افزایش حجم شبکه اتریوم ۲.۰ به ۷۵GB با بیش از ۲ میلیون اتریوم استیک شده

افزایش حجم شبکه اتریوم 2.0 به 75GB با بیش از 2 میلیون اتریوم استیک شده
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 6393 نفر

افزایش حجم شبکه اتریوم ۲.۰ به ۷۵GB با بیش از ۲ میلیون اتریوم استیک شده

حجم شبکه اتریوم ۲.۰ بعد از مدت کوتاهی با رشد چشم گیری مواجه شده و تعداد اتریوم های استیک شده به ۲ میلیون رسیده است.

شبکه آزمایشی اتریوم مدالا ۲.۰ (Medalla Ethereum 2.0) که ۲ ماه از فعالیتش می گذرد، به حجم ۷۵ گیگابایت و بیش از ۲ میلیون اتریوم (ETH) استیک شده رسیده است.

پس از چند اشکال اولیه، شبکه آزمایشی مدالا از اوایل ماه آگوست بدون مشکل به فعالیت خود ادامه داده است. حالا حجم این شبکه به ۷۵ گیگابایت در هر گره (node) رسیده است. بر اساس گزارش ها در دهه گذشته، این حجم از داده ها در مقایسه با داده های بیت کوین (BTC) بیش از ۲۰ درصد بیشتر است.

طبق گزارش Trustnodes بلاکچین اتریوم در طی چهار سال سریعتر از بیت کوین رشد کرده و تقریباً حجمی برابر با ۵۰۰ گیگابایت دارد.

بزرگی گره های اتریوم ۲.۰

این گزارش افزود که گره های بکارگرفته در شبکه آزمایشی Medalla در حالت بایگانی (Archive Mode) قرار دارند. به عبارت دیگر، این گره ها داده ها را برای هر تغییر وضعیتی که برای گره های کامل مستقر در شبکه اصلی ضروری نباشند را ذخیره می کنند. این گزارش اندازه و سرعت رشد در این شبکه را زیر سوال برد و بیان داشت که داده های زیادی به جز اعتبار سنجی بلوک های اثبات کار وجود ندارد.

با در نظر گرفتن سرعت فعلی رشد، گره های بایگانی سالانه در حدود ۵۰۰ گیگابایت گسترش خواهند یافت که تقریباً به اندازه گره های کامل فعلی در شبکه اتریوم ۱.۰ خواهد بود.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط پلتفرم تجزیه و تحلیل مدالا (beaconcha.in)، بیش از ۲.۱ میلیون Goerli ETH برای تست در شبکه استیک شده است. لازم به ذکر است که اتریوم های استیک شده روی این شبکه واقعی نیستند بنابراین هنوز هیچ پاداشی برای استیکینگ وجود ندارد. در حال حاضر بیش از ۶۸۴۰۰ اعتبار سنج فعال در این شبکه مشارکت دارند.

هفته گذشته، آزمایش نهایی به نام Spadina انجام شد. اما این آزمایش با چندین خطا با پیکربندی، راه اندازی گره ها و محاسبات مواجه شد. دومین آزمایش کوتاه مدت به نام Zinken برای اجرا در تاریخ ۱۲ اکتبر در نظر گرفته شده است و به نظر می رسد که فاز اول اتریوم ۲.۰ وارد مراحل نهایی آزمایش خود شده است.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx