آیا تغییر روند بازار کریپتو نزدیک است؟

  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 460 نفر

بازارهای کریپتو بیش از یک سال است که در یک چرخه نزولی قرار دارند که به طرز عجیبی شبیه به چرخه های قبلی بازار است. به نظر می رسد بازارهای نزولی همیشه طولانی هستند، اما روند نزولی تند فقط یک سال یا بیشتر ادامه دارد. صنعت کریپتو در نوامبر ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود یعنی کمی بیش از ۳ تریلیون دلار از نظر ارزش بازار رسید. تقریباً یک سال بعد، در ۲۲ نوامبر، به پایین ترین سطح چرخه خود یعنی ۸۲۰ میلیارد دلار رسید که نشان دهنده کاهش ۷۳ درصدی است.

ارکین ریسرچ (Arcane Research) در گزارش اخیر خود به نام “جلوتر از منحنی”،  مشاهده کرد که این چرخه خرسی اکنون از نظر طول با چرخه خرسی در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ مطابقت دارد. ارکین ریسرچ گفته است:

بازار نزولی بیت کوین در حال حاضر قابل مقایسه با بازارهای نزولی ۲۰۱۴-۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ است.

کریپتو

پایان بازار خرس؟

با این حال، در چرخه قبلی، بازارها ۸۷ درصد از ۸۳۰ میلیارد دلار در ژانویه ۲۰۱۸ به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش بازار در دسامبر همان سال سقوط کردند. بزرگی این سقوط با وجود فروپاشی لونا و FTX به آن بزرگی نبوده است. آنچه پس از این ریزش ها پدید آمد، دوره طولانی تثبیت و انباشت آهسته بود، چیزی که در حال حاضر می‌توانیم شاهد آن باشیم.

در این گزارش اشاره شد که بازار فعلی بیت کوین (نه کل ارزش رمزنگاری شده) یک دوره ۳۷۶ روزه از اوج تا کف را تجربه کرده است. در سال ۲۰۱۸ این مدت ۳۶۴ روز و در سال ۲۰۱۴، ۴۰۷ روز به طول انجامید. بنابراین، در حالی که مدت زمان تخلیه فعلی در طول دوره، با دوره های قبلی قابل مقایسه است، احتمالا کف بازار هم فرا رسیده است. بازارها در هفته گذشته حدود ۱۰ درصد از پایین ترین سطح بازار نزولی فعلی افزایش یافته اند. تقریباً با ۸۰ میلیارد دلار افزایش کل سرمایه، ارزش بازار دوباره به بیش از ۹۰۰ میلیارد دلار برگشته است.

تحلیل بازار کریپتو

تغییر نظر فدرال ریزرو و تاثیر آن بر بازار کریپتو

سایر تأثیرات نیز می توانند پایین بودن بازار کریپتو و تغییر روند را نشان دهند. چرخش فدرال رزرو ایالات متحده به اقدامات بازیابی “کمتر تهاجمی” می تواند به معنای افزایش کمتر نرخ بهره در سال آینده باشد. این می‌تواند خبر خوبی برای دارایی‌های ریسک‌پذیر مانند سهام فناوری و رمزارزها باشد که همگی امسال از بین رفته‌اند.

بیت کوین در این هفته ۱۷ هزار دلار را پس گرفت و اتریوم دوباره به بالای ۱۳۰۰ دلار رسید، بنابراین یک تغییر روند بلندمدت ممکن است در حال شکل گیری باشد. با این حال، بعید به نظر می‌رسد که تا اواخر سال جاری، زمانی که مؤسسات بزرگ به این نوع از دارایی بازگردند، یک بازار صعودی کامل وجود داشته باشد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx