توکن غیر مثلی CC0 چیست؟

توکن‌ غیر مثلی
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 508 نفر

CC0 NFT چیست؟

از آنجایی که توکن‌ های غیر مثلی (NFT) در چند سال گذشته به شهرت رسیدند، آنها به عنوان راه حلی برای مالکیت دیجیتال و مالکیت معنوی (IP) مورد استقبال قرار گرفتند. با این حال، دسته جدیدی از NFTها و بنیانگذارانی که به آنها اعتقاد دارند در NFTهای CC0 ظهور کرده اند.

توکن های غیر مثلی CC0 برای سازندگان NFT، مانند نرم افزار منبع باز برای توسعه دهندگان است. با این حال، مالکیت دیجیتال و حفاظت از IP، اصل طراحی پشت NFT ها در اولین راه اندازی آنها بود. چندین پروژه، از جمله Bored Ape Yacht Club و CryptoPunks، از دارندگان این NFT ها که دارای IP برای هنر خود هستند، بهره مند شده اند.

دارندگان NFTها می‌توانند با اجازه دادن به سازندگان، کسب‌وکارها و برندها برای استفاده از آثار هنری NFT خود با پرداخت هزینه، فرصت‌های درآمدی برای خود ایجاد کنند. سایر سازندگان، مجموعه‌های NFT و حتی کسب‌وکارهای سنتی می‌توانند در صورت داشتن مجوز از دارندگان NFT، از تصاویر توکن غیر مثلی به عنوان تمرینی برای ساخت برند استفاده کنند.

اخیراً جنبشی به نام CC0 NFTs دنیای توکن‌ های غیر مثلی را طوفانی کرده است. اصطلاح CC0 NFT از مدل مجوز Creative Commons Zero الهام گرفته شده است. بر اساس این مدل، سازندگان می‌توانند از حقوق خود برای هنر خود چشم پوشی کنند و به دیگران اجازه دهند آزادانه از اثر هنری برای ساختن هنر، محصول یا نام تجاری بیشتر در بالای آن استفاده کنند.

این شبیه به جنبش منبع باز در سیستم عامل ها است، زیرا لینوکس تصمیم گرفت اکوسیستم های خود را برای استفاده رایگان باز کند. مشابه سیستم عامل لینوکس که دارای ارزش بازار ۱۵.۹۵ میلیارد دلاری است و بیش از ۸۵ درصد از تلفن های هوشمند را در اختیار دارد، مجموعه های CC0 NFT انتظار دارند پایگاه بزرگ تری از پروژه ها، آثار هنری و برندها از آثار هنری NFT خود استفاده کنند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx