چگونه ارز دیجیتال بخریم؟ راهنمای قدم به قدم

خرید ارز دیجیتال
  • زمان مطالعه: 8دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 451 نفر

چگونه ارز دیجیتال بخریم؟ راهنمای قدم به قدم

در این مقاله به صورت خیلی ساده نحوه خرید ارز دیجیتال را برای شما توضیح خواهیم داد. همانطور که می‌دانید، ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین شکل فیزیکی ندارند و برای خرید نیازی به مراجعه حضوری نیست. شما می‌توانید ارز دیجیتال را به صورت آنلاین از سایت های خرید و فروش ارز دیجیتال که با نام صرافی ارز دیجیتال شناخته می‌شوند، خریداری کنید.

تفکر اشتباهی که در میان بسیاری از افراد وجود دارد این است که برای خرید یک ارز دیجیتال مثل بیت کوین حتما باید یک واحد آن که چندهزار دلار است را تهیه کنیم. در جواب باید بگوئیم که شما می توانید حتی با صد هزار تومان هم ارز دیجیتال بخرید.

اولین قدم برای خرید یک ارز دیجیتال انتخاب یک صرافی امن و مطمئن است.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال بستری است که در آن خریداران و فروشندگان برای تجارت ارزهای دیجیتال با یکدیگر معامله می کنند. صرافی‌ها اغلب کارمزدهای نسبتاً کمی دارند، اما معمولاً رابط‌های کاربری پیچیده‌‌ای به همراه انواع معاملات و نمودارهای قیمت پیشرفته دارند که همگی می‌توانند آن‌ها را برای سرمایه‌گذاران جدید ارز دیجیتال ترسناک کنند.

برخی از شناخته شده ترین صرافی های ارزهای دیجیتال صرافی بایننس و کوین بیس هستند. ممکن است که رابط کاربری پیچیده این صرافی ها افراد تازه کار را گیچ کند. حتی اگر ایرانیان با این رابط کاربری مشکلی نداشته باشند یک سد محکم برای استفاده از این صرافی ها بر سر راه آن ها قرار دارد و آن هم احراز هویت است. برای انجام معاملات در صرافی های مطرح و مطمئنی مثل بایننس و کوین بیس شما باید با مدارک هویتی خود احراز هویت انجام دهید و از آنجاییکه ایرانیان حق احراز هویت و فعالیت در این صرافی‌ها را ندارند شما نمی‌توانید در این صرافی ها اقدام به خرید ارز دیجیتال کنید.

اما نگران نباشید شما برای خرید ارز دیجیتال نیازی به صرافی های خارجی ندارید. شما می توانید از صرافی های معتبر داخلی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده کنید. شما به راحتی می توانید در این صرافی ها ثبت نام کرده و با کارت بانکی خود حساب کاربری خود را شارژ کرده و سپس ارز دیجیتال بخرید.

خرید ارز دیجیتال ترون

یافتن صرافی معتبر ارز دیجیتال

در قدم اول باید یک فروشنده ارز دیجیتال مطمئن پیدا کنید. شاید شما هم در گروه های تلگرامی یا واتساپی پیام های خرید بیت کوین توسط افراد را مشاهده کرده باشید، اما به دلیل کلاهبرداری وسیع در حوزه ارزهای دیجیتال توصیه می کنیم که به هیچ عنوان از چنین افرادی خرید نکنید. شما خیلی راحت می‌توانید با جستجو در اینترنت صرافی های معتبر ارز دیجیتال را مشاهده کنید. یکی از معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال با سابقه فعالیت در بازار از سال ۹۶ صرافی ارزینجا می باشد.

احراز هویت با مدارک شناسایی

بعد از یافتن صرافی ارز دیجیتال نوبت به احراز هویت می‌رسد. تمامی صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال برای خرید و فروش ارز دیجیتال از شما می‌خواهند که با مدارک شناسایی معتبر مثل کارت ملی اقدام به احراز هویت کنید. برخی از صرافی‌ها برای تایید هویت مشتریان خود از آن‌ها درخواست می‌کنند که تصویر کارت ملی خود را آپلود کنند. برخی هم علاوه بر مورد مذکور از شما می‌خواهند که یک عکس سلفی از چهره با یک نوشته امضا شده را برای آن ها ارسال کنید. نحوه انجام احراز هویت در سایتی که شما انتخاب می‌کنید، به‌طور کامل توضیح داده شده است.

انتقال پول به صرافی

بعد از احراز هویت شما می‌توانید شماره کارت بانکی خود را در سایت صرافی ثبت کرده و بلافاصله با همان کارت ثبت شده می‌توانید اقدام به شارژ حساب کاربریتان به مقدار دلخواه کنید. شما می‌توانید با تمام کارت های بانکی عضو شتاب حساب خود را شارژ کنید. بعد از شارژ ریالی حسابتان، می‌توانید در سایت صرافی، ارز دیجیتال موردنظر خود را انتخاب کرده و با وارد کردن مقدار ارز دیجیتال خود اقدام به خرید آن کنید. همچنین می‌توانید در قسمت فروش هم ارزهای دیجیتال خریداری شده خود را بفروشید.

نصب یک کیف پول

ارزهای دیجیتال بر روی یک تکنولوژی نوآورانه به نام بلاکچین ساخته شده اند. این تکنولوژی به کاربران امکان مالکیت تام و کنترل صد درصدی کاربران بر روی دارایی های خود را می‌دهد. همانقدر که این تکنولوژی کاربردی است، همانقدر باید با دقت بیشتری از ارزهای دیجیتال خود محافظت کنید. شما باید ارزهای دیجیتال خود را در یک کیف پول امن و مطمئن نگهداری کنید. کیف پول های ارز دیجیتال به طور کلی به دو دسته کیف پول های سخت افزاری و کیف پول های نرم افزاری تقسیم می‌شوند. بسته به میزان سرمایه و میزان استفاده از رمزارزهای خود می توانید یکی از این دو نوع کیف پول را انتخاب نمایید.

ایمن ترین راه برای نگه داری ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول های سخت افزاری امن ترین نوع کیف پول موجود است. توصیه می‌شود که در صورتی که دارایی شما مقدار قابل توجهی است حتما از یک کیف پول سخت افزاری استفاده نمایید. اما در صورتی که ارز دیجیتال شما زیاد نیست و برای انجام معاملات مرتبا آن را به صرافی های مختلف انتقال می دهید ممکن است استفاده از کیف پول‌های نرم افزاری مانند تراست ولت برای شما مناسب تر باشد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx