ارز دیجیتال بنکی (BENQI) چیست؟

ارز دیجیتال بنکی
  • زمان مطالعه: 9دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۴ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 7527 نفر

معرفی ارز بنکی (BENQI)

بنکی (BENQI) یک شبکه مبتنی بر بلاکچین آوالانچ را به کاربران ارائه می دهد که مقیاس پذیر، در دسترس و غیرمتمرکز است. اکوسیستم بنکی دو پروتکل اصلی ایجاد کرده است: نقدینگی استیکینگ بنکی  و  بازار نقدینگی بنکی. نقدینگی استیکینگ بنکی (BLS)  یک راه‌حل استقرار نقدینگی است آواکس های استیک شده را توکنایزه می‌کند تا به کاربران اجازه دهد از دارایی در برنامه‌های دیفای استفاده کنند. بازار نقدینگی بنکی (BLM) کاربران را قادر می‌سازد تا بدون زحمت بر روی دارایی‌های کریپتو خود وام دهند، وام بگیرند و سود کسب کنند. سپرده گذارانی که نقدینگی را به پروتکل ارائه می کنند پاداش کسب می کنند، در حالی که وام گیرندگان می توانند به شیوه ای بیش از حد وثیقه وام بگیرند. تامین مالی غیرمتمرکز (DeFi) در چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. این بخش مهم رمزنگاری، پلتفرم‌های شفاف، در دسترس و بدون نیاز به مجوز را برای دسترسی به ابزارهای مالی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. فرقی نمی‌کند از بایننس اسمارت چین ، اتریوم، آوالانچ یا شبکه‌های دیگر استفاده می‌کنید، انبوهی از خدمات مالی تنها با چند کلیک در دسترس شما هستند. با تمرکز بر قابلیت دسترسی، سهولت استفاده و کارمزدهای کم، بنکی قصد دارد دسترسی به دو محصول اساسی مالی را عمومی و دموکراتیک کند: نقدینگی استیکینگ، یک محصول مالی نوآورانه که برای باز کردن کوین های استیک شده، و وام و قرض گرفتن استفاده می شود.

نحوه کارکرد شبکه بنکی

کاربران توکن های آوالانچ را در نقدینگی استیکینگ بنکی (BLS)استیک می‌کنند و یک دارایی به عنوان پاداش استیکینگ به نام sAVAX دریافت می‌کنند که بازدهی حاصل از پاداش‌های اعتبارسنجی آوالانچ را به دست می‌آورد. sAVAX را می توان آزادانه منتقل کرد، معامله کرد یا در برنامه های دیفای مانند بازارسازان خودکار (AMM)، پروتکل های وام دهی و استقراض، و تجمیع کننده های بازده استفاده کرد. از طریق نقدینگی استیکینگ بنکی (BLS)، کاربران AVAX را بر روی زنجیره C آوالانچ که سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) است، بدون نیاز به شرط استیکینگ در زنجیره P آوالانچ قرار می دهند. این مکانیسم به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون اجرای یک گره کامل، قفل کردن AVAX روی گره اعتبارسنجی، یا رسیدن به حداقل آستانه استیکینگ، جوایز اعتبارسنجی را از زنجیره P کسب کنند. کاربران می‌توانند دارایی AVAX را در هر زمانی بدون هیچ کارمزدی از طریق یک دوره ۲ هفته‌ای استراحت بدون شرط بازخرید کنند یا فوراً آن را از طریق AMM با کارمزد مبادله تعویض کنند.

بازار نقدینگی بنکی (BLM)

BLM  پروتکل وام دهی و استقراضی بنکی است که در شبکه آوالانچ مستقر شده است. این به کاربران این امکان را می دهد که بدون زحمت با دارایی های رمزنگاری خود وام دهند، وام بگیرند و سود کسب کنند. برخلاف بازارهای سنتی وام دهی و استقراض، BLM  کاملاً از طریق قراردادهای هوشمند و بدون واسطه انسانی عمل می کند. از طریق قراردادهای هوشمند، بازده به صورت الگوریتمی بر اساس عرضه وام دهندگان در برابر تقاضای وام گیرندگان در BLM محاسبه می شود. سپرده گذارانی که نقدینگی را به پروتکل ارائه می کنند بر اساس الگوریتم بازدهی کسب می کنند و وام گیرندگان می توانند به شیوه ای بیش از حد وثیقه وام بگیرند. اشخاص ثالثی که دارایی های وام گیرندگان را نقد می کنند، کارمزد پاداش دریافت می کنند. این نقدینگی ها بر اساس پارامترهای تنظیم شده در این قراردادهای هوشمند و قیمت دارایی های عرضه شده به آنها است. BLM این قیمت‌ها را از یک شبکه غیرمتمرکز اوراکل، چین لینک، که داده‌های قیمت قابل‌اعتماد و ایمن را ارائه می‌کند، تامین می‌کند.

ویژگی‌های شاخص

بنکی دسترسی، سهولت استفاده و هزینه های کم را در اولویت قرار داده است. با استقرار در شبکه آوالانچ، کاربران می توانند از مزایای یک پلتفرم بسیار مقیاس پذیر که هم غیرمتمرکز و هم کم هزینه است، بهره مند شوند. تیم موسس بنکی به طور گسترده با جامعه آوالانچ و دیفای کار می کند تا به طور مداوم مجموعه پروتکل های منحصر به فرد بنکی را بررسی و بهبود بخشد که شامل:

۱. تجربه یکپارچه استیکینگ BLS: به کاربران راه حلی بدون درز برای استیکینگ AVAX ارائه می دهد. بوسیله استیک کردن با BLS، کاربران فرآیند خسته‌کننده اجرای اعتبارسنجی آوالانچ یا نیاز به برآورده کردن حداقل توکن مورد نیاز برای استیک کردن در زنجیره P آوالانچ را دور می‌زنند.

۲. سطح بالایی از نقدینگی و یکپارچگی: کاربرانی که AVAX را با BLS استیک می‌کنند، یک توکن بازده به نام sAVAX دریافت می‌کنند که عمیقاً در برنامه‌های اصلی دیفای در شبکه آوالانچ یکپارچه شده است.

۳. Utility: توکن veQI کاربرد QI Token را فراهم می کند. با استیکینگ QI برای veQI، اعتبارسنجی‌های آوالانچ می‌توانند مستقیماً توکن های آوالانچ را از BLS به اعتباردهنده انتخابی خود برای کسب پاداش‌های تفویض اختیاری بیشتر استیک کنند.

افراد تیم پروژه

شرکت آزمایشگاه های بلاکچین رم مسئولیت توسعه بنکی را بر عهده دارد. یک شرکت توسعه نرم افزار است که در امور مالی غیر متمرکز (DEFI) تخصص دارد. جی دی گگنون یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل آزمایشگاه های بلاکچین رم است. دو بنیانگذار دیگر هانو کوسی و الکساندر شول هستند. جی دی گگنون با مدرک لیسانس تجارت در امور مالی و حسابداری از دانشگاه آلبرتا در ادمونتون، کانادا فارغ التحصیل شد. قبل از آزمایشگاه های بلاکچین رم ، گگنون بستر معاملاتی الگوریتمی Velox را ایجاد کرده است. گگنون همچنین بنیانگذار و مدیرعامل Scotch & Ramen Media ، و CSO از که زیرمجموعه شرکت اتر لبز است، بوده است. هانو کوسی در زمینه ساخت زیرساخت های درجه یک نهادی برای فناوری مالی (FINTECH) و برنامه های نظامی تجربه زیادی دارد. الکساندر شول مسئولیت مدیریت توسعه بستر بازار نقدینگی بنکی را بر عهده دارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۴ دیدگاه
5 1 دیدگاه
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

4 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
رسول کریمی
رسول کریمی
2 ماه ها قبل

سلام خسته نباشید من ارز qi دارم اگر استیک کنم چقدر سود میده و با چه ارزی و چه جوری سود کسب میکنم لطفا توضیح بدید

دانیال ده حقی
ناظر محتوا
دانیال ده حقی
2 ماه ها قبل
پاسخ دهید  رسول کریمی

سلام رسول عزیز، در چه پلتفرمی می خواهید استیک کنید ؟

رسول کریمی
رسول کریمی
2 ماه ها قبل
پاسخ دهید  دانیال ده حقی

من تو سایت benqi.fa استیک کرده بودم که برای من eqi میداد ولی بعد اینکه آن استیک کردم کلا eqi من رفتن و هیچ پاداشی بهم نداد ، من qi دارم میخوام یه مدت استیک کنم و نگه دارم

دانیال ده حقی
ناظر محتوا
دانیال ده حقی
2 ماه ها قبل
پاسخ دهید  رسول کریمی

احتمالا پلتفرم .fa منظور شما .fi هست به ازای هر ۱۰۰۰ qi سالانه ۰.۲۷ دلار دریافت میکنید (پیشنهاد سرمایه گذاری نمیشه روی پلتفرم باتوجه به سیاست ها)

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

4
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx