احتمال رشد ۳۰ درصدی بیت کوین و اتریوم بر اساس اندیکاتور SOPR

بیت کوین و اتریوم
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4741 نفر

احتمال رشد ۳۰ درصدی بیت کوین و اتریوم

امسال، بیت کوین و اتریوم تحت فشارهای خارجی کاهش قیمت زیادی را تجربه کرده اند. همچنین باعث کاهش سایر ارزهای دیجیتال شده است. این کاهش قیمت ها به رغم تلاش‌ سرمایه‌گذاران برای حفظ قیمت‌ها و جلوگیری از کاهش بیشتر آن ها بوده است. در نیمه اول سال ۲۰۲۲، بیت کوین تقریباً ۷۵ درصد سقوط کرد و برای اولین بار از دسامبر ۲۰۲۰، برای مدت کوتاهی زیر ۱۹۰۰۰ دلار معامله شد.

اتریوم نیز از این ریزش در امان نبود و با وجود اینکه در اوایل نوامبر به بالاترین قیمت خود یعنی ۴۸۰۰ دلار رسید، بیش از ۸۱ درصد سقوط کرد و به پایین ترین قیمت چند ساله خود یعنی ۸۸۶ دلار رسید. ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال نیز بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داد، از ۲.۹ تریلیون دلار به کمتر از ۱ تریلیون دلار.

داده ای آنچین بیت و کوین و اتریوم

علیرغم حرکات شدید قیمت، افت قیمت باعث کاهش استفاده از شبکه های بیت کوین و اتریوم شده است. بر اساس آخرین گزارش  گلسنود، قیمت گس (Gas) اتریوم به حدود ۱۷.۵ Gwei کاهش یافته است و هزینه تراکنش های بیت کوین به پایین ترین سطح خود از می ۲۰۲۰ رسیده است. تعداد تراکنش و آدرس های فعال در این دو شبکه نیز از ماه می ۲۰۲۱ شاهد کاهش تدریجی بوده است.

به گزارش گلسنود: به استثنای چند جهش قیمتی بخاطر رویدادهای مختلف ، فعالیت های شبکه فعلی نشان می‌دهد که هنوز حجم کمی از تقاضاهایی جدید وجود دارد.

اندیکاتور SOPR

علیرغم اینکه داده های آن چین هر دو شبکه ضعف قدرت آن ها را نشان می دهد، اندیکاتور نسبت سود خروجی مصرف شده (SOPR) نشانه هایی از بهبود را نشان داده است. شاخص SOPR میانگین سود یا زیان حاصل از بازار را در مورد سکه های مصرف شده نشان می دهد. به عبارتی شاخص SOPR  امکان پیش‌بینی میزان سود و ضرر تحقق‌یافته (Realized) را در بازه‌ی زمانی معینی فراهم می‌کند. (سود و ضرر تحقق یافته به میزان سود یا زیانی اشاره دارد که سرمایه‌گذار پس از فروش ارز خود کسب می‌کند). SOPR به ما نشان می‌دهد که در یک قیمت مشخص سرمایه‌گذارانی که اقدام به فروش سکه‌های خود کرده‌اند، آیا سود به‌دست آورده‌اند یا با ضرر از بازار خارج شده‌اند. این شاخص را اغلب می‌توان بازتابی از احساسات بازار دانست. می توان از این اندیکاتور برای بیت کوین و اتریوم به کار برد.

اگر این اندیکاتور بالاتر از ۱.۰ باشد، نشان می‌دهد که سود بیشتری در حال تحقق است; و این نشان می‌دهد که بازار تقاضای کافی برای بالا بردن قیمت‌ها دارد. در مقابل، زمانی که این اندیکاتور به زیر ارزش ۱.۰ می‌رسد; سرمایه‌گذاران ضررهای قابل توجهی را متحمل می‌شوند، به این معنی که سکه‌ها کمتر از میانگین خرید خود فروخته می‌شوند.

در حال حاضر، بیت کوین SOPR در تلاش است تا پس از یک تلاش ناموفق در ماه ژوئن، از مقدار ۱.۰ عبور کند.

به گزارش گلسنود، معمولاً قبل از شکست یک مقاومت قیمت ممکن است چندین بار از آن منطقه ریجکت شود. یک سناریوی صعودی ایده آل شکستن سقف ۱.۰ و سپس تست مجدد و بعد ادامه روند صعودی است.

سخن پایانی

اندیکاتور SOPR  اتریوم از منطقه خنثی ۱.۰ عبور کرده است; و در حال حاضر در حال تست مجدد این حمایت است; که نشانه ای دلگرم کننده از این است که این ارز دیجیتال به زودی از حالت نزولی خارج می شود.

گفته می‌شود، در حالی که هم بیت کوین و هم اتریوم در شرایط اشباع فروش قرار داشته اند; خیلی خوب قیمت آن ها افزایش یافته است. سرمایه‌گذاران ممکن است بخواهند اندیکاتور SOPR و سایر اندیکاتورهایی که مقدار تقاضا در بازار را نشان می‌دهند ارزیابی کنند و ببینند که آیا بازار از این فاز نزولی خارج خواهد شد یا خیر؟

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx