سقوط لونا کلاسیک | ضبط ۹۳ میلیون دلار از عاملین سقوط

سقوط پروژه لونا
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 532 نفر

کره جنوبی ۹۳ میلیون دلار از عوامل سقوط لونا ضبط  کرد

طبق گزارش ها، دادگاه کره جنوبی ۱۲۰ میلیارد وون (معادل بیش از ۹۳ میلیون دلار) از دارایی های متعلق به مدیران شرکت مشاوره بلاک چین Kernel Labs را مسدود کرده است. گمان می رود که این نهاد در اوایل سال جاری در سقوط لونا نقش داشته است، همچنین مدیر عامل آن، کیم هیون جونگ، به عنوان معاون مهندسی در آزمایشگاه ترافرم فعالیت می کرد.

طبق یک گزارش محلی، مقامات کره ای حدود ۹۳ میلیون دلار متعلق به روسای شرکت وابسته Terraform Labs و Kernel Labs  را مسدود کردند.

برخی منابع فاش کردند که کارمندان این سازمان قبلاً در دفتر Terraform Labs کره کار می کردند، در حالی که مدیر عامل شرکت کیم هیون جونگ معاون مهندسی شرکت بدنام فین تک ارزهای دیجیتال بود.

درحال حاضر، نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار از هفت نفر مسدود شده است. دادگاه ناحیه جنوبی سئول مدعی شد که همه آن افراد در فروش توکن های از پیش صادر شده ترا برای کسب سود قابل توجه شرکت داشته اند.

دادستان ها تشخیص دادند که سود غیرقانونی هیون جونگ بالغ بر ۶۱ میلیون دلار بوده است. آنها فاش کردند که او در نوامبر گذشته ساختمانی را در سئول به قیمت حدود ۲۷ میلیون دلار خریداری کرده است. او همچنین بلافاصله پس از فاجعه  لونا، یک آپارتمان در پایتخت به قیمت تقریباً ۸ میلیون دلار خریداری کرد. به نوبه خود، چوی، مدیرعامل سابق Kernel Labs حدود ۳۲ میلیون دلار سود غیرقانونی دریافت کرده است.

مقامات کره جنوبی اخیرا بیش از ۱۰۰ میلیون دلار دارایی متعلق به شین هیون سونگ (دانیل شین) را مصادره کردند. آنها ادعا کردند که یکی از بنیانگذاران لونا قوانین سرمایه داخلی را نقض کرده و مسئول سقوط قیمت توکن ها بوده است.

دفتر دادستانی ناحیه جنوبی سئول چندین روز بعد حکم بازداشت او را صادر کرد، در حالی که شین اظهار داشت که ارتباطی با سقوط لونا ندارد زیرا او روابط خود را با این پروژه در سال ۲۰۲۰ قطع کرده است:

من دو سال قبل از فروپاشی لونا، ترافرم لبز را ترک کردم و دخالتی در این فروپاشی نداشتم.

در مورد دو کوان چطور؟

مقامات کره جنوبی نزدیک به ۴۰ میلیون دلار از دارایی های مربوط به دو کوان بنیانگذار و مدیر عامل آزمایشگاه ترافرم را مسدود کردند. آژانس‌های مربوطه قبلاً ۶۵ میلیون دلار بیت‌کوین که احتمالاً متعلق به او بود را ضبط کرده بودند.

مقامات، سرمایه گذاران متاثر و حتی پلیس اینترپل در تلاش هستند تا محل اختفای کوان را که مدت کوتاهی پس از حادثه از کره جنوبی خود فرار کرده بود، شناسایی کنند. آخرین منابع فاش کردند که او ممکن است به صربستان نقل مکان کرده باشد، در حالی که سنگاپور، دبی، سیشل و موریس ظاهراً برخی از مخفیگاه های قبلی او بوده اند. دو کوان متعهد شد که یک کنفرانس آنلاین ترتیب دهد و پرده از مکان اسرارآمیز خود را بردارد، اما تا کنون فایده ای نداشته است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx