ریپل (XRP) به دنبال شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ۱۳ درصد سقوط کرد!

ریپل (XRP) به دنبال شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا 13 درصد سقوط کرد!
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2459 نفر

ریپل (XRP) به دنبال شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ۱۳ درصد سقوط کرد!

به گزارش نشریه فورچن (Fortune)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قصد دارد از ریپل به دلیل فروش اوراق بهادار غیرمجاز در قالب توکن های ریپل (XRP) شکایت کند.

مدیر عامل شرکت ریپل، برد گارلینگ هاوس در اقدامی غیرمعمول برای قانون مند جلوه دادن فعالیت های این شرکت در اذهان عمومی توییتی را در این خصوص منتشر کرد:

امروز، کمیسیون بورس و اوراق بهادار رای به حمله به ارزهای دیجیتال داد. این کمیسیون در آخرین اقدام خود سعی در انتخاب برندگان است و قصد دارد نوآوری های ایالات متحده در صنعت ارزهای دیجیتال را به بیت کوین و اتریوم محدود کند.

توییت برد گارلینگ هاوس مدیرعامل ریپل

توییت برد گارلینگ هاوس

بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) هر دو به دلیل ماهیت غیر متمرکز خود از تیغ این کمیسیون جان سالم به در برده اند. اما توکن XRP ریپل مدت ها است که توسط برخی از جامعه رمزارزها به دلیل متمرکز بودنش مورد انتقاد قرار گرفته است.

شرکت ریپل حدود ۵۰ میلیارد واحد XRP یا تقریبا نیمی از کل عرضه این توکن را در خود شرکت نگهداری می کند. اما مدیر ارشد فنی این شرکت، دیوید شوارتز (David Schwartz)، ادعا می کند که این توکن ها توسط توسعه دهندگان “اهدا” شده اند.

علیرغم دعاوی حقوقی و اختلافات شدید بین بنیانگذاران این توکن، ریپل موفق شده به بقای خود نه تنها ادامه بدهد بلکه به یکی از ثروتمندترین شرکتهای صنعت فین تک تبدیل شود. ثروتی که روی کاغذ می تواند تقریباً ۲۵ میلیارد دلار ارزش داشته باشد. در پی انتشار این خبر، ارزش توکن ریپل در حدود ۱۳.۵٪ کاهش یافت.

در تلاش برای توضیح جایگاه و وضعیت خود، این شرکت در وبسایتش سندی را منتشر کرد و گفت:

با این ادعا که توزیع توکن های XRP قراردادهای تجاری هستند و بیت کوین و اتر اوراق بهادار نیستند، این کمیسیون سعی دارد که برندگان و بازندگان رمزارزها را انتخاب کند و با این کار خود به حیات نوآوری های آمریکایی و مشتری پسند پایان بدهد.

در ادامه این شرکت بدون ارائه هیچ مدرکی ادعا کرد که بیت کوین و اتر “دو ارز مجازی تحت کنترل چین هستند که به گفته این کمیسیون، اوراق بهادار نیستند” و در صورتی که این شکایت موفقیت آمیز باشد “نوآوری در صنعت ارزهای دیجیتال به طور کامل به چین واگذار خواهد شد”.

طبق گزارش فورچن، انتظار می رود که گارلینگ هاوس و کریس لارسن، هم موسس این شرکت، که مجموع دارایی هایشان در حدود ۱۳ میلیارد دلار برآورد شده است، به عنوان متهمان این پرونده قضایی معرفی شوند.

با این وجود گارلینگ هاوس اظهار داشت که حتی با شناخته شدن XRP به عنوان اوراق بهادار، ریپل به رشد خود ادامه خواهد داد. اخیراً این شرکت اعلام کرده که به دلیل عدم وضوح مقررات، به دنبال انتقال دفتر مرکزی خود به خارج از ایالات متحده است.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx