پروتکل انکر چیست؟

معرفی پروتکل انکر
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 662 نفر

پروتکل انکر چیست؟

پروتکل انکر یک پروتکل وام دهی و استقراضی است که تا ۱۹.۵ درصد بازدهی را در سپرده های استیبل کوین ارائه می دهد. وام دهندگان می توانند UST خود را سپرده گذاری کنند و نرخ های جذابی را در سرمایه گذاری های خود به دست آورند و در عین حال از نوسانات کم بهره مند شوند. وام گیرندگان می توانند وثیقه لونا خود را به دارایی های مولد تبدیل کنند بدون اینکه کنترل آن را از دست بدهند.

بنابراین پروتکل انکر می تواند سرمایه گذاران ریسک گریز را به دنبال سرمایه گذاری های با بازده بالا و با نوسان کم جذب کند و تقاضا برای UST را افزایش دهد. این امر پذیرش UST را به عنوان یک استیبل کوین و متعاقباً پذیرش پروژه ترا در دیفای را افزایش می دهد. با پذیرش فزاینده ترا، که بنیانگذاران آن پشت راه اندازی پروتکل انکر هستند، قیمت لونا افزایش خواهد یافت.

ایده پروتکل انکر از کجا شکل گرفت؟

پروتکل انکر در مارس ۲۰۲۱ توسط ترافرم لبز، یک شرکت فین‌تک کره جنوبی که توسط دنیل شین و دو کوان تأسیس شد، راه اندازی شد. آزمایشگاه ترافرم همچنین پشت بلاکچین لایه یک ترا است که فضای دیفای را طوفانی کرده است و در سال ۲۰۲۱ ۱۷۰۰۰ درصد افزایش یافته است.

قبل از راه اندازی  ترافرم لبز، آقای کوان مدیرعامل انی فای بود، استارت آپی که راه حل های شبکه بی سیم غیرمتمرکز ارائه می دهد. علاوه بر این، او قبلاً به عنوان مهندس نرم افزار برای مایکروسافت و اپل کار می کرد. آقای شین یکی از بنیانگذاران و رهبری تیکت مانستر، یک پلتفرم بزرگ تجارت الکترونیک در کره جنوبی بود. او همچنین فست ترم ایژیا را تأسیس کرد، یک شرکت استارتاپی که به کارآفرینان کمک می کند تا شرکت های کاملاً کاربردی بسازند.

ترافرم لبز یکی از بزرگ‌ترین و پرتقاضاترین شرکت‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال است و ۱۵۰ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران بزرگ ارزهای دیجیتال مانند  ارینگتون ریپل کپیتال، پانترا کپیتال، گلکسی دیجیتال و بلاک تاور کپیتال جمع‌آوری کرده است.

چه چیزی پروتکل انکر را نسبت به رقبا منحصر به فرد می‌کند

انکر از پروتکل های بی شمار دیگری از بازار وام دهی مانند آوه و کامپوند به لطف رابط کاربری زیبا و عملکرد ساده اش متمایز است. پیشنهاد ارزش اصلی پروتکل این است که وام گیرندگان و وام دهندگان را با ارائه راهی برای استیبل کوین بدون از دست دادن سرمایه‌گذاری‌هایشان و دومی یک نرخ بهره جذاب برای دارایی‌های پایدار، وام گیرندگان و وام دهندگان را به هم متصل می‌کند.

وام دهندگان کیف پول ترا استیشن خود را متصل می کنند و UST را با پرداخت هزینه تراکنش ۱.۶۰ UST واریز می کنند و نرخ بهره سالانه ۱۹.۵ درصدی پروتکل را به ازای هر تراکنش بلوکی (هر هشت ثانیه) به دست می آورند.

وام گیرندگان توکن های لونا خود را اوراق قرضه می کنند و در ازای bLUNA که معادل لونا است، دریافت می کنند. آنها می توانند تا ۶۰ درصد از وثیقه سپرده شده خود را به صورت UST وام بگیرند و نرخ بهره ای را بپردازند که کمی بالاتر از نرخ بهره ای است که به وام دهندگان پرداخت می شود.  bLUNA را می توان پس از ۲۱ روز آزاد کرد. با این حال، آنها همچنین توکن های ANC  توزیع شده توسط پروتکل را دریافت می کنند تا انگیزه پذیرش آن را ایجاد کنند.

این پروتکل از درآمد حاصل از تفاوت بین نرخ بهره وام گیرندگان و وام دهندگان برای به دست آوردن پاداش های استیک در ترا استفاده می کند که بین ۵ تا ۷ درصد سالانه است. ذخایر بازده خزانه انکر پروتکل است که هزینه‌های آن را زمانی که نرخ‌ها به تعادل پایداری نرسیده‌اند پوشش می‌دهد. به عنوان مثال، در طی اصلاحات بازار کریپتو در تابستان ۲۰۲۱، آزمایشگاه ترافرم ۷۰ میلیون دلار آمریکا را به ذخیره بازدهی انکر تزریق کرد تا از ثبات پروتکل اطمینان حاصل کند.

توکنومیک و نحوه توزیع توکن ها

ANC  توکن حاکمیتی بومی پروتکل است که می تواند برای دریافت حق رای و تأثیرگذاری بر آینده انکر تاثیر بگذارد. مجموع عرضه آن ۱ میلیارد است که در حال حاضر عرضه در گردش آن ۳۵۰ میلیون است. توکن ANC به صورت زیر توزیع می شود:

مشوق های وام گیرنده  (۴۰%)

سرمایه گذاران  (۲۰%)

تیم پروژه  (۱۰%)

جوایز استیک لونا  (۱۰%)

صندوق جامعه  (۱۰%)

نقدینگی انکر  (۵%)

ایردراپ  (۵%)

انکر هیچ اطلاعاتی در مورد زمانبندی واگذاری ارائه نمی دهد. توکن ANC مدت کوتاهی پس از عرضه به بالاترین قیمت خود یعنی بیش از ۸ دلار رسید، اما از آن زمان به طور قابل توجهی ارزش خود را از دست داده است.

انکر بر روی بلاک چین ترا ساخته شده است، یک بلاک چین لایه ۱ با استفاده از مکانیزم اجماع اثبات سهام بر اساس تندرمینت. دارندگان توکن لونا می توانند خود توکن ها را برای ایمن سازی شبکه استیک کنند یا توکن های خود را به اعتبارسنجی های دیگر واگذار کنند. انکر همچنین در مجموع سه بار توسط Cryptonics و Solidified ممیزی شده و ایمن بودن آن مشخص شده است. این پروتکل برنامه کشف باگ های شبکه را با پاداشی بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ دلار ارائه می دهد. توکن ANC به عنوان یک توکن بومی CW-20  روی شبکه ترا ترا و به عنوان یک توکن ERC-20 در اتریوم در دسترس است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx