تحلیل بیت کوین | تحلیل اتریوم | تحلیل آلتکوین ها

بیت کوین
  • زمان مطالعه: 14دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 462 نفر

در اوایل ۱۰ اکتبر، ارزهای دیجیتال اصلی با ریزش روبه رو شدند، به طوری که ارزش بازار جهانی کرییپتو به ۹۴۴ میلیارد دلار رسید که ۱.۰۴ درصد نسبت به روز گذشته کاهش یافته است. کل حجم بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱.۸۵ میلیارد دلار بوده که با ۳۷.۵۱ درصد کاهش همراه بوده است.

بیت کوین، ارز دیجیتال پیشرو، نزدیک به ۱۹,۴۶۰ دلار تثبیت می شود که ۰.۰۸ درصد در طول دوره بازار آسیا افزایش یافته است. BTC یک کندل دوجی (Doji) را تشکیل داده است و به دنبال آن یک روند نزولی قوی وجود دارد که نشان می دهد خرس ها خسته شده اند و گاوها ممکن است وارد بازار شوند تا از فروش بیش از حد استفاده کنند.. به همین ترتیب، اتریوم در نزدیکی ۱۳۲۶ دلار، ۰.۰۶ درصد افزایش یافته است. جفت ارز ETH/USD هنوز از الگوی مثلث صعودی خود خارج نشده است.

ترس شدید

معاملات بازار با ریسک زیادی ادامه دارد و سرمایه گذاران دارایی های امن مانند طلا و دلار آمریکا را ترجیح می دهند. شاخص ترس و طمع نشان دهنده «ترس شدید» در بازار است که می تواند یکی از دلایل کندی کلی بازار ارزهای دیجیتال باشد.

بیت کوین

در عین حال، سرمایه‌گذاران بر این باورند که «ترس شدید» زمان خوبی برای ورود به بازار است، زیرا بیشتر کوین های رمزنگاری بیش از حد فروخته می‌شوند و این می‌تواند زمان خوبی برای خرید یک کوین بیش از حد فروخته شده باشد.

دلار آمریکا قوی تر شده

روز جمعه، اداره آمار کار ایالات متحده ارقام بازار کار را این کشور را گزارش داد. نرخ بیکاری ایالات متحده در سپتامبر ۲۰۲۲ به ۳.۵٪ کاهش یافت که با پایین ترین سطح ۲۹ ماه جولای مطابقت داشت و کمتر از انتظارات بازار یعنی ۳.۷۵٪ بود. در حالی که استخدام در مشاغل غیرکشاورزی در ماه سپتامبر ۲۶۳ هزار مورد افزایش یافت، اقتصاددانان انتظار داشتند ۲۴۸ هزار نفر نسبت به ماه قبل افزایش یابد.

با داده های اقتصادی قوی، فدرال رزرو ایالات متحده ممکن است به افزایش نرخ بهره ادامه دهد و بر بازار ارزهای دیجیتال فشار وارد کند. بازار نفس می کشد، درست زمانی که انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره آمریکا در بالاترین حد خود قرار دارد. بر اساس برآوردها، دلار آمریکا ممکن است دارای نرخ بهره سه ماهه ۴.۷ درصد باشد. اگر چنین باشد، بازار ارزهای دیجیتال می تواند در بهار ۲۰۲۳ بهبود یابد، زیرا انتظارات برای کاهش نرخ بهره در ایالات متحده همزمان با کاهش تورم افزایش می یابد.

رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب پرفروش پدر پولدار پدر بی پول، پیش بینی کرد که دلار آمریکا قبل از ژانویه ۲۰۲۳ کاهش می یابد. قیمت بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال افزایش می یابد. این پیش‌بینی در حالی صورت می‌گیرد که داده‌های اقتصادی نشان می‌دهد که تلاش‌های فدرال رزرو در حال به ثمر نشستن است.

با این حال، مایکل نووگراتز، مدیر عامل گلکسی دیجیتال، اظهار داشت که اگرچه بیت کوین هنوز یک وسیله سرمایه گذاری عالی در شرایط فعلی است، بعید است تا پایان سال از ۳۰۰۰۰ دلار فراتر رود. او ادعا می کند که تلاش های فدرال رزرو برای مبارزه با تورم به طور قابل توجهی بر بیت کوین تأثیر گذاشته است و این بازار تنها در صورتی می تواند رشد کند که این سیاست کاهش یابد.

پیش بینی قیمت بیت کوین و چشم انداز تکنیکال

قیمت فعلی بیت کوین ۱۹۴۷۱.۶۱ دلار و حجم معاملات ۲۴ ساعته ۱۷.۳۹ میلیارد دلار است. در ۲۴ ساعت گذشته ۰.۴۶ درصد افزایش یافته و در حال حاضر با ارزش بازار زنده ۳۷۳ میلیارد دلار در رتبه اول قرار دارد.

بیت کوین

بیت کوین نتوانسته شتاب سال ۲۰۲۱ خود را بازیابد. علاوه بر این، نرخ‌های بهره بالای فدرال رزرو قیمت سایر ارزهای دیجیتال برجسته را با مشکل مواجه کرده است. بیت کوین در این هفته به دلیل پیش بینی غیرمنتظره قیمت بیت کوین از سوی یک تنظیم کننده معروف ایالات متحده بهبود یافته است.

در بخش تکنیکال، انتظار می رود بیت کوین حمایت فوری نزدیک به ۱۸۹۷۰ دلار و مقاومت را در ۱۹۹۵۰ دلار پیدا کند. میانگین متحرک ۵۰ روزه (MA) بیت کوین را نزولی نگه می دارد در حالی که مقاومت قابل توجهی در ۱۹۹۵۰ دلار ایجاد می کند.

بیت کوین

در بازه زمانی روزانه، یک الگوی مثلث نزولی باقی مانده است و احتمالاً تا زمانی که بیت‌کوین از سطح مقاومت ۲۰۲۷۵ دلاری خارج شود، بیت‌کوین را نزولی نگه می‌دارد. این رمزارز در بالای ۲۰۴۷۵ دلار این پتانسیل را دارد که سطح مقاومت بعدی یعنی ۲۱۹۰۵ دلار یا ۲۲۷۶۰ دلار را به چالش بکشد. از سوی دیگر، شکست به زیر حمایت ۱۸۹۷۰ دلار ممکن است بیت کوین را به سطح ۱۸۴۱۶.۵۹ دلار یا ۱۷۷۰۹ دلار برساند.

پیش بینی اتریوم و چشم انداز تکنیکال

قیمت فعلی اتریوم ۱۳۲۵.۷۷ دلار است و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن ۵.۸۲ میلیارد دلار است. در ۲۴ ساعت گذشته، اتریوم ۱.۲۰ درصد افزایش یافته است. اکنون با ارزش بازار زنده ۱۶۲ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد.

بیت کوین

اتریوم پس از متحمل شدن ضررهای قابل توجه به دلیل فشار فروش ناشی از ادغام، در حال بهبود است. بر اساس داده‌های اخیر، افزایش بزرگی در اندازه شبکه اتریوم وجود دارد که ممکن است خبر خوبی برای آلت‌کوین باشد.

سنتیمنت، یک ابزار هوشمند مبتنی بر بلاک چین، نشان داده است که رشد شبکه به طور چشمگیری افزایش یافته است. حتی چشمگیرتر، این افزایش، بالاترین افزایش اندازه شبکه از دسامبر ۲۰۲۱ بود. افزایش در این معیار حاکی از افزایش تعداد آدرس‌های منحصربه‌فردی است که برای اولین بار اتریوم را ارسال می‌کنند. این بدان معنا بود که محبوبیت اتریوم در حال افزایش است. با این حال، اتریوم پتانسیل نشان دادن روند صعودی را دارد. شاید دلار قوی تر آن را تحت فشار نگه می دارد.

بیت کوین

جفت ارز ETH/USD در همان محدوده باریک ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار معامله می شود. یک مثلث صعودی در تایم فریم روزانه دست نخورده باقی می ماند و مقاومت را تا نزدیک به ۱۴۰۰ دلار افزایش می دهد و حمایت فوری نزدیک به ۱۳۰۰ دلار می باشد.

شاخص های تکنیکال پیشرو مانند RSI و MACD اکنون در حال واگرایی هستند، به طوری که RSI نشان دهنده روند فروش و MACD نشان دهنده روند خرید است. در مقابل، میانگین متحرک ۵۰ روزه حاکی از تمایل فروش در اتریوم است. با این حال، شکست نزولی سطح ۱۳۰۰ دلار ممکن است ETH را به ۱۲۲۵ دلار یا ۱۱۱۰ دلار کاهش دهد.

وضعیت آلتکوین ها

علاوه بر بیت‌کوین و اتریوم، آلت‌کوین‌ها نیز خبرساز شدند و در هفت روز گذشته نزدیک به ۲۰ درصد افزایش یافته‌اند.

پامپ های کاسپر

قیمت فعلی کاسپر ۰.۰۳۶۲۴۱ دلار است و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن ۱۸ میلیون دلار است. قیمت کاسپر در ۲۴ ساعت گذشته ۳.۱۴ درصد و در هفت روز گذشته نزدیک به ۲۲.۵۲ درصد افزایش داشته است. در حال حاضر با ارزش بازار زنده ۳۷۷ میلیون دلار در رتبه ۹۰ قرار دارد.

بیت کوین

سرویس نام اتریوم (ENS)

برخلاف جهت گیری کلی بازار ارزهای دیجیتال، سرویس نام اتریوم (ENS) طی هفته گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است. ارز دیجیتال رتبه ۹۸ در ۳ اکتبر با ۱۴.۲۹ دلار شروع به معامله کرد و در ۱۰ اکتبر به ۱۷.۴۸ دلار رسید.

بیت کوین

رویدادهای زنجیره‌ای مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و توسعه ENS به سرعت در حال افزایش است. داده های سنتیمنت نشان می دهد که پس از کاهش به ۳.۱۴۶ در ۲ اکتبر، فعالیت توسعه ENS در این هفته به طور پیوسته افزایش یافته و به ۶.۷۹ رسیده است.

پامپ های میکر

اخیراً میکر دائو (MakerDAO)، نهاد حاکم بر پروتکل، اعلام کرد که رای گیری در سطح جامعه که ماه ها ادامه داشت، به پایان رسیده است. این نظرسنجی با هدف انتخاب سودآورترین استراتژی سرمایه گذاری برای صندوق های خزانه داری میکر انجام شد. نتیجه سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در اوراق قرضه شرکتی و کوتاه مدت خزانه داری آمریکا بود. سازمان غیرمتمرکز خودمختار (DAO) در تاریخ ۶ اکتبر مجوز یک تراکنش آزمایشی ۱ میلیون دلاری را صادر کرد که بقیه وجوه پس از تایید جامعه منتقل می شود. رای اجرایی از سوی دارندگان توکن MKR صادر شد.

میکر دائو از کاهش تمرکز وثیقه مورد استفاده برای حمایت از DAI، کاهش ریسک برای اتصال DAI و پرداخت بدهی میکر دائو حمایت کرده است. همچنین به DAO اجازه می دهد وجوه مصرف نشده را استیک کند و درآمد پروتکل را افزایش دهد.

بیت کوین

در واکنش به رای گیری، قیمت MKR به طور قابل توجهی افزایش داشته و در هفت روز گذشته نزدیک به ۲۰ درصد رشد کرده است. نزدیک به ۹۱۴.۶۸ دلار معامله می شود و در ۲۴ ساعت ۵.۶۲ درصد افزایش یافته است. MKR در حال حاضر با مقاومت قوی نزدیک به سطح ۹۹۹ دلار مواجه است که با یک خط روند نزولی در حال گسترش است. شکست بیش از این سطح می تواند قیمت را به ۱۱۸۷ یا ۱۳۹۳ دلار برساند. در عین حال، حمایت MKR در ۸۷۶ دلار یا ۶۹۷ دلار باقی می ماند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx