کلمبیا به دنبال صدور اوراق بهادار با استفاده از فناوری بلاکچین است 

کلمبیا به دنبال صدور اوراق بهادار با استفاده از فناوری بلاکچین است 
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1192 نفر

کلمبیا به دنبال صدور اوراق بهادار با استفاده از فناوری بلاکچین است

بانک مرکزی کلمبیا از مشارکت خود در اولین برنامه آزمایشی اوراق قرضه بلاکچین در این کشور با حضور دو بانک خبر داده است.

این برنامه آزمایشی توسط داویویندا (Davivienda)، یکی از مهمترین بانک های تجاری کلمبیا و با حضور بانک توسعه اینترامریکن (IDB) راه اندازی شده است. هدف از این طرح پایلوت بررسی مزایا و کاربردهای فناوری نوظهور بلاکچین در صدور اوراق است.

بر اساس اعلام رسمی بانک مرکزی کلمبیا، این مزایا شامل کاهش بالقوه هزینه های عملیاتی، بهینه سازی زمان فرآیندها، کارایی بیشتر در پیگیری و امنیت عملیات، برطرف کردن مشکل مغایرت اطلاعات و مدیریت بهتر خطرات مالی می شود.

گفته شده که این اوراق با استفاده از بستر بلاکچین بانک IDB موسوم به لاکچین (Lacchain) که برای پشتیبانی از این نوع کاربردها طراحی شده است، منتشر و مدیریت خواهند شد. نقش بانک مرکزی در این طرح آزمایشی، اجرای یک گره نظارتی در بلاکچین و پشتیبانی از انتشار در سیستم پرداخت های با ارزش عنوان شده است.

ورود صنعت بلاکچین به کلمبیا

در حالی که ارزهای دیجیتال و صنعت بلاکچین در کشور کلمبیا حضور جدی ندارند، اما این کشور به آرامی در حال گشودن درهای سیستم مالی خود به روی این فناوری جدید است.

در اوایل سال جاری میلادی، در ماه فوریه، ناظر مالی این کشور (SFC) اجازه ایجاد یک سندباکس نظارتی را به منظور قادر ساختن برخی از بانک ها برای مشارکت با صرافی ها برای پردازش خرید با استفاده از ارزهای دیجیتال را صادر کرد. بانک داویویندا، بانکی که در این طرح حضور دارد، از جمله این بانک ها بود.

هدف از تأسیس این سندباکس درک بهتر چگونگی تعامل و کارکرد سیستم های ارزهای دیجیتال با سیستم های بانکی سنتی برای صدور قوانین سازگار با این الگوی جدید عنوان شده است. این موضوع نشان می دهد که قانون گذاران کلمبیایی به اهمیت رمزارزها به عنوان یک عامل تأثیرگذار در این کشور در سال های آینده پی برده اند. با این حال، تجارت خرده فروشی رمزارزها در کلمبیا بسیار کوچک است و از لحاظ اهمیت همتراز کشورهای منطقه مانند ونزوئلا و یا آرژانتین نیست.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx