آموزش شرکت در ایردراپ احتمالی بانجی (Bungee)

ایردراپ بانجی
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۲ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 5395 نفر

یکی از پروژه‌هایی که اخیراً راه اندازی شده و احتمال انجام ایردراپ آن وجود دارد بانجی (Bungee) است. بانجی ابزاری است که توسط سوکت (Socket)، پلتفرم ایجاد پل‌های بلاکچینی، پشتیبانی می‌شود و به افراد کمک می‌کند بهترین راه را برای انتقال یک توکن از بلاکچینی به بلاکچین دیگر پیدا کنند. بانجی روش‌های مختلف برای جابه‌جایی توکن از طریق صرافی‌ها و پل‌های بلاکچینی مختلف را بررسی می‌کند و با در نظر گرفتن هرگونه معامله‌ای که باید قبل یا بعد از انتقال توکن انجام شود، بهترین مسیر را پیشنهاد می‌دهد.

بانجی هنوز توکنی را منتشر نکرده است، اما اخیراً در شبکه zkSync Era فعال شده است. این بدان معنی است که تعامل با Bungee ممکن است شما را برای دریافت ایردراپ احتمالی zkSync نیز واجد شرایط کند. همچنین ممکن است در تعامل با بانجی، از طریق مسیری خاص، در ایردراپ بالقوه Stargate و LayerZero نیز شرکت داده شوید. در این مقاله با آموزش مراحل شرکت در ایردراپ احتمالی بانجی با ما همراه شوید.

آیا بانجی توکنی دارد؟

بانجی هنوز توکنی ندارد، با این حال تیم پروژه به طور غیرمستقیم اعلام کرد که توکنی منتشر خواهد شد و احتمالاً بخشی از آن به کاربرانی تعلق خواهد گرفت که در مراحل ابتدایی با بانجی تعامل برقرار کرده‌اند. از سوی دیگر، به واسطه اینکه بانجی یک تجمیع کننده پل‌های بلاکچینی است، از طریق آن می‌توان با شبکه‌های زیادی تعامل برقرار کرد که احتمال دریافت ایردراپ‌های احتمالی این شبکه‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

چگونه در ایردراپ بالقوه بانجی شرکت کنیم؟

تنها روش فعلی برای دریافت ایردراپ بانجی، تعامل با پروتکل آن است. اما توجه داشته باشید که بانجی در شبکه اصلی zkSync Era فعال شده است، بنابراین شما برای ایجاد تعامل با این پروتکل به دارایی واقعی (برای مثال اتریوم) نیاز خواهید داشت. برای دریافت ایردراپ بانجی طبق مراحل زیر عمل می‌کنیم.

۱. ابتدا از این لینک وارد سایت بانجی شوید.

دریافت ایردراپ

۲. پس از ورود به سایت، با استفاده از کلید connect wallet کیف پول خود را به پروتکل متصل کنید.

کیف پول‌های زیادی در این پروتکل پشتیبانی می‌شوند که شناخته شده‌ترین آن‌ها متامسک است. پس از انتخاب ولت متامسک، افزونه مرورگر این کیف پول باز شده و از شما تایید می‌خواهد. با تایید به بانجی متصل شوید.

۳. توکن‌هایی را از هر زنجیره (مانند اتریوم، آربیتروم و غیره) به شبکه zkSync Era منتقل (بریج) کنید. برای مثال ما قصد داریم ETH را از شبکه اتریوم به تتر در شبکه پالیگان بریج کنیم.

*توجه داشته باشید که این فرایند در شبکه اصلی انجام می‌شود، پس شبکه‌ و توکنی را انتخاب نمایید که در کیف پول شما موجود باشد. اگر موجودی کیف پول شما کافی نیست می‌توانید با استفاده از این لینک وارد صفحه خرید و فروش صرافی ارزینجا شوید و توکن مدنظر خود را در کمترین زمان تهیه کنید.

ایردراپ چیست

۴. پس انتخاب شبکه و توکن‌ها، مقدار مد نظر خود را در باکس اول (در اینجا تعداد توکن‌های اتریوم) وارد کنید.

در این مرحله بانجی به شما مسیرهای پیشنهادی‌اش را ارائه می‌کند. با کلیک بر روی گزینه Review Route وارد صفحه زیر می‌شوید.

رمزارز رایگان

در این صفحه اطلاعاتی را مشاهده می‌کنید؛ از جمله میزان ارز ارسالی، میزان ارز دریافتی، کارمزد شبکه، مدت زمان تقریبی تراکنش و… . همچنین در پایین صفحه مسیر انتخابی بانجی نمایش داده می‌شود. مثلا در مورد فوق، بانجی ابتدا اتر را از طریق صرافی غیرمتمرکز وان اینچ (۱inch) به تتر مبتنی بر اتریوم تبدیل می‌کند و سپس این تترها را از طریق پل اکراس (Across Protocol) به تتر مبتنی بر شبکه پالیگان تبدیل می‌کند.

نکته ۱: از آنجایی که کارمزد‌های شبکه با توجه به ازدحام تراکنش‌ها تغییر می‌کند، می‌توانید برای پرداخت هزینه کمتر این فرایند را قبل از تکمیل آن، در زمان‌های مختلف بررسی کنید و زمانی که کارمزد کمتر بود آن را تایید کنید. همچنین با کلیک بر روی گزینه Review Route وارد صفحه دیگری می‌شوید که در آن می‌توانید نرخ لغزش سواپ (Swap Slippage) را تغییر دهید. هرچه این میزان کمتر باشد، از لحاظ هزینه، به نفع شماست با این حال تایید تراکنش با نرخ لغزش پایین‌تر ممکن است بیشتر زمان ببرد.

نکته ۲: با روشن کردن تیک گزینه Enable Refuel به پروتکل اجازه می‌دهید که مقداری از توکن شبکه اول را به توکن‌های شبکه دوم تبدیل کند تا هزینه گاز تراکنش را با استفاده از توکن شبکه دوم پرداخت کنید. این گزینه برای بریج‌هایی که شبکه اول اتریوم است کاربردی‌تر است؛ زیرا هزینه تراکنش در این شبکه به نسبت سایر شبکه‌ها کمی بیشتر است.

۵. پس از تکمیل فرایند فوق، توکن‌های شما بریج می‌شوند. حال می‌توانید این فرایند را به صورت برعکس انجام دهید تا توکن‌های شما به شکل اولیه در کیف پولتان قرار گیرند.

چگونه از طریق بانجی با Stargate و LayerZero تعامل برقرار کنیم؟

در بریج کردن توکن‌ها می‌توانید مسیر Stargate را انتخاب کنید تا شانس خود را برای دریافت ایردراپ‌های بالقوه Stargate و LayerZero نیز افزایش دهید؛ به این دلیل که Stargate اولین نرم افزار غیرمتمرکزی است که بر روی LayerZero ساخته شده است.

برای انتخاب مسیر استارگیت مانند تصویر زیر بر روی گزینه view all routes کلیک کنید.

ایردراپ بانجی

با کلیک بر روی این گزینه کلیه مسیرهای پیشنهادی بانجی را مطابق تصویر زیر مشاهده خواهید کرد. این مسیرها از نظر کارمزد و سرعت انجام تراکنش با یکدیگر متفاوت‌اند و بانجی به صورت پیش‌فرض، ارزان‌ترین و به‌صرفه‌ترین مسیر را انتخاب می‌کند.

ایردراپ استارگیت

برای تعامل با استارگیت و لیر زیرو، در صفحه فوق مسیر stargate را انتخاب نمایید و بر روی دکمه Bridge کلیک کنید.

سخن پایانی

بانجی یک پروژه تازه معرفی شده است که توسط سوکت (Socket) راه اندازی شده است. سوکت یک پلتفرم ارائه دهنده خدمات برای ایجاد پل‌های بلاکچینی است. بانجی یک تجمیع کننده پل‌های بلاکچینی است که هنگام بریج (Bridge) کردن توکن‌ها در شبکه‌های مختلف، بهترین مسیرها را فراهم و پیشنهاد می‌کند. این پروژه هنوز توکنی ندارد، اما به گفته تیم توسعه دهنده احتمالا به زوری توکنی معرفی می‌شود و احتمالاً بخشی از آن به کاربرانی تعلق خواهد گرفت که در مراحل ابتدایی با بانجی تعامل برقرار کرده‌اند. با استفاده از بانجی می‌توان به طور غیرمستقیم با پل استارگیت و شبکه لیر زیرو نیز تعامل برقرار کرد و در ایردراپ‌های احتمالی آن‌ها نیز شرکت کرد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۲ دیدگاه
5 1 دیدگاه
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

2 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
حامد
حامد
7 ماه ها قبل

عالی بود👍

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

2
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx