ارز لونا کلاسیک (Luna Classic) چیست؟

لونا کلاسیک چیست؟
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۲ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2252 نفر

ارز لونا کلاسیک (Luna Classic) چیست؟

لونا کلاسیک (LUNC) سکه بومی زنجیره قدیمی است که به Terra Classic تغییر نام داده است. در ۲۸ می ۲۰۲۲، پس از ایجاد بلوک پیدایش در زنجیره جدید پس از هاردفورک، راه اندازی شد. لونا کلاسیک که در ابتدا با نام لونا شناخته می شد، تمام خصوصیات سکه اصلی لونا را حفظ می کند و همچنان به عنوان یک مکانیسم تثبیت کننده برای استیبل کوین لونا کلا‌سیک، TerraUSD (UST) عمل می کند. از سپتامبر ۲۰۲۲، لونا کلاسیک دارای عرضه در گردش نزدیک به ۷ تریلیون و ارزش بازار کمی کمتر از ۲ میلیارد دلار است. قیمت توکن لونا کلاسیک حدود ۰.۰۰۰۳ دلار در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ است. پس از تصویب پیشنهاد حاکمیتی در اواخر سپتامبر و اعمال مالیات ۱.۲ درصدی برای هر تراکنش، یک توکن سوزی گسترده لونا کلاسیک در حال انجام است. هدف کاهش عرضه در گردش و افزایش تقاضای آن است.

ارز دیجیتال لونا کلاسیک

مقایسه لونا کلاسیک و لونا. چرا دو نسخه وجود دارد؟

بلاک چین اصلی ترا در ژانویه ۲۰۱۸ توسط دو کوان و دانیل شین راه‌اندازی شد، با یک ICO برای لونا که در اوایل سال ۲۰۱۹ برگزار شد. برای چند سال عملکرد قابل‌توجهی داشت و متعاقباً به یکی از ۱۰ ارز دیجیتال برتر جهان بر اساس ارزش بازار تبدیل شد. با این حال، در اوایل ماه می ۲۰۲۲، استیبل کوین TerraUSD (UST) پیوند خود را در برابر دلار آمریکا از دست داد و در کنار توکن خواهر خود لونا شدیدا سقوط کرد. همچنین کل بازار ارزهای دیجیتال را با خود به پایین کشاند و باعث شروع یک زمستان طولانی ارزهای دیجیتال شد.

برای احیای بلاک چین، دو کوان یک طرح بازیابی ابداع کرد که بیان می‌کرد زنجیره ترا تحت یک هارد فورک قرار می‌گیرد و به دو زنجیره تقسیم می‌شود و زنجیره جدید هیچ استیبل کوینی نخواهد داشت. اعتبار سنجی ترا این طرح را در ۲۵ می ۲۰۲۲ تأیید کرد و در ۲۸ می، ترا ۲ راه اندازی شد. توکن بومی Terra 2.0‌ لونا نام دارد. در همین حال، بلاک چین اصلی ترا به ترا کلاسیک تغییر نام داد و توکن اصلی آن به لونا کلاسیک  (LUNC)تغییر نام داد.

لونا کلا‌سیک و لونا اوکن‌های سهام زنجیره مربوطه آنها برای حاکمیت هستند. با این حال، لونا کلا‌سیک از طریق ماژول بازار الگوریتمی پروتکل کمک به حفظ قیمت استیبل کوین الگوریتمی خود، Terra (UST) دارد. زمانی که قیمت UST خیلی بالا می‌رود یا خیلی پایین می‌آید، ماژول به سوزاندن UST برای مینت لونا کلاسیک یا برعکس انگیزه می‌دهد. این به نوبه خود به تثبیت نوسانات قیمت کمک می کند. از این رو، تفاوت اصلی بین این دو توکن این است که لونا کلاسیک به عنوان مکانیزم آربیتراژ برای استیبل کوین الگوریتمی ترا عمل می کند، در حالی که لونا این کار را نمی کند زیرا هیچ استیبل کوین الگوریتمی وجود ندارد.

دو کوان بنیانگذار لونا کلاسیک

هارد فورک لونا چیست؟

فروپاشی کل اکوسیستم ترا باعث شد که دو کوان یک هارد فورک را برای احیای شبکه ترا پیشنهاد کند. هارد فورک زمانی رخ می دهد که دو زنجیره از زنجیره اصلی جدا شود. هر دو نسخه جدید و قدیمی قابل اجرا هستند، اما دیگر با یکدیگر تعامل ندارند. تغییر نام هارد فورک ترا کلاسیک یادآور اتریوم کلاسیک است که پس از هک اتریوم DAO باعث شد که اتریوم در سال ۲۰۱۶ به دو شبکه جداگانه تقسیم شود. زنجیره جدید ترا، Terra 2.0، دیگر شامل هیچ گونه استیبل کوین الگوریتمی در اکوسیستم خود نمی‌شود و دارندگان توکن لونا اصلی، توکن‌های جدید لونا را دریافت کردند. توکن های جدید لونا به دارندگان لونا کلاسیک، استیک کنندگان، دارندگان استیبل کوین UST و توسعه دهندگان برنامه در لونا کلا‌سیک ارسال شدند.

توکن سوزی لونا کلاسیک

پیش بینی قیمت لونا کلا‌سیک

برای چندین ماه پس از تغییر نام تجاری، قیمت لونا کلا‌سیک در پایین ترین سطح ۰.۰۰۰۱ دلار باقی ماند که به دلیل نزولی بودن بازار توکن و ارزهای دیجیتال، غیرمنتظره نبود. با این حال، لونا کلاسیک پس از تصویب پیشنهاد توکن سوزی آن افزایش یافت و در ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۲ فعال شد. این توکن سوزی ۱.۲ درصدی از هر تراکنش روی بلاک چین را می سوزاند که باعث کاهش عرضه لونا کلا‌سیک و افزایش تقاضای آن می شود. لونا کلا‌سیک پس از اعلامیه بایننس در ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲ بیشتر شد تا تمام کارمزدهای معاملاتی جفت معاملات اسپات و فیوچرز لونا کلا‌سیک را کاهش دهد. قیمت لونا کلاسیک تنها در عرض چند ساعت از ۰.۰۰۰۱۸ دلار به ۰.۰۰۰۳ دلار رسید و بیش از ۶۰ درصد افزایش یافت.

اخبار خوب اخیر بسیاری از کارشناسان رمزارز را نسبت به آینده لونا کلاسیک، علیرغم تاریخچه شکست خورده، نسبتا خوشبین کرده است. طبق پیش‌بینی‌های تحلیلگران ما، قیمت لونا کلا‌سیک در پنج سال آینده افزایش خواهد یافت و تا سال ۲۰۲۵ به ۰.۰۰۱۲ دلار خواهد رسید. به طور مشابه، WalletInvestor پیش‌بینی می‌کند که قیمت لونا کلاسیک تا سال ۲۰۲۷ از ۰.۰۰۲۶ دلار عبور کند.

از کجا لونا کلاسیک بخریم

پس از از کار افتادن توکن اصلی لونا، بسیاری از صرافی ها سکه را از لیست خود حذف کردند. صرافی ارزینجا آن را برای حمایت از طرح احیاء بازگرداند و به دارندگان اجازه داد معاملات لونا کلا‌سیک انجام دهند. در صرافی ارزینجا، می توانید لونا کلاسیک را با بهترین نرخ خریداری کنید.

آینده لونا کلاسیک

نمی توان انکار کرد که بسیاری از سرمایه گذاران و علاقه مندان به ارزهای دیجیتال با سقوط بلاک چین اصلی ترا در ماه می ۲۰۲۲، اعتماد خود به این شبکه را از دست دادند. مردم به سرعت دو کوان را کلاهبردار خطاب کردند و نسبت به بازگشت لونا تردید داشتند. از زمان فورک لونا، بلاک چین ترا کلاسیک امیدوار کننده بوده است. این سکه به ویژه پس از اعلام بایننس مبنی بر کاهش مالیات لونا کلا‌سیک در تراکنش هایش در حال افزایش است. این به احتمال افزایش ارزش لونا کلاسیک در سال های آینده کمک می کند. گزارش شده است که پلیس اینترپل از آژانس‌های مجری قانون در سراسر جهان درخواست کرده است تا دو کوان بنیانگذار لونا را پیدا و دستگیر کنند، و ترافرم لبز، شرکت توسعه‌دهنده ترا نیز متهم به اجرای یک طرح پانزی است. از این رو، نمی توان گفت که آیا لونا کلاسیک واقعاً احیا خواهد شد یا به سادگی سقوط می کند و می سوزد. با این حال، این یک رمزارز جالب برای زیرنظر داشتن است و قطعاً باید برای توسعه بعدی چشمان خود را به آن بدوزید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۲ دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

2 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
سعیدپهلوان
سعیدپهلوان
1 سال قبل

لوناکلاسیک ربطی به دوکوان نداردمطعلق به جامعه لونا می باشد دوکوان زندان وکلاه بردارهم باشد حکم قانونی گرفته ربطی به لونسی ندارد زنده بادلوناکلاسیک

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

2
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx