استارگیت فایننس (Stargate Finance) چیست و چه کاربردی دارد؟

استارگیت فایننس
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1522 نفر

استارگیت فایننس (Stargate Finance) چیست؟

استارگیت فایننس یک صرافی کریپتو غیرمتمرکز با ویژگی‌های مدرن است که هدف آن ارائه یک پل دارایی (Bridge) کاملاً قابل ترکیب است. به عنوان یک پروتکل جابجایی نقدینگی، این پلت فرم به کاربران اجازه می دهد نقدینگی را به استخرهای مختلف اضافه کنند، دارایی های مختلف را استیک کنند و رمزارزهای بومی (ارزهای اصلی یک شبکه) را جابجا کنند.

از قابلیت‌های جالب این پروژه تبدیل دارایی‌های بومی شبکه‌های مختلف با یکدیگر است. همچنین کاربران کریپتو می توانند توکن های خود را فارم کنند. هنگامی که یک کاربر دارایی خود را استیک می‌کند، این فرصت به او داده می شود تا در اداره صرافی استارگیت نقش داشته باشد. اگر بخواهید از این پلتفرم استفاده کنید، باید مانند سایر دکس‌ها کیف پول خود را به صرافی متصل کنند. تیم پشت صرافی اطمینان حاصل کرده است که چیدمان و قالب پلتفرم برای سرمایه گذاران جدید و با تجربه قابل درک باشد.

استارگیت فایننس عمدتاً بر روی استیبل کوین‌ها تمرکز می‌کند، رمزارزهایی که با ثبات قیمت، ریسک از دست دادن مقدار قابل توجهی از پول را کاهش می‌دهند. کاربران همچنین می توانند با استخرهای نقدینگی یکپارچه و همچنین ویژگی های فارمینگ گسترده، بازده بالایی کسب کنند. اگرچه استارگیت توسط LayerZero Labs راه اندازی شد، اما به عنوان یک پروژه جامعه محور در نظر گرفته می شود. در واقع، هدف این صرافی ارائه شفافیت کامل به کاربران با اسناد و وایت پیپرها است که به هر مشکل احتمالی رسیدگی می کند.

استارگیت فایننس

استارگیت فایننس یک صرافی غیرمتمرکز مدرن با قابلیت‌های جذاب

تاریخچه استار‌گیت فایننس

استارگیت فایننس توسط لایر زیرو لبز (LayerZero Labs) در مارس ۲۰۲۲ راه اندازی شد. لایر زیرو به عنوان یک پروتکل با قابلیت همکاری omnichain شناخته می‌شود. در ۱۵ مارس، استارگیت فایننس به عنوان اولین برنامه پل متقابل زنجیره ای در شبکه اصلی راه اندازی شد. 0xMaki، یک توسعه دهنده رمزنگاری محبوب، در همان روز به تیم LayerZero پیوست.

هدف Stargate این است که اطمینان حاصل کند که انتقال نقدینگی بین زنجیره‌ای می‌تواند در یک معامله یک‌باره و بدون هیچ مشکلی انجام شود. در این پلت فرم با یک کلیک تقریباً می‌توان هر دارایی موجود در بلاکچینی را  تبدیل نمود. مبادله می تواند با تمام دارایی های موجود در زنجیره های دیگر رخ دهد.

توکنومیک STG

رمزارز STG توکن بومی استارگیت است. توکن‌های STG برای تامین نقدینگی، استیکینگ و تصمیم‌گیری در زمینه‌های حاکمیتی که مربوط به پروتکل استارگیت باشد استفاده می‌شود. به عنوان دارنده توکن، می‌توانید STG خود را برای دریافت veSTG استیک کنید، پس از آن می‌توانید در رای‌ گیری‌های حکومتی شرکت کنید. اگر veSTG خود را برای مدت طولانی قفل کنید، جوایز بیشتری دریافت خواهید کرد. در واقع، پروتکل Stargate از نوعی سیستم وزن‌دهی شده با زمان استفاده می‌کند که بر اساس مدت زمانی که توکن‌ها قفل هستند، میزان پاداش دریافتی از استیک veSTG را افزایش می‌دهد.

کاربران می توانند نقدینگی را مستقیماً به پروتکل استارگیت اضافه کنند و پس از آن پاداش های استیبل کوینی دریافت کنند. این پاداش ها برای هر انتقال ارائه می‌شود. هزینه انتقال غیر STG در استارگیت ۰.۰۶٪ است. همچنین برای استخرهای نقدینگی این امکان وجود دارد که توکن‌های استخر نقدینگی را برای دریافت پاداش STG تولید کنند.

در حال حاضر، برخی از افرادی که با استخرهای نقدینگی یکپارچه در فارمینگ شرکت می کنند، نزدیک به ۳۰ درصد APY (بازده درصدی سالانه) دریافت می کنند. به دلیل این بازده های جذاب، Stargate باید به افزایش TVL خود ادامه دهد. حداکثر عرضه STG یک میلیارد توکن است. با این حال، عرضه در گردش کمی بیش از ۱۳۳ میلیون توکن است.

توکن های اختصاص داده شده برای پیش فروش راه اندازی اولیه، سرمایه گذاران و تیم Stargate قرار است در مجموع برای ۱۲ تا ۲۴ ماه قفل شوند، که تضمین می کند تا زمانی که پروتکل رشد می کند، عرضه کم باقی می ماند. قیمت فعلی این توکن ۰.۵۹ دلار با ارزش بازار بیش از ۷۸ میلیون دلار است و همچنین ارزش بازار کاملاً رقیق شده آن ۵۹۲ میلیون دلار است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx