تریدینگ ویو | آموزش جامع وبسایت تریدینگ ویو

آموزش تریدینگ ویو Tradingview
  • زمان مطالعه: 24دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 695 نفر

آموزش کاربا تریدینگ ویو (تریدینگ ویو)

تریدینگ ویو (Tradingview) یک پلت فرم نمودار و ابزار تحلیل مبتنی بر مرورگر برای ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های مالی است. همچنین ابزارهای نموداری آن نیز برای استفاده به صورت بومی در رابط کاربری معاملات برخی از صرافی‌ها نیز دسترس هستند. به غیر از نمودار، شما همچنین می توانید استراتژی های معاملاتی خود را به اشتراک بگذارید و تجزیه و تحلیل خود را به صورت زنده پخش کنید.

وقتی صحبت از گزینه های رایگان به میان می آید، تریدینگ ویو ابزاری قدرتمند برای تمام سطوح کاربران است. با این حال، در مرور ایده‌ها و تحلیل‌های دیگر کاربران مراقب باشید. مهم است که به جای دنبال کردن کورکورانه از دیگران، اطلاعاتی را که به استراتژی شما ارزش می‌افزاید فیلتر کنید.

مقدمه

برای معامله گرانی که عاشق تحلیل تکنیکال هستند، ابزارهای نموداری قوی ضروری هستند. تریدینگ ویو یک گزینه برای معامله گران آماتور و با تجربه است. تریدینگ ویو ابزارهای معاملاتی و نمودارهای متعدد و همچنین گزینه عضویت رایگان را ارائه می دهد. بیایید این وبسایت کاربردی را با هم بررسی کنیم: اگر در قبلا در صرافی بایننس معامله می‌کردید، ممکن است متوجه ابزارهای تریدینگ ویو در صرافی شده باشید. اما بدون درک آنها، ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد. مقدار زیادی برای امتحان وجود دارد، اما بهترین نقطه برای شروع کجاست؟

تریدینگ ویو چه کاری انجام می دهد؟

تریدینگ ویو پلتفرمی است که به شما امکان می دهد شاخص های تکنیکال را سفارشی کنید، نمودار ایجاد کنید و دارایی های مالی را تجزیه و تحلیل کنید. این اندیکاتورها الگوها، خطوط و اشکالی هستند که روزانه میلیون ها معامله گر از آنها استفاده می کنند. تریدینگ ویو کاملاً مبتنی بر مرورگر است و نیازی به دانلود نیست. همچنین در صورت تمایل به تجربه تلفن همراه، می‌توانید برنامه آن را برای سیستم iOS  و اندروید دانلود کنید.

تریدینگ ویو در سال ۲۰۱۱ در اوهایو آمریکا راه اندازی شد و اکنون دارای یک پایگاه کاربر بزرگ است که تنها در سال ۲۰۲۰ هشت میلیون حساب روی این پلتفرم ایجاد شده است. کاربران می توانند سهام، کالاها و ارزهای دیجیتال مختلف مانند بیت کوین را با یک حساب رایگان یا پولی و تجزیه و تحلیل کنند. پس از ایجاد استراتژی ها و الگوها، می توانید یافته های خود را بین کامیونیتی پلتفرم منتشر کنید. به این ترتیب، می توانید مهارت های خود را با بازخورد سایر اعضای تریدینگ ویو بسنجید.

تریدینگ ویو در بایننس

بایننس ابزارهای تریدینگ ویو را در رابط کاربری صرافی خود تعبیه کرده است که به کاربران امکان می دهد نمودارها را ایجاد کنند و همزمان تجارت کنند. ابزارهایی که در سمت چپ می بینید فقط مجموعه کوچکی از موارد موجود هستند و تجربه مشابهی را برای وب سایت تریدینگ ویو ارائه می دهند.

تریدینگ ویو در بایننس

تریدینگ ویو در صرافی بایننس

قیمت اشتراک تریدینگ ویو چقدر است؟

همانطور که اشاره کردیم، تریدینگ ویو برای همه رایگان است. اشتراک‌های پولی نیز وجود دارد که تعداد اندیکاتورها و نمودارهایی را که می‌توانید به طور همزمان مشاهده کنید افزایش می‌دهد. برای مبتدیان، یک حساب کاربری رایگان با یک نمودار و سه اندیکاتور شروع خوبی است. شما همچنین باید تبلیغات را تحمل کنید، اما آنها خیلی مزاحم نیستند. در زیر می توانید جزئیات بیشتر در مورد تفاوت بسته ها را مشاهده کنید:

هزینه اشتراک در سایت تریدینگ ویو

                                                          هزینه اشتراک در سایت تریدینگ ویو

شبکه اجتماعی تریدینگ ویو چیست؟

تریدینگ ویو ویژگی هایی مانند اینستاگرام را برای به اشتراک گذاری و نشان دادن استراتژی های معاملاتی ارائه می دهد. صفحات ایده‌ها و جریان‌های وب‌سایت به شما فرصتی می‌دهد تا نکاتی را دریافت کنید یا بازخورد دریافت کنید. اگر به صفحه ایده‌ها بروید، نمودارها، ویدیوها و نظرات دیگر کاربران را مشاهده خواهید کرد. اعضای انجمن همچنین می توانند در بحث ها و اتاق های گفتگو شرکت کنند. اما به یاد داشته باشید که هر کاربری می تواند ایده ایجاد کند و به اشتراک بگذارد، پس مراقب باشید. هر معامله‌گری سبک و استراتژی متفاوتی دارد، بنابراین نباید این ایده‌ها را به عنوان توصیه مالی در نظر بگیرید.

کامیونیتی تریدینگ ویو

                                                                   کامیونیتی تریدینگ ویو

همانطور که ممکن است یک استریم Twitch از گیمر مورد علاقه خود را تماشا کنید، تریدینگ ویو استریمز به شما امکان می دهد تا مشاهده کنید که معامله گران دیگر نمودارهایی را در زمان واقعی ایجاد می کنند. این یک ویژگی اضافی سرگرم کننده است اما هنوز در مرحله بتا است و مقدار محتوا آن نسبتاً کم است.

ظاهر تریدینگ ویو

نوار ابزار ۱

این نوار ابزار شامل تمام ابزارهای ترسیم و ترسیم قابل استفاده مستقیم در نمودار است. از خطوط ساده گرفته تا موقعیت های شورت/لانگ، چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد. همچنین می‌توانید روی هر ابزار کلیک راست کنید تا انتخاب گسترده‌ای را ببینید. برخی از آنها پیشرفته‌تر از سایرین هستند، اما مجموعه پیش‌فرض حاوی ابزار کافی برای شروع است.

نوار ابزار ۲

در اینجا گزینه هایی برای تغییر ظاهر نمودار پیدا خواهید کرد. می توانید بین نمودار شمعی، نمودارهای خطی، نمودارهای ناحیه و موارد دیگر یکی را انتخاب کنید. همچنین یک نوار جستجو در سمت چپ برای تغییر دارایی نمایش داده شده وجود دارد. ابزار دیگری که باید به آن توجه کنید دکمه [شاخص‌ها و استراتژی‌ها] برای درج الگوهای تحلیل از پیش ساخته شده مانند میانگین متحرک است.

نوار ابزار ۳

تریدینگ ویو خدمات کارگزاری ارائه نمی دهد، اما می توانید با استفاده از برگه [Trading Panel] در داخل وبسایت اقدام به معامله کنید. همچنین می‌توانید استراتژی‌های خود را با استفاده از تابع [Strategy Tester] آزمایش کنید.

نوار ابزار ۴

این بخش عمدتاً اخبار و عناصر اجتماعی تریدینگ ویو را پوشش می دهد. می‌توانید واچ لیست خود را سفارشی کنید، به سایر کاربران پیام خصوصی بدهید، ایده‌ها و تحلیل‌های مختلف را جست‌وجو کنید و به تقویم شخصی‌شده دسترسی داشته باشید. اگر نیاز به یافتن هر گونه داده، لیست یا اطلاعاتی دارید، این منطقه ای است که باید بازدید کنید.

نمودار

هنگامی که دارایی مورد نظر خود را تغییر می‌دهید، از هر ابزاری استفاده می‌کنید یا اندیکاتوری را انتخاب می‌کنید، در ناحیه نمودار اصلی نمایش داده می‌شوند. همچنین می‌توانید تقریباً هر چیزی را که می‌بینید سفارشی کنید، که در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت.

شخصی سازی نمودارهای تریدینگ ویو

هر کس ترجیحات خود را در مورد چیدمان نمودار دارد. سفارشی کردن رنگ‌ها، خطوط و محورها خواندن و درک سریع نمودارها را آسان‌تر می‌کند. با کلیک راست روی ناحیه نمودار و کلیک کردن روی [Setting…] می‌توانید تمام گزینه‌های مورد نیاز خود را بیابید.

همچنین می‌توانید در صورت آشفتگی نمودار خود را بازنشانی کنید و ایمیل آلارم قیمت مشخص شده خود را از منوی [Setting] تنظیم کنید.

تنظیمات سایت تریدینگ ویو

               تنظیمات سایت تریدینگ ویو

هنگامی که روی [Setting] کلیک کردید، پنجره [Chart settings] را می‌بینید که می‌توانید با طیف وسیعی از گزینه‌ها بازی کنید.

تنظیمات وبسایت تریدینگ ویو

  • گزینه [Symbol] به شما امکان می‌دهد شکل نمودارهای شمعی خود را تغییر دهید. هر قسمت از الگوی شمعی را می توان دقیقاً به روشی که دوست دارید با رنگ کدگذاری کرد.
  • گزینه [Status line] شامل گزینه‌هایی برای تغییر اطلاعاتی است که در سمت چپ بالای نمودار پیدا می‌کنید، مانند داده‌های OHLC (قیمت‌های باز، زیاد، پایین و بسته) و دکمه‌های خرید و فروش. جعبه قرمز کمترین قیمت درخواست (۳۸,۳۴۵.۹۶) و جعبه آبی بالاترین قیمت (۳۸,۳۴۵.۹۷) را نشان می دهد. در این بین، شما اسپرد پیشنهاد و درخواست (۰.۰۱) را مشاهده می‌کنید.
    سایت تریدینگ ویو
  • [Scales] گزینه هایی را برای تغییر ترکرهایی که می توانید در محور سمت راست ببینید، ارائه می دهد. به عنوان مثال، می‌توانید قیمت‌های بالا و پایین روز یا شمارش معکوس را برای بستن کندل اضافه کنید.
  • [Appearance] به شما امکان می دهد خطوط نمودار، رنگ پس زمینه، محورها و سایر ویژگی های ظاهری نمودار خود را تغییر دهید.
  • [Trading]به شما امکان می‌دهد اگر به حساب صرافی خود وارد شده‌اید، عناصر بصری را سفارشی کنید.

همراه با تنظیم ظاهر نمودار، ممکن است بخواهید فواصل کندل‌ها یا اصلاحا تایم فریم خود را نیز تغییر دهید. برای انجام این کار، به نوار بالا بروید و روی دکمه سمت چپ کلیک کنید. اکنون فهرستی بلندبالا از فواصل زمانی مختلف، از ثانیه تا ماهانه را خواهید یافت. شما همچنین می توانید برخی از فواصل را مورد علاقه خود قرار دهید تا در نوار بالای شما نشان داده شوند.

تنظیمات تایم فریم در تریدینگ ویو

تنظیمات تایم فریم در تریدینگ ویو

هنگامی که شروع به سفارشی سازی نمودار خود کردید، نیازی به ذخیره دستی آن نیست. تریدینگ ویو تمام ویرایش های شما را در آن واحد ذخیره می کند، بنابراین می توانید از سیستم خارج شوید و بعداً به آنها بازگردید.

ترسیم خطوط روند

برای نمودار اول خود، می‌توانید از خط روند (Trend Line) استفاده کنید. این یک روش مبتدی برای مدل‌سازی حرکات قیمت و یکی از رایج‌ترین الگوهای نمودار برای معاملات روزانه و معاملات نوسانی است.

۱- برای شروع آموزش، ابزار خط را از نوار ابزار سمت چپ انتخاب کنید.

ترسیم خط روند

۲- همچنین ممکن است بخواهید ابزار آهنربا را روشن کنید. خطوط شما به هر نقطه OHLC نزدیک می‌چسبند، که برای بهبود دقت مفید است.

 

۳- برای یک روند نزولی، از یک نقطه سقف محلی (نقطه ۱) قبل از کاهش قیمت، که به عنوان Swing high شناخته می شود، شروع کنید. روی جایی که می‌خواهید خط شروع شود کلیک کنید و سعی کنید تا حد امکان بالاترین تعداد را در آن قرار دهید. هنگامی که می خواهید خط روند خود را تکمیل کنید دوباره روی نمودار کلیک کنید.

ترسیم خط روند  در تریدینگ ویو

نقاط ۱، ۲ و ۳ نقاط مقاومت را نشان می دهند. همیشه بهتر است حداقل سه نقطه برای آزمایش خط روند خود داشته باشید، زیرا دو نقطه ممکن است تصادفی باشند. نقطه ۴ جدایی از روند را نشان می دهد، به این معنی که بهتر است یک خط روند جدید ترسیم کنید.

هنگامی که یک روند نزولی ایجاد کردید، یک استراتژی ممکن این است که وقتی قیمت برآورده شد و خط شما را آزمایش کرد، دارایی خود بفروشید. اگر تصمیم به ترسیم یک روند صعودی دارید، مطمئن شوید که خط خود را با قیمت پایین شروع کرده اید تا خط زیر کندل شما قرار گیرد.

کشیدن چنگال

چنگال یک نمودار پیشرفته تر است که مفهوم خط روند را توسعه می دهد. این اندیکاتور تکنیکال توسط آلن اندرو، سرمایه گذار و تریدر مشهور آمریکایی قرن بیستم ایجاد شده است. ترسیم آن آسان است و بینش بیشتری نسبت به یک خط روند ساده ارائه می دهد، بنابراین بیایید گام به گام آن را مرور کنیم.

  • برای شروع، ابزار pitchfork را در زیر ابزار خط انتخاب کنید.
    کشیدن چنگال در تریئینگ ویو
  • ما با انتخاب سه نقطه در ابتدا و انتهای روندها، چنگال خود را ایجاد می کنیم.
  • در مثال زیر می‌بینید که ما با نقطه ۱ شروع کرده‌ایم، نوسان پایین یک روند نزولی. سپس روی نقطه ۲، نوسان اوج یک روند صعودی، و به دنبال آن نقطه ۳، نوسان پایین روند نزولی بعدی کلیک کرده ایم.
  • این نقاط یک شکل چنگال ایجاد می کنند که خط بالایی از نقطه ۲ امتداد می یابد که سطح مقاومت را نشان می دهد و خط پایینی که از نقطه ۳ امتداد می یابد سطح حمایت را نشان می دهد. خط میانه جایی است که انتظار می رود قیمت به سمت آن حرکت کند.
    تریدینگ ویو
  • مشابه مثال خط روند ما، خط حمایت مناطق احتمالی برای خرید و خط مقاومت نقاط احتمالی فروش را نشان می‌دهد. همچنین می توانید به عنوان روش مدیریت ریسک، دستور حد ضرر را درست در زیر خط روند پایین قرار دهید. توجه داشته باشید که مانند هر شاخص دیگری، چنگال همیشه آنطور که انتظار می رود کار نمی‌کند. ترکیب آن با ابزارها و استراتژی های دیگر برای کاهش خطرات را در نظر بگیرید.

مزایا و معایب تریدینگ ویو

تریدینگ ویو تنها یک انتخاب از بین بسیاری از گزینه های دیگر است. اکثر آنها مجموعه مشابهی از ابزارهای نمودار و معاملات را ارائه می دهند، اما اجازه دهید نگاهی به جنبه های اصلی بیندازیم. تریدینگ ویو مطمئناً برخی از کارها را به خوبی انجام می دهد، اما جا برای بهبود نیز وجود دارد.

مزایا

هر دستگاهی با مرورگر اینترنت می تواند به تریدینگ ویو دسترسی داشته باشد. شما نیازی به نصب نرم افزار ندارید و می توانید نمودارهای خود را در هر جایی مشاهده کنید.

عضویت رایگان: هر کسی می تواند به اکثر ویژگی های موجود در پلتفرم دسترسی داشته باشد.

سیستم هشدار سمت سرور: اگر یک آلارم تنظیم کنید، تریدینگ ویو آن را در سرورهای خود پیگیری می کند. برای دریافت اعلان‌های هشدار، نیازی به باز بودن تریدینگ ویو ندارید.

سازگاری با پلتفرم‌های معاملاتی: در حالی که نمی توانید از وب سایت تریدینگ ویو به خیلی از صرافی‌ها دسترسی پیدا کنید، می توانید از تریدینگ ویو در پلتفرم‌های دیگر مانند صرافی‌ها استفاده کنید.

اسکریپت ها: کاربران پیشرفته تر می توانند اندیکاتورهای سفارشی ذخیره شده در سرورهای تریدینگ ویو ایجاد کنند. این ویژگی با استفاده از Pine Script، زبان برنامه‌نویسی سفارشی تریدینگ ویو که استفاده از آن ساده است، ایجاد می‌شود.

انتخاب دارایی: مقدار قابل توجهی از دارایی ها مانند سهام، اوراق بهادار، کالاها و اطلاعات فارکس در این پلتفرم موجود است. این پلتفرم فقط به ارزهای دیجیتال محدود نمی‌شود.

بک تست: هنگامی که یک استراتژی را توسعه دادید، آزمایش بک تست با استفاده از ویژگی داخلی پلتفرم بسیار آسان است.

معایب

مشکلات انجمن: در حالی که مفهوم تب Streams and Ideas جالب است، کیفیت چیزهایی که خواهید یافت بسیار متفاوت است. بسیاری از توصیه های داده شده بسیار ساده هستند و برای کاربران جدید چندان مفید نیستند. بخش نظرات همچنین ترول‌های زیادی است که نظرات طنزگونه داده شده است.

پشتیبانی مشتری: انجمن تریدینگ ویو معمولاً مشکلات مربوط به پشتیبانی مشتری تریدینگ ویو را گزارش می‌کند. فقط مشتریانی که پرداخت می کنند می توانند از پشتیبانی استفاده کنند و کاربران رایگان هیچ پشتیبانی دریافت نمی کنند.

ادغام کارگزاری: تریدینگ ویو برخی از کارگزاران و پلتفرم های معاملاتی را در خود جای داده است، اما گزینه ها هنوز کاملاً محدود هستند.

داده های Cboe BZX: قیمت های تریدینگ ویو برای سهام ایالات متحده مستقیماً از بازارهای سهام مرتبط آنها نمی آید. به عنوان مثال، سهام نزدک قیمت خود را از صرافی Cboe BZX دریافت می‌کنند که می‌تواند کمی با قیمت واقعی متفاوت باشد.

جمع بندی

برای هر کسی که به دنبال یک راه حل رایگان با مقدار قابل توجهی ابزار برای استفاده است، تریدینگ ویو یک گزینه بسیار مناسب و مفید است. دسترسی به مطالب آموزشی آنها نیز رایگان است و به راحتی اصول نمودار و اندیکاتورهای تکنیکال را با جزئیات پوشش می دهد.با این حال، جنبه اجتماعی آنقدر قوی نیست. اتاق های گفتگو اغلب حاوی توصیه های مبتدیانه هستند که باید از آنها اجتناب کنید. این عامل باعث می‌شود که جنبه‌های اجتماعی برای مبتدیان کمتر ارزش داشته باشد، زیرا باید توصیه‌های خوب و بد را غربال کنید.

با این وجود، تریدینگ ویو ارزش امتحان کردن برای ابزار نمودار خود را به تنهایی دارد و مکانی عالی برای بک تست استراتژی های معاملاتی است. تجزیه و تحلیل تکنیکال یک موضوع عمیق است و شما فقط با یک حساب کاربری رایگان می‌توانید کلی ابزار کاربردی دسترسی داشته باشید.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx