در صورت رکود چه اتفاقی در انتظار بیت کوین است؟

قیمت بیت کوین
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 481 نفر

بیت کوین و رکود

بازار کریپتو اخیراً با کاهش قیمت بیت کوین و سایر دارایی های کریپتو، نشانه هایی از کاهش را نشان داده است. با افزایش نرخ بهره از سوی اکثر بانک های مرکزی جهانی، اقتصاد جهانی در حال منقبض شدن است. تأثیر آن بر هر دو بازار ارزهای دیجیتال و سنتی بسیار ویرانگر است.

در پی این رویدادها، صندوق بین المللی پول (IMF) نسبت به کاهش اقتصادی هشدار داد. علاوه بر این، از یک رکود جهانی احتمالی بدتر در سال ۲۰۲۳ صحبت می کند. این بدان معنی است که بازارهای مالی با ریسک مواجه خواهند شد و ترس شدیدی را برای بازارها ایجاد می کند.از این رو، ممکن است کاهش شدیدی در قیمت دارایی‌های کریپتو و سهام معمولی وجود داشته باشد.

قیمت بیت کوین بیش از یک سال است که ارتباط قوی با دارایی های سهام را نشان می دهد. این در بیشتر موارد برای بیت کوین و تعدای از سهام ها  بیشتر دیده می شود. چندین عامل و شرایط به عنوان توضیحی برای همبستگی برجسته شده است. یکی از سهامی که پیوند محکمی با بیت کوین دارد، S&P 500 است.

این رمزارز در طول رکود جهانی همه گیر در سال ۲۰۲۰، شاهد کاهش قیمت بود. این همان داستان برای سهام سهام بود. اما از آنجایی که شرایط اقتصادی به تدریج پیشرفت مثبتی داشت، سیستم بر این اساس ترانزیت کرد. در نتیجه، بازارهای کریپتو و سهام در دسامبر ۲۰۲۱ و می ۲۰۲۲ فروخته شدند.

بیشتر روندهای مرتبط می توانند عملکرد بازارهای اوراق بهادار را پس از رسیدن به آستانه نقدینگی مشخص نشان دهند. اما، برعکس، می تواند نشان دهد که صندوق نهادی به بخش قابل توجهی از جریان سرمایه رسیده است.

با این حال، دارایی اصلی رمزارز ممکن است پس از وقوع یک رکود جهانی با سقوط شدید روبرو شود. این امر باعث می شود سرمایه گذاران از طریق فروش گسترده وجوه خود را خارج کنند.

قیمت بیت کوین در شرایطی میتواند با مداخله مطلوب افزایش می یابد. به عنوان مثال، فدرال رزرو ایالات متحده و سایر بانک های مرکزی در سطح جهان می توانند هشدارهای صندوق بین المللی پول را بپذیرند و برای مهار رکود، نرخ بهره را کاهش دهند. چنین وضعیتی باعث افزایش قیمت بیت کوین و سایر دارایی های رمزنگاری می شود. همچنین، سهام سهام به طور مثبت تلاش خواهند کرد.

با این حال، حتی بدون دخالت بانک‌های مرکزی هنوز می‌توان امیدوار بود. این بدان معنی است که یک رکود ایجاد می شود و بازار کریپتو را پایین می آورد و قیمت بیت کوین کاهش می یابد. چنین قیمت‌های پایین‌تری می‌تواند نقطه ورود جذابی برای برخی از سرمایه‌گذاران دارایی‌های کریپتو باشد.

رکود سال ۲۰۰۸ هیچ اهمیتی برای بیت کوین نداشت. اما پس از فروپاشی آن در مارس ۲۰۲۰، ارز دیجیتال اصلی بازار صعودی گسترده‌ای به دست آورد که تسلط آن را در بازار کریپتو افزایش داد. از آن زمان، بیت کوین بسیار بالاتر از ارزش سهام صعود کرد و موضع خود را حفظ کرد.

با پیشرفت کلی رویدادها، بیت کوین یک چشم انداز صعودی را به صورت بلندمدت نشان می دهد. در زمان انتشار، قیمت بیت کوین حدود ۱۹۱۳۷ دلار است که نشان دهنده کاهش در ۲۴ ساعت گذشته است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx