با استفاده از رمزارزها بدون نیاز به ضامن یا فرایند بانکی وام بگیرید (قسمت چهارم)

رمزارزها
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1066 نفر

با استفاده از رمزارزها بدون نیاز به ضامن یا فرایند بانکی وام بگیرید (قسمت چهارم)

در قسمت اول به بررسی کلی وام‌های رمز ارزی پرداخته می‌شود و در رابطه با این موضوع مقدماتی برای ادامه مسیر فراهم شده است. در قسمت دوم در رابطه با معنای اصلی وام رمز ارزی توضیحاتی ارائه شده است که در آن روش کار دریافت وام یا قرض دادن به دیگران نیز آورده شده است. در قسمت سوم، در رابطه با انواع وام‌های رمزارزی و با جزییات بیشتر به وام‌های فوری و وثیقه‌ای پرداخته شده است. در قسمت چهارم یا همان قسمت نهایی مزایا و معایب وام‌های رمزارزی و همچنین نکاتی که برای وام گرفتن باید به آن توجه کنید آورده شده است.

مزایا و معایب وام های رمزارزی

سال‌هاست که وام‌های رمزارزی معمولاً به عنوان ابزارهایی در فضای DeFi استفاده می‌شوند. اما با وجود محبوبیت آنها، معایبی نیز وجود دارد. قبل از اینکه تصمیم به آزمایش وام دادن یا گرفتن بپردازید، مطمئن شوید که نگاهی متعادل به این فرایند دارید:

مزیت‌ها

  1. سرمایه به راحتی در دسترس است. وام های رمزارزی به هر کسی که بتواند وثیقه را ارائه دهد یا وجوه را در یک وام فوری برگرداند داده می شود. این کیفیت نسبت به وام از یک موسسه مالی سنتی، گرفتن آنها را آسان‌تر می‌کند و نیازی به بررسی اعتباری نیست.
  2. قراردادهای هوشمند وام ها را مدیریت می کنند. یک قرارداد هوشمند، کل فرآیند را به صورت خودکار انجام می‌دهد، وام دادن و گرفتن را کارآمدتر و مقیاس پذیرتر می کند.
  3. کسب درآمد غیرفعال با کار کم. سرمایه گذاران بلند مدت می‌توانند کریپتو خود را در یک انبار رها کنند و بدون نیاز به مدیریت وام، شروع به کسب درآمد APY کنند.

معایب

  1. ریسک بالای لیکویید شدن به وثیقه شما وابسته است. حتی با وام‌هایی که بیش از حد وثیقه دارند، قیمت رمزارزها می‌تواند به طور ناگهانی کاهش یابد و منجر به لیکویید شدن شما شود.
  2. قراردادهای هوشمند می توانند در برابر حمله آسیب پذیر باشند. کدهای بد نوشته شده و سوء استفاده های پشت درب می تواند منجر به از دست دادن وجوه وام یا وثیقه شما شود.
  3. وام گرفتن و وام دادن می تواند ریسک پرتفوی شما را افزایش دهد. در حالی که تنوع بخشیدن به سبد خود ایده خوبی است، انجام این کار از طریق وام خطرات بیشتری را به همراه خواهد داشت.

مواردی که قبل از گرفتن وام کریپتو باید در نظر بگیرید

با استفاده از یک پلت فرم وام‌دهی قابل اعتماد و دارایی‌های پایدار به عنوان وثیقه، بهترین شانس موفقیت وام رمزارزی را خواهید داشت. اما قبل از عجله در گرفتن یا دادن وام ، نکات زیر را نیز در نظر بگیرید:

خطرات واگذاری سکه های رمزارزهای خود را درک کنید. به محض اینکه سکه ها از کیف شما خارج می شوند، باید به شخص دیگری (یا یک قرارداد هوشمند) اعتماد کنید تا آنها را مدیریت کند. پروژه ها می توانند هدف هک ها و کلاهبرداری ها باشند و در برخی موارد، سکه های شما ممکن است فوراً برای برداشت در دسترس نباشند.

سلب مسئولیت: نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx