چین در حال بررسی تراکنش های ارزدیجیتال

ارزدیجیتال
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 440 نفر

چین به دنبال بررسی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی

به گفته بانک مرکزی این کشور، بانک مردمی چین، CBDC چین، e-CNY، شاهد موفقیت بزرگی است. CBDC چین که در سال ۲۰۱۹ برای آزمایش راه اندازی شد، با انتشار رسمی برنامه پرداخت آن در ماه گذشته به اوج خود رسید.

در حال حاضر بیش از ۴.۶ میلیون تاجر از آن استفاده می کنند و بیش از ۲۶۱ میلیون کیف پول دیجیتال ایجاد شده است. علاوه بر این، بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر از زمان شروع آن، بیش از ۹۰ میلیارد یوان (۱۲.۵ میلیارد دلار) معامله کرده اند.

با این حال، ارزدیجیتال رسمی چین با یک مشکل همراه است. بانک مرکزی تمام تراکنش ها را ثبت می کند و کاربران در صورت نیاز به پرداخت های بیشتر، اطلاعات بیشتری را ثبت می کنند. با انجام این کار، بانک سعی دارد به مردم چین اطمینان دهد که سیستم “ناشناس بودن” را مدیریت کرده است که به موجب آن اشخاص ثالث نمی توانند تراکنش ها را مشاهده کنند. این سیستم در واقع توسط یک دفتر کل دیجیتال متمرکز در بانک مرکزی مدیریت می شود.

CBDC در چین

چین اساساً در معرفی CBDC ها پیشگام بوده و ویژگی هایی را که آن را از پول “معمولی” متمایز می کند، ابداع کرده است. به طور خاص، این کشور e-CNY را به‌جای «M1» یا «M2» به‌عنوان «M0» طبقه‌بندی می‌کند، به این معنی که نمی‌توان از آن برای ایجاد سود یا جایگزینی سپرده‌های بانکی استفاده کرد.

CBDC چین نگرانی های زیادی را از سوی مقامات دولتی و سیاستمداران در غرب ایجاد کرده است. همین هفته، جرمی فلمینگ، رئیس جاسوسی بریتانیا، استدلال کرد که می‌توان از آن برای اجتناب از تحریم‌ها استفاده کرد، در حالی که سناتور استرالیایی، اندرو براگ، به نگرانی‌های امنیت ملی در مورد نفوذ مالی قوی دولت چین در منطقه آسیا-اقیانوسیه که زمانی‌که e-CNY منتشر شد، پرداخته است.

ارزدیجیتال بارها توسط سناتورها و اعضای کنگره در ایالات متحده به عنوان ابزاری بالقوه برای روسیه برای اجتناب از تحریم ها برجسته شده است. همین دیروز، صرافی ارز دیجیتال Bittrex توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده به دلیل پرداخت ۲۶۱ میلیون دلار از کشورهای تحریم شده مانند سوریه، کوبا، ایران و منطقه کریمه اوکراین، ۲۹ میلیون دلار جریمه شد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx