توموچین (TOMO) چیست؟

توموچین چیست
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 497 نفر

توموچین (TOMO) چیست؟

توموچین (TOMO) که در دسامبر ۲۰۱۸ منتشر شد، پروژه ای است که تلاش می کند مقیاس پذیری بلاکچین اتریوم (ETH)  را بهبود بخشد. این در درجه اول از طریق افزایش ظرفیت تعداد تراکنش در ثانیه (TPS) انجام می شود.

هدف نهایی این پروژه ایجاد زیرساخت بلاکچین برای برنامه های غیرمتمرکز (DApps) و بهبود یکپارچگی و امنیت است. راه‌حل توموچین ارائه مقیاس‌پذیری قراردادهای هوشمند است، وظیفه‌ای که نیازمند حل این است که چگونه بلاکچین می‌تواند تعداد بیشتری از تراکنش‌ها را در ثانیه انجام دهد، و به طور تصاعدی کاربرد قراردادهای هوشمند را برای موارد و برنامه‌های کاربردی در دنیای واقعی افزایش می‌دهد.

بنیانگذاران

توموچین توسط لانگ وونگ، که همچنین مدیر عامل TomoChain Pte است، تاسیس شد. قبل از آن، او مدیرعامل CityMe  و یکی از بنیانگذاران و سرپرست پروژه بلاک چین NEM (XEM) در بلاکچین جایگزین بود. او در زمینه های بلاکچین و اقتصاد متخصص است و در گذشته مشاور تعدادی از پروژه های بلاکچینی بوده است.

مزایای توموچین چیست؟

توموچین دارای طیف وسیعی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد است، مانند اجماع اثبات اعتبار، سیستم مسترنود، تأیید ۲ ثانیه‌ای، کارمزد تراکنش تقریباً غیرقابل‌وجود، پروتکل مبادله داخلی، قالب‌های قرارداد هوشمند  ICO، پشتیبانی API برای بیمه‌های توکن و ادغام ها و عملکرد تراکنش های زنجیره ای بدون هیچ کارمزدی بین اتریوم و توموچین.

شبکه اصلی توموچین در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد و شامل رأی گیری اثبات سهام بود. تغییر به مسترنودها، TOMO  را به یک ارز قابل ضرب تبدیل کرد و این مسترنودها هم در ایجاد و هم در تأیید بلوک ها شرکت می کنند. آنها در ازای حفظ شبکه از تومو های تولید شده پاداش می گیرند.

اگر کاربری بخواهد کاندیدای مسترنود شود، باید ۵۰۰۰۰ TOMO واریز کند. مسترنودها اجازه دارند در نهایت استعفا دهند، اما TOMO سپرده شده برای ۱۲۹۶۰۰۰ بلاک پس از صدور استعفا قفل می شود. هنگامی که کاربر کاندیدای مسترنود شد، باید یکی از ۱۵۰ کاندیدای برتر رای‌دهی شده باشد. در صورت انتخاب، پاداش‌های TOMO را متناسب با تعداد بلوک‌هایی که موفق به امضای خود می‌کنند، دریافت خواهند کرد. به این ترتیب، توموچین یک بلاکچین مقیاس‌پذیر ارائه می‌کند که می‌تواند سریع‌تر و کارمزد کمتری داشته باشد. توموچین دارای طیف گسترده ای از موارد استفاده است.

توموچین یک پلتفرم بلاکچین عمومی را ارائه می دهد که امکان انجام تراکنش های با کارمزد تقریباً صفر و تأیید فوری، یک زنجیره اثبات سهام، مشارکت به عنوان رأی دهنده و اجرای مسترنود را فراهم می کند.

همچنین پروتکل TomoZ یا Zero Friction را ارائه می‌کند که به دارندگان توکن اجازه می‌دهد تا هزینه تراکنش‌ها را به انتخاب خود بپردازند. سایر خدمات ارائه شده توسط توموچین عبارتند از Tomox و Relayers که یک پروتکل تبادل غیرمتمرکز است که به کسب و کارها اجازه می دهد تا مبادلات غیرمتمرکز را انجام دهند. TomoP یک پروتکل حفظ حریم خصوصی است که در توموچین برای فعال کردن تراکنش‌های ایمن و غیرقابل ردیابی ایجاد شده است.

تکنولوژی توموچین

دارندگان توکن TOMO به گره‌های اصلی ترجیحی خود رأی می‌دهند. گره های اصلی شرکت‌کنندگان شبکه هستند که تأیید همه بلوک‌های تراکنش را به عهده دارند. ۱۵۰ گره برتر بر اساس نتایج رأی گیری انتخاب می شوند و مسئول تأیید بلوک در طول یک دوره زمانی ۳۰ دقیقه ای هستند.

برای واجد شرایط شدن به عنوان کاندیدای گره اصلی، یک گره باید ۵۰۰۰۰ TOMO (حدود ۱۱۰۰۰۰ دلار) داشته باشد. پارامترهای فنی گره، مانند CPU و ظرفیت حافظه، در زنجیره لیست شده است تا کاربران برای تصمیم گیری رأی خود ارزیابی کنند.

هنگامی که گره های اصلی انتخاب شده برای هر بلوک تایید شده پاداش می گیرند، کاربرانی که به این گره رای داده اند نیز پاداش دریافت می کنند. به طور طبیعی، کاربرانی که به گره های خارج از ۱۵۰ گره برتر رای داده اند، هیچ پاداشی دریافت نمی کنند. این سیستم کاربران شبکه را تشویق می‌کند تا به‌جای رأی دادن به گره‌های کم‌توان بر اساس فاکتورهای منافع شخصی، گره‌هایی را با بهترین ظرفیت برای کسب رأی کافی انتخاب کنند.

برای جلوگیری از کم کاری گره های اصلی پس از رأی گیری، توموچین از مکانیزمی به نام «slashing» استفاده می کند. هر گره اصلی که نتواند یک بلوک را برای مدتی تأیید کند، بریده می شود، یعنی از فرصت های تأیید برای پنج دوره بعدی قطع می شود. پس از پنج دوره، ورود مجدد گره به گروه تایید کننده ها قابل بررسی مجدد است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx