دانمارک اخذ مالیات از فروش بیت کوین را تصویب کرد

انتشار 1 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

دانمارک اخذ مالیات از فروش بیت کوین را تصویب کرد دادگاه عالی دانمارک حکم داد که افراد هنگام کسب سود از طریق فروش بیت کوین باید مشمول مالیات شوند. این قانون هم برای سرمایه گذاران و هم برای استخراج کنندگان اعمال می شود. دادگاه عالی دانمارک، در 30 مارس اعلام کرد که سرمایه گذارانی که […]

مالیات بیت کوین

دانمارک اخذ مالیات از فروش بیت کوین را تصویب کرد

دادگاه عالی دانمارک حکم داد که افراد هنگام کسب سود از طریق فروش بیت کوین باید مشمول مالیات شوند. این قانون هم برای سرمایه گذاران و هم برای استخراج کنندگان اعمال می شود.

دادگاه عالی دانمارک، در 30 مارس اعلام کرد که سرمایه گذارانی که در هنگام فروش دارایی های بیت کوین سود به دست آورده اند باید مالیات بپردازند. قضات ادعا کردند که مردم بیت کوین را می خرند، به این امید که آن را با قیمت بالاتر «به منظور حدس و گمان» بفروشند. بنابراین، طبق قوانین محلی، چنین معاملاتی نباید به عنوان معاف از مالیات طبقه بندی شوند.

دادگاه عالی فرض می‌کند که بیت‌کوین‌ها عموماً فقط با هدف فروش و تا حدی محدود به‌عنوان وسیله پرداخت به دست می‌آیند. مقامات دادگاه عالی دانمارک همچنین تعیین کردند که افرادی که بیت کوین خود را از طریق استخراج ارزهای دیجیتال جمع آوری کرده اند و بعداً آن دارایی ها را برای کسب سود فروخته اند، باید قوانین مالیاتی را رعایت کنند.

دانمارک مطمئناً یک بهشت مالیاتی نیست و به خاطر سیاست های خشن خود شناخته شده است. سرمایه‌گذارانی که سود آنها از 58900 کرون دانمارک (تقریباً 8630 دلار) تجاوز نمی‌کند، با نرخ مالیاتی 27 درصدی بر سود سرمایه‌شان مواجه می‌شوند، در حالی که آن‌هایی که بیشتر درآمد دارند، ملزم به پرداخت 42 درصد مالیات هستند.

بانک مرکزی علاقه ای به بیت‌کوین ندارد

لارس رود رئیس بانک ملی دانمارک (بانک مرکزی دانمارک) علاقه‌ای به ارز دیجیتال اصلی یعنی بیت کوین ندارد. او بی ثباتی بدنام و عدم تمرکز آن را در ماه می 2021 تشریح کرد و اضافه کرد که او تمایل دارد بیت کوین و کل بازار دارایی دیجیتال را نادیده بگیرد.

«این در بهترین حالت یک دارایی بسیار سوداگرانه است. هیچ ثبات و تضمینی از هیچ طرف در مورد ارزش ارزهای دیجیتال وجود ندارد.

بسیاری از همتایان او از جمله اندرو بیلی (رئیس بانک انگلستان) و کریستین لاگارد (رئیس بانک مرکزی اروپا) نیز مخالف طبقه دارایی هستند. اولی قبلاً به سرمایه گذاران هشدار داده بود که هنگام ورود به بازار کاملاً مراقب باشند زیرا ممکن است تمام پول خود را از دست بدهند.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx