طلا و بیت کوین، دشمن خونی یا نیمه گمشده؟

تتر گلد یا XAUT چیست ؟
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 642 نفر

مقدمه

تترگلد یا XAUT‌ چیست؟ | طلا یکی از قدیمی‌ترین دارایی‌های امن و راه کاری برجسته برای فرار از تورم و حفظ ارزش سرمایه در طی قرن‌های گذشته بوده و هست. با ظهور فناوری بلاکچین و بیت کوین، بسیاری این ارز دیجیتال را پایان عصر طلا و رقیبی قدرتمندتر از آن  شناختند. اما گذر زمان آهسته و پیوسته شرایط را تغییر داد و حالا طلا یکی از عضوهای جدا ناشدنی از دنیای بلاک‌چین است.

پس در این مقاله، با بررسی و معرفی استیبل کوین XAUT‌ یا تترگلد همراه ما باشید.

طلا و بیت کوین، دشمن خونی یا نیمه گمشده؟

مشکلات بیت کوین، مانند نوسان‌های شدید قیمتی، یکی از بزرگ‌ترین دلایل ایجاد احساس نیاز به دارایی‌های ریسک گریز مثل طلا است. ارزی که در کمتر از ۶ ماه نزدیک به ۸۰ درصد از ارزش خود را از دست می‌دهد و در مدتی کوتاه‌تر ۲۵ درصد از این ریزش را جبران می‌کند، هرچه قدر هم که کاربردی باشد برای اینکه تنها دارایی سبد سرمایه‎‌گذاری شما باشد ریسک بسیار زیادی را به پرتفوی شما وارد می‌کند.

خرید تترگلد

طلا و بیت کوین، دشمن خونی یا نیمه گمشده؟

طلا هم به خودی خود بی‌نقص نیست؛ طلا نوسان قیمتی کمی دارد و در بسیاری موارد از دارایی‌های ریسک پذیر رشد کمتری را تجربه می‌کند. همه‌جا نمی‌توانید آن را با خود حمل کنید  و نقدشوندگی آن مانند بیت کوین با یک کلیک نجام نمی‌شود. ضمنا چون یک کالای فیزیکی است ریسک‌ دارایی‌های فیزیکی مانند استهلاک، فرسایش، سرقت و… را نیز با خود به همراه دارد.

پس بهتر است که طلا و بیت کوین را مکمل یکدیگر بنامیم. اما اگر ممکن بود طلا شماری از قابلیت‌های بیت کوین، مثل نقدشوندگی مجازی، بی‌نیاز بودن به فضای ذخیره‌سازی فیزیکی و یا حتی معاملات اهرم دار با برداشت آنی را داشته باشد، به گزینه‌ی بسیار بهتری برای تکمیل پرتفوی شما تبدیل می‌شد.

همین جاست که نام تتر بار دیگر ی می‌درخشد. شاید تا به امروز تصور می‌کردید که تتر تنها یک استیبل کوین همبسته به دلار آمریکاست؛ در این صورت سخت در اشتباهید. تتر (یا تتر لبز) یک پلتفرم استیبل کوینی متمرکزِ مبتنی بر بلاکچین است که دارایی‌های فیزیکی و فیات را در دنیای بلاکچین عرضه می‌کند و از قضا اونس طلا یکی از آن‌هاست.

تتر و تترگلد

سال ۲۰۱۴ بود که پروژه RealCoin راه اندازی شد. رمزارزی لایه دومی و مبتنی بر شبکه بیت کوین که توسط پلتفرم Omni‌ به بازار عرضه شده بود. ریل کوین طی دو مرحله ریبرندینگ ابتدا به USTether و بعد USDT تغییر نام داد. به‌مرور زمان تتر گسترده‌تر شد و مبتنی بر بلاک‌چین‌های دیگر مثل ایاس، اتریوم، ترون و… هم عرضه شد.

این ارز یک استیبل کوین پگ شده با دلار بود.  استیبل کوین‌ها رمزارزهایی هستند که نسبت به یک کلاس دارایی خاص که در مورد USDT‌ دلار آمریکاست ارزش برابری دارند.

حفظ ارزش این رمزارزها بوسیله ذخیره پشتوانه انجام می‌شود. برای مثال تتر معادل هر USDT که ضرب می‌کند وثیقه‌ای بصورت فیزیکی برای آن در نظر می‌گیرد. این وثیقه می‌تواند اوراق بهادار، وجه نقد، اسکناس و … باشد. در واقع استیبل کوین‌ها پلی میان دنیای دیجیتال و فیزیکی هستند.

بنیان‌گذاران تترلبز (کمپانی مادر تتر) براک پیرس، ریو کالینز و کریگ سلرز هستند که نامشان در اعضای هیئت مدیره صرافی BitFinex و کمپانی مادر  آن یعنی iFinex نیز دیده می‌شود. با وجود مشکلات متعدد تتر روزبه‌روز بزرگ‌تر شد تا اینکه تصمیم به ارائه استیبل کوین‌های دیگر گرفت. این استیبل کوین‌ها که با یورو، یوان، پوند و طلا همبستگی قیمتی دارند به ترتیب با نمادهای EURT،‌ CNHT، GBPT و XAUT شناخته می‌شوند.

تترگلد چیست

تترگلد که موضوع این مقاله می‌باشد یک استیبل کوین است که همبستگی آن با قیمت  اونس طلای جهانیست و در سال ۲۰۲۰  توسط تترلبز به بازار ارائه شد. تتر ادعا می‌کند که به ازای هر واحد XAUT‌ که ضرب می‌شود، اونس طلای فیزیکی در صندوق خود، تحت تدابیر شدید امنیتی ذخیره می‌کند.

این رمزارز مبتنی بر شبکه اتریوم و استاندارد ERC-20 عرضه شده است و از طریق این لینک می‌توانید آن را در ارزینجا معامله و نگهداری کنید. تمام کیف پول‌هایی که از ماشین مجازی اتریوم یا EVM‌ پشتیبانی می‌کنند نیز از رمزارز پشتیبانی می‌کنند که معتبرترین آن‌ها برای این دارایی متامسک، تراست و اتمیک است.

موارد استفاده تترگلد XAUT

از رمزارز تترگلد می‌توان برای مصارف مختلفی نظیر پرداخت، معامله غیرمستقیم در بازار اونس طلای جهانی، کاهش ریسک سبد سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پول در برابر تورم استفاده کرد که به ترتیب به توضیح این موارد می‌پردازیم:

۱- با استفاده از ویژگی رمزارزها یعنی غیرمتمرکز و فرامرزی بودن، شما می‌توانید از رمزارز XAUT برای داد و ستد و پرداخت استفاده کنید. مؤسساتی در آمریکا و اروپا حضور دارند که در ازای پرداخت رمزارز XAUT می‌توانید شمش فیزیکی طلا دریافت کنید. ضمناً تترلبز خود معامله XAUT با طلای فیزیکی را می‌پذیرد و می‌توان با مراجعه به صندوق ذخایر TG در کشور سوئیس و تحویل شمش‌های فیزیکی طلا به آن‌ها رمزارز XAUT دریافت کنید و برعکس.

تترگلد

۲- تریدرهای بسیار زیادی در سرتاسر جهان در بازار جهانی اونس طلا یا XAU/USD فعال هستند. اونس طلای جهانی نوسان کمی دارد اما کارگزاری‌های فارکس با ارائه اهرم‌ها (Leverage) تا ۱۰۰۰ برابر این مشکل را حل می‌کنند. در صورتی که شما تریدر بازار فیوچرز یا قراردادهای آتی رمزارزها هستید اما به دلایل دلخواه مثل تحلیل پذیر تر بودن بازار طلا نسبت به رمزارز ها علاقه به انجام معامله در آن را دارید می‌توانید با استفاده از بازار XAUT در صرافی‌ها به معامله در بازار طلای اونس جهانی بپردازید.

۳- همان‌طور که در ابتدای متن به آن اشاره کردیم یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از استیبل کوین‌های همبسته به طلا، ‌کاهش ریسک سبد سرمایه گذاری است. هر سبدی متشکل از بخش‌های کم ریسک و پر ریسک است؛ اگر با توجه به روان‌شناسی و سبک معاملاتی شخصی شما میزان نوسان بیت کوین استرس و ریسک زیادی را به شما وارد می‌کند، می‌توانید با واریز این رمزارز ریسک سبدتان را تا حدود زیادی کاهش دهید.

۴- اگر به هر دلیلی هنوز وارد معاملات بازار رمزارزها نشده‌اید و به دنبال راهی برای محافظت از سرمایه‌تان در برابر تورم هستید، XAUT‌ و رقبای آن مانند PAXG‌ بهترین گزینه برای شروع هستند. چرا که هم تورم ریالی و هم تورم دلاری سرمایه شما را پوشش می‌دهد.

سپاسگزاریم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. اگر قصد معامله و سرمایه‌گذاری در بازار اونس طلای جهانی و رمزارز XAUT را دارید، ارزینجا امن‌ترین و بهترین راه برای شماست. برای معامله تترگلد و یا بیش از ۵۰۰ رمزارز دیگر در ارزینجا از این لینک استفاده نمایید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx