آخرین اخبار از دادگاه دو کوان و SEC

دو کوان
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 172 نفر

دادگاه علیه ترافرم لبز (Terra) و بنیانگذار آن، دو کوان (Do Kwon)، که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) مطرح شده، به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود. طبق گزارش رویترز، جمع‌بندی نهایی وکلای حقوقی ترافرم لبز و دو کوان روز جمعه ارائه خواهد شد.

موضوع اصلی این دادگاه، اتهامات کلاهبرداری علیه ترافرم لبز و کوان است. بدین ترتیب، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ادعا می‌کند که اقدامات کوان و شرکت وی در نهایت منجر به سقوط استیبل‌کوین آن‌ها شد و باعث شد سرمایه‌گذاران در سال ۲۰۲۲ حدود ۶۰ میلیارد دلار لونا (Terra-LUNA) را از دست بدهند.

در طول دادرسی، هر دو طرف شواهد و استدلال‌های خود را برای تحت تاثیر قرار دادن رای هیئت منصفه ارائه کرده‌اند. با نزدیک شدن به پایان دادگاه، این اظهارات پایانی فرصتی دیگر را برای هر طرف فراهم می‌کند تا پرونده خود را خلاصه کرده و هیئت منصفه را متقاعد کند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اتهامات «فریب» را علیه این شرکت مستقر در سنگاپور و بنیانگذار آن مطرح کرده است. کمیسیون ادعا می‌کند که کوان، سرمایه‌گذاران را در مورد ثبات قیمت TerraUSD، استیبل‌کوینی که برای حفظ ارزش ۱ دلار طراحی شده است، فریب داده است. همچنین این کمیسیون شرکت ترافرم را به ادعای دروغین در مورد ادغام بلاک‌چین ترا با یک اپلیکیشن پرداخت موبایلی کره‌ای به نام Chai متهم کرده است.

در طول دادگاهی که از ۲۵ مارس آغاز شد، وکلای ترافرم و کوان ادعا کردند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار اظهارات آن‌ها را اشتباه تفسیر کرده و به شهادت‌هایی تکیه کرده است که با پاداش‌های بالقوه‌ی افشاگری تشویق شده‌اند. این کمیسیون به‌طور فعالانه به دنبال مجازات مالی و ممنوعیت فعالیت در این صنعت برای کوان و ترافرم است.

دو کوان در مارس ۲۰۲۳ در مونته‌نگرو دستگیر شد و در دادگاه حضور نداشت. با این حال، ایالات متحده و کره جنوبی، محل تولد کوان، خواستار استرداد او هستند. کوان بنیانگذار، طراح اصلی TerraUSD و رمزارز لونا، توکنی مرتبط با TerraUSD بود. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا خسارت سرمایه‌گذاران را برای هر دو توکن بیش از ۴۰ میلیارد دلار تخمین می‌زند. این ضرر زمانی رخ داد که TerraUSD نتوانست در ماه می ۲۰۲۲ ثبات ۱ دلاری خود را حفظ کند. در نتیجه، چندین ارز دیجیتال از جمله بیت‌کوین با روند نزولی مواجه شدند. این فشار نزولی به بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال گسترش یافت و منجر به ورشکستگی چندین شرکت در سال ۲۰۲۲ شد.

دادگاه دو کوان

به گفته کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، کوان و ترافرم لبز با یک شرکت ثالث برای جابه‌جایی مقادیر قابل توجهی از TerraUSD برای بالا بردن قیمت آن در زمانی که استیبل‌کوین در ماه می ۲۰۲۱ از ارزش ۱ دلاری خود فاصله گرفت، همکاری کردند. طبق ادعاهای کمیسیون، کوان ظاهرا این جهش را به قابلیت اطمینان الگوریتمی TerraUSD نسبت داده است.

علاوه بر این، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ادعا کرد که کوان و ترافرم لبز، بلاک‌چین ترا را به عنوان فناوری پایه‌ای که تسهیل‌کننده تراکنش‌ها بین مصرف‌کنندگان و بازرگانان در اپلیکیشن پرداخت Chai است، اشتباه جلوه داده‌اند.

در جریان دادرسی در حال انجام، قاضی راکوف هیئت منصفه را در مورد پرونده‌ای که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا علیه ترافرم لبز و دو کوان مطرح شده است، توجیه کرد. پس از پایان ارائه تمام شواهد و اظهارات پایانی از هر دو طرف، دستورالعمل‌های اولیه‌ای که در ابتدا به هیئت منصفه داده شده بود با دستورالعمل‌های دقیق‌تری جایگزین خواهد شد. در طول دادگاه، برایان کرن، مدیر سابق ارتباطات ترافرم لبز، به عنوان شاهد علیه این شرکت در جایگاه حاضر شد. این فرد مطلع، اطلاعاتی را در مورد فعالیت‌های فریب‌آمیز ادعایی این شرکت و رئیس سابق خود فاش کرد. دو کوان همچنان در مونته نگرو به سر می‌برد و طبق آخرین اخبار، دادگاه عالی این کشور هنوز با استرداد وی به کره جنوبی یا ایالات متحده موافقت نکرده است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx