چه کشورهایی در زمینه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) پیشرو هستند؟

چه کشورهایی در زمینه ارز دیجیتال بانک مرکزی پیشرو هستند؟
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 3927 نفر

چه کشورهایی در زمینه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) پیشرو هستند؟

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط شرکت حسابداری PwC، بیش از ۸۰٪ از بانک های مرکزی علاقه مند به راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) هستند یا قبلاً نسبت به انجام این مهم اقدام کرده اند.

دومین گزارش سالانه شاخص جهانی CBDC که اخیرا منتشر شد، سطح بلوغ یک بانک مرکزی را در به کارگیری ارز دیجیتال خود می سنجد. این گزارش همچنین شامل یک نمای کلی از استیبل کوین ها برای اولین بار بود.

هایدن جونز (Haydn Jones)، متخصص بلاکچین و کریپتو در شرکت PwC در این گزارش اظهار داشت:

بیش از ۸۰ درصد از بانک‌ های مرکزی در حال بررسی راه‌ اندازی یک CBDC هستند یا قبلاً این کار را انجام داده‌ اند.

این گزارش هم CBDC های خرد که برای استفاده عموم صادر می شوند و هم CBDC های عمده را که برای استفاده توسط موسسات مالی هستند، از ۱۰۰ رتبه بندی می کند.

بر اساس این گزارش، CBDC های خرد در مقایسه با همتایان عمده خود به سطح بلوغ بیشتری رسیده اند. به عنوان مثال، eNaira نیجریه، امتیاز ۹۵ را دریافت کرده است. این ارز دیجیتال نیجریه به عنوان پیشرفته ترین در هر دو دسته خرد و عمد  انتخاب شده است.

همچنین نکته قابل توجه در بخش خرد کشور باهاما بود که اولین CBDC خود را راه اندازی کرد. در این گزارش همچنین آمده که CBDC جامائیکا در سال جاری راه اندازی خواهد شد. و کشور تایلند همچنان به دنبال توسعه و آزمایش در این زمینه است.

تایلند و هنگ کنگ با پروژه مشترک خود موسم به mBridge که بر پرداخت ‌های فرامرزی متمرکز است، در صدر قسمت عمده قرار گرفته اند. سنگاپور و فرانسه نیز رتبه بالایی را به دلیل تداوم مطالعات پروژه ‌های CBDC خود کسب کرده اند.

جونز همچنین در مورد سطح بلوغ و آمادگی که بانک های مرکزی سراسر جهان در حال حاضر دارند، گفت:

کشورها در سطوح مختلف بلوغ در توسعه CBDC ها قرار دارند. و هر کشوری عوامل محرک متفاوتی دارد. افزایش شمول مالی، تسهیل پرداخت‌ های فرامرزی و کنترل جرایم مالی، همگی عواملی هستند که حائز اهمیت هستند. ما انتظار داریم تحقیقات، آزمایش و اجرای CBDC در سال ۲۰۲۲ تشدید شود.

این گزارش همچنین مروری بر ده استیبل کوین برتر مبتنی بر دلار آمریکا بر اساس ارزش بازار ارائه کرده است. و به علاوه نحوه عملکرد آنها و پشتوانه های آنها را مورد بحث قرار داده است.

در این گزارش آمده است که استیبل کوین ها به بخش جدایی ناپذیری از اکوسیستم کریپتو تبدیل شده اند. و برای هر صندوق یا موسسه ای غیر ممکن است که بدون استفاده از استیبل کوین ها در صنعت ارزهای دیجیتال فعال باشد.

 

نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند. و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx