مدیران صرافی ارز دیجیتال AAX در هنگ کنگ دستگیر شدند

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

به گزارش رسانه های محلی، پلیس هنگ کنگ دو مدیر صرافی ارز دیجیتال AAX را به اتهام کلاهبرداری و گمراه کردن پلیس دستگیر کرد. لیانگ هاومینگ، مدیرعامل Weigao Capital و ثور چان، مدیر عامل سابق AAX در 23 دسامبر دستگیر شدند. بنظر می‌رسد که آن‌ها “تعمیر و نگهداری سیستم” را بهانه کرده تا برداشت مشتریان […]

صرافی ارز دیجیتال

به گزارش رسانه های محلی، پلیس هنگ کنگ دو مدیر صرافی ارز دیجیتال AAX را به اتهام کلاهبرداری و گمراه کردن پلیس دستگیر کرد.

لیانگ هاومینگ، مدیرعامل Weigao Capital و ثور چان، مدیر عامل سابق AAX در 23 دسامبر دستگیر شدند. بنظر می‌رسد که آن‌ها “تعمیر و نگهداری سیستم” را بهانه کرده تا برداشت مشتریان را در میان مشکلات نقدینگی صرافی، عقب بیندازند. گفته می شود که یکی از مدیران نیز در مورد زمان فعالیت خود در شرکت، به پلیس دروغ گفته و عمداً مجریان قانون را گمراه کرده است.

دو حساب بانکی AAX و همچنین حساب‌های بانکی و املاک مدیران اجرایی مسدود شده است. گزارش شده که سومین مدیر اجرایی با یک کیف پول AAX و کلیدهای خصوصی که پلیس معتقد است حدود 30 میلیون دلار دارایی دیجیتال دارد به خارج از کشور گریخته است. املاک او در هنگ کنگ توسط پلیس ضبط شد. به عنوان بخشی از تحقیقات، مقامات هنگ کنگ در حال همکاری نزدیک با بازرسان خارج از کشور برای ردیابی وجوه هستند.

این پلت فرم مستقر در هنگ کنگ از اواسط نوامبر به دلیل “تعمیر و نگهداری سیستم” بسته شده است و 2 میلیون کاربر را بدون دسترسی به وجوه خود باقی گذاشته است. از آن زمان، پلیس محلی بیش از 337 گزارش از قربانیان در چین، تایوان، ایتالیا و فرانسه دریافت کرده است. برداشت ها توسط AAX در 14 نوامبر متوقف شد و دلیل آن یک نقص در ارتقاء سیستم صرافی بود. این شرکت به جامعه خود اطمینان داد که توقف برداشت ربطی به سقوط صرافی کریپتو FTX ندارد.

چند هفته بعد، معاون بازاریابی و ارتباطات جهانی AAX استعفای خود را اعلام کرد. بن کاسلین در توییتر تایید کرد که این صرافی ارز دیجیتال را ترک کرده است و اظهار داشت که علیرغم تلاش‌هایش برای مبارزه بعنوان نماینده جامعه کریپتو، ابتکارات پیشنهادی او پذیرفته نشد. او نقش ارتباطی خود را “توخالی” توصیف کرد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx