامه های ترکیبی را پوشش می دهد.

ویتالیک بوترین هیجان خود را به اشتراک می گذارد

در مورد پول، بوترین اشاره می کند که این هنوز اولین و مهمترین برنامه است. برخلاف کشورهای ثروتمند که تراکنش های مالی آسان است و تورم ۸ درصد شدید در نظر گرفته می شود، برای بسیاری از کشورهایی که تورم بالا دارند، دسترسی به ارزهای جهانی ممنوع است. ارزهای رمزنگاری شده در اینجا یک راه حل هستند، اگرچه همانطور که بوترین اذعان می کند، هزینه ها یک نگرانی است، به ویژه در مورد اتریوم. بنابراین، او مشتاق به مقیاس‌بندی فناوری‌هایی مانند Optimistic و ZK rollup، و همچنین بازیابی اجتماعی و کیف‌پول‌های چند امضایی است که از طریق آنها انتزاع حساب‌ها عملی‌تر می‌شود.

بوترین می‌گوید که در بحث پرداخت‌ها، استیبل کوین‌ها ارزش خود را ثابت کرده‌اند. با این حال، به گفته بنیانگذار اتریوم، استیبل کوین های متمرکز راه حل بلندمدتی برای مقاومت در برابر نظارت نیستند.

بنابراین، او استیبل‌کوین‌های دارای ریسک وزن‌دار (RWA) مدیریت شده توسط DAO، مانند DAI را به‌عنوان «استیبل کوین های بهتر» و استیبل‌کوین‌های دارای پشتوانه کریپتو، مانند RAI و LUSD را به‌عنوان رویکردی پرمخاطره‌تر در نظر می‌گیرد.

دیفای و هویت دیجیتال

ویتالیک بوترین از بخش دیفای فعلی به عنوان یک “هیولا با سرمایه بیش از حد” که بر اشکال ناپایدار فارم و بازده متکی است انتقاد می کند. به گفته او، مهمترین محصول دیفای، استیبل کوین های غیرمتمرکز هستند. بوترین همچنین بازارهای پیش بینی را یک رکن مهم می نامد.

من انتظار دارم که بازارهای پیش‌بینی‌ به‌دنبال درامد چند میلیارد دلاری نباشند، اما به رشد پیوسته خود ادامه دهند و در طول زمان مفیدتر شوند.

بوترین در ارزیابی خود از رشد هویت دیجیتال گفت که این روند به محافظت از حریم خصوصی کاربران کمک می کند. او به Sign In With Ethereum (SIWE) به عنوان یک روش شناسایی موثر اشاره کرد. استاندارد SIWE به کاربران این امکان را می دهد که بدون دادن دسترسی به سایت ها به فایل های خصوصی یا امکان تصرف یا مسدود کردن حساب، وارد وب سایت ها شوند، به روشی مشابه که می توان از حساب های گوگل یا فیس بوک استفاده کرد. شناخته شده ترین پروژه، سرویس نام اتریوم (ENS) است که یک نام قابل خواندن توسط انسان را به آدرس اتریوم اختصاص می دهد. اسامی معمولا به .eth ختم می شوند.

DAO و برنامه های ترکیبی

درباره موضوع DAO، بوترین توضیح می‌دهد در حالی که ساختارهای زیادی وجود دارد که کار می‌کنند، بسیاری دیگر با اهدافی که می‌خواهند به آن دست یابند همسو نیستند.

بنابراین، دو سؤال کلیدی برای پاسخ وجود دارد: چه نوع ساختارهای حکومتی مفید هستند و برای چه مواردی استفاده می‌شوند؟ آیا اجرای این ساختارها در قالب یک DAO یا از طریق شرکت های عادی و قراردادهای قانونی منطقی است؟
اساساً دو گزینه وجود دارد: یکی نوع حکومت غیرمالی و ترکیبی. و دوم مجلسی که در آن تصمیمات نه تنها توسط دارندگان توکن بلکه توسط دسته دیگری از کاربران اتخاذ می شود.

ویتالیک بوترین همچنین مشتاق کاربردهای هیبریدی است. اینها برنامه هایی هستند که صرفاً به بلاکچین متکی نیستند، بلکه از بلاکچین و سایر سیستم ها برای بهبود مدل های اعتماد خود استفاده می کنند. موارد استفاده شامل رای گیری، ثبت دولتی، حسابداری سازمانی، بازی، مدیریت زنجیره تامین و ردیابی اعتبار است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx