با استفاده از رمزارزها بدون نیاز به ضامن یا فرایند بانکی وام بگیرید (قسمت سوم)

رمزارزها
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1112 نفر

با استفاده از رمزارزها بدون نیاز به ضامن یا فرایند بانکی وام بگیرید (قسمت سوم)

در قسمت اول به بررسی کلی وام‌های رمز ارزی پرداخته می‌شود و در رابطه با این موضوع مقدماتی برای ادامه مسیر فراهم شده است. در قسمت دوم در رابطه با معنای اصلی وام رمز ارزی توضیحاتی ارائه شده است که در آن روش کار دریافت وام یا قرض دادن به دیگران نیز آورده شده است. در قسمت سوم، در رابطه با انواع وام‌های رمزارزی و با جزییات بیشتر به وام‌های فوری و وثیقه‌ای پرداخته شده است. در قسمت چهارم یا همان قسمت نهایی مزایا و معایب وام‌های رمزارزی و همچنین نکاتی که برای وام گرفتن باید به آن توجه کنید |آورده شده است.

انواع وام در رمزارزها

وام‌های فوری

وام‌های فوری به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به وثیقه، وجوه قرض کنید. نام آنها به دلیل اعطای وام و بازپرداخت در یک بلوک است. اگر مبلغ وام به اضافه سود قابل برگشت نباشد، معامله قبل از تأیید اعتبار در یک بلوک لغو می شود. این اساساً به این معنی است که وام هرگز اتفاق نیفتاده است، زیرا هرگز تأیید نشده و به زنجیره اضافه نگردیده است. یک قرارداد هوشمند کل فرآیند را کنترل می کند، بنابراین هیچ تعامل انسانی لازم نیست.

برای استفاده از وام فوری، باید سریع عمل کنید. این الزام جایی است که قراردادهای هوشمند دوباره وارد عمل می شوند. با منطق قرارداد هوشمند، می توانید یک تراکنش سطح بالا حاوی تراکنش های فرعی ایجاد کنید. اگر هر تراکنش فرعی با شکست مواجه شود، تراکنش سطح بالا انجام نخواهد شد.

بیایید به یک مثال نگاه کنیم. تصور کنید که یک توکن به قیمت ۱.۰۰ دلار (دلار آمریکا) در استخر نقدینگی A و ۱.۱۰ دلار در استخر نقدینگی B معامله می شود. با این حال، شما هیچ بودجه ای برای خرید توکن از اولین استخر برای فروش در استخر دوم ندارید. بنابراین، می توانید سعی کنید از وام فوری برای تکمیل این فرصت آربیتراژ در یک بلوک استفاده کنید. مثلا. تصور کنید که تراکنش اولیه ما یک وام فوری ۱۰۰۰ دلاری از پلتفرم DeFi گرفته و آن را بازپرداخت کند. سپس می توانیم این را به تراکنش های فرعی کوچکتر تقسیم کنیم:

  1. وجوه قرض گرفته شده به کیف پول شما منتقل می شود.
  2. شما ۱۰۰۰ دلار ارز دیجیتال از استخر نقدینگی A (1000 توکن) خریداری می کنید.
  3. شما ۱۰۰۰ توکن را به قیمت ۱.۱۰ دلار می فروشید و ۱۱۰۰ دلار به شما می رسد.
  4. شما وام به اضافه کارمزد وام را به قرارداد هوشمند وام فوری منتقل می کنید.

اگر هر یک از این معاملات فرعی نتواند انجام شود، وام دهنده وام را قبل از انجام آن لغو می کند. با استفاده از این روش می توانید با وام های فوری بدون هیچ خطری برای خود و یا وثیقه به سود برسید. فرصت های کلاسیک برای وام های فوری شامل سوآپ وثیقه و آربیتراژ قیمت است. با این حال، شما فقط می توانید از وام فوری خود درون زنجیره استفاده کنید، زیرا انتقال وجوه به زنجیره دیگری موجب زیر پا گذاشتن یک قانون معامله می‌شود.

وام‌های وثیقه‌ای

وام دارای وثیقه به وام گیرنده زمان بیشتری برای استفاده از وجوه خود در ازای ارائه وثیقه می دهد. MakerDAO یک وام‌دهنده دیفای است، زیرا کاربران می توانند انواع رمزارزها را به عنوان وثیقه برای وام های خود ارائه دهند. با توجه به این که بازار رمزارزها پر نوسان است، احتمالاً در این پلتفرم نسبت وام به ارزش (LTV) پایین است که می‌تواند حدود ۵۰ درصد باشد. این رقم به این معنی است که شما به اندازه نصف وثیقه خود می‌توانید وام دریافت کنید. این تفاوت فضای متحرکی را برای ارزش وثیقه در صورت کاهش آن فراهم می کند. هنگامی که وثیقه شما به کمتر از ارزش وام یا ارزش دیگر می رسد، وجوه فروخته می شود یا به وام دهنده منتقل می شود.

به عنوان مثال، وام ۵۰% = LTV بدین صورت است که اگر شما به دنبال یک وام ۱۰،۰۰۰ دلاری هستید باید ۲۰،۰۰۰ دلار را به عنوان وثیقه در این پلتفرم قفل کنید.اگر ارزش وثیقه شما به زیر ۲۰،۰۰۰ دلار کاهش یابد، باید وجوه بیشتری اضافه کنید. اگر کمتر از ۱۲،۰۰۰ دلار شود، تمام پول شما لیکویید می‌شود و وام دهنده وجوه خود را پس می گیرد.

وقتی وام می‌گیرید، احتمالا شما استیبل‌کوین‌های تازه ضرب شده (مانند DAI) یا کریپتوهایی که شخص دیگری وام داده است را دریافت می‌کنید. وام دهندگان دارایی های خود را در یک قرارداد هوشمند سپرده گذاری می کنند که همچنین ممکن است وجوه آنها را برای یک زمان خاص قفل کند. هنگامی که بودجه را در اختیار دارید، می توانید هر طور که می خواهید با آنها رفتار کنید. با این حال، باید وثیقه خود را با تغییر قیمت آن شارژ کنید تا مطمئن شوید که لیکویید نخواهید شد.

اگر نسبت LTV شما خیلی زیاد شود، ممکن است مجبور شوید جریمه بپردازید. یک قرارداد هوشمند فرآیند را مدیریت می کند و آن را شفاف و کارآمد می کند. با بازپرداخت وام به اضافه هر سودی که بدهی دارید، وثیقه خود را دوباره به دست خواهید آورد.

 

سلب مسئولیت: نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx