ارزهای دیجیتال برای افراد مسن سودآور تر بوده است

سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 505 نفر

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که افراد مسن‌تر سرمایه‌گذاری بهتری روی ارزهای دیجیتال دارند

شاید گفتن این موضوع سخت باشد، اما بومرها  در حال انجام بهتر ارزهای دیجیتال هستند. کودک نسل انفجار یا بیبی بومر (به انگلیسی: Baby Boomer) که اغلب به اختصار بومرها نامیده می‌شوند به عنوان افرادی که از سال ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴ میلادی در طی دوران انفجار جمعیت، پس از جنگ جهانی دوم زاده شده‌اند تعریف می‌شوند. بر اساس گزارش جدید صرافی Bybit و شرکت تحقیقاتی کابران Toluna، آنها از روش های تحقیقاتی مورد استفاده در بازارهای سنتی استفاده می کنند و آنها را در پروژه های ارزهای دیجیتال به کار می برند.

این گزارش می‌گوید که ۳۴ درصد از بومرها چند روز را قبل از سرمایه‌گذاری روی یک پروژه صرف می‌کنند (۵۰ درصد بیشتر از نسل‌های دیگر). موضوع نگران کننده تر، ۶۴ درصد از سرمایه گذاران آمریکای شمالی کمتر از دو ساعت وقت می گذارند یا اصلا تحقیق نمی‌کنند. بومرها همچنین احتمالاً تحقیقات خود را بر روی عوامل فنی مانند توکونومیک، درآمد و چشم انداز رقبا متمرکز می کنند. این را با کاربران جوان‌تر مقایسه کنید، که به احتمال زیاد به عناصر معروفی مانند یک بنیان‌گذار کاریزماتیک و زیبایی‌شناسی وب‌سایت امتیاز می‌دهند.

این نشان می دهد که بومی بودن دیجیتال و ارزهای دیجیتال آنقدرها که مردم فکر می کنند یک مزیت بزرگ نیست. در مقایسه با برخی از مهارت‌های سبک وارن بافت که سرمایه‌گذاران قدیمی‌تر در طول سال‌ها به آن دست یافته‌اند، در واقع کمرنگ است. شاید افراد بومر بیشتر از نسل های جوان بازنشسته شده‌اند و بنابراین وقت آزاد بیشتری دارند. گفتنش سخت است، اما به نظر می رسد بهترین راه پیش روی جوانان، فروتنی و یادگیری از افراد مسن‌تر است.

سرمایه گذاری روی بیت کوین توسط افراد مسن

                                                    سرمایه گذاری روی بیت کوین توسط افراد مسن

اگرچه ارزهای دیجیتال دارای ویژگی‌های خاص بسیاری است که آن را از سایر بازارهای سرمایه متمایز می‌کند، اما همچنان به اندازه کافی وجوه مشترک دارد تا امکان تلاقی مناسب در مهارت‌های تحلیلی را فراهم کند. به هر حال، قیمت دارایی‌های دیجیتال به‌شدت به تعادل عرضه و تقاضای بازار بستگی دارد، درست مانند بازارهای سنتی. جستجو در مورد بعد فنی پروژه‌ها می‌تواند از تصمیم‌گیری ضعیفی که منجر به زیان‌های بزرگ در سال ۲۰۲۲ شد، جلوگیری کند. چندین بار در مورد خرید یک توکن بر اساس وایت پیپر پروژه و روایت قوی آن احساس خوبی داشته ایم، اما با تحقیقات بیشتر متوجه شده‌ایم که بازگشایی های سرمایه خطرپذیر زیادی وجود دارد که فشار فروش برای سال ها بر قیمت ها فشار می آورد.

افرادی که به بررسی دقیق اعداد شرکت ها و محاسبه قیمت به درآمد و نسبت قیمت به درآمد به رشد عادت دارند، می توانند این مهارت ها را در داده های کوین گکو یا کوین مارکت کپ اعمال کنند. نسل های جوان باید بیاموزند که چرا «عرضه در گردش» در مقابل «حداکثر عرضه» مهم است و چرا حجم معاملات ارزهای دیجیتال یک فاکتور کلیدی است. در واقع، پروژه‌های کریپتو که شبیه سرمایه‌گذاری‌های سنتی هستند، در بازار نزولی نسبتاً خوب عمل کرده‌اند. سرمایه‌گذاران در مورد تفاوت بین پروتکل‌هایی که توکن‌ها را به عنوان یک روش جمع‌آوری سرمایه بزرگ صادر می‌کنند و پروتکل‌هایی که درآمد ایجاد می‌کنند و آن را با دارندگان به اشتراک می‌گذارند، آگاه‌تر شده‌اند. پروژه های رمزنگاری به اصطلاح با بازده واقعی بی شباهت به شرکت های سهام نیستند. چیزی که سرمایه گذاران بومر با آن آشنا هستند و شاید برخی از تصمیمات سرمایه گذاری خود را هدایت کنند.

این به معنای نادیده گرفتن اهمیت سرمایه گذاری مدرن و به ویژه ارزهای دیجیتال نیست. به عنوان مثال، پلتفرم های معاملاتی غیرمتمرکز مانند GMX، Gains‌ و ApeX Pro از احساسات طرفداران تمرکززدایی پس از ورشکستگی صرافی FTX بهره مند شدند. تحقیق در مورد این جنبه مستلزم دانش خوب رسانه های اجتماعی، به ویژه توییتر است، که یکی از راه های اصلی دسترسی به تحلیلگران، بنیانگذاران و کارشناسان برجسته ارزهای دیجیتال است. سرمایه گذاران از این ابزارها برای یافتن تحلیل‌ها استفاده می کنند، ارزیابی می کنند که یک پروژه در چرخه حیاتش کجاست و به طور کلی احساسات بازار را می سنجند.

سرمایه گذاری افراد جوان روی بیت کوین و ارزهای دیجیتال

                                            سرمایه گذاری افراد جوان روی بیت کوین و ارزهای دیجیتال

اما نسل هزاره  و نسل زد در استفاده از رسانه های اجتماعی برای ارزیابی روندها واقعاً مزیت خاصی ندارند زیرا دیگر این ابزار جدید نیستند. نسلِ وای یا نسلِ ایگرگ که با نام نسلِ هزاره (به انگلیسی: Millennials یا Generation Y) نیز شناخته می‌شود، به نسلی می‌گویند که پس از نسل ایکس و پیش از نسل زد زاده شده‌اند. برخی صاحب‌نظران بر این باورند که تولّد این نسل جایی در اواخر دههٔ ۱۹۷۰ یا اوایل دههٔ ۱۹۸۰ آغاز شده و در اوایل دههٔ ۲۰۰۰ به پایان رسیده‌است که در ایران برابر با شروع دههٔ شصت تا آغاز دههٔ هشتاد است.

نسل زد (به انگلیسی: Generation Z) و (خلاصه Gen Z) که به زبان عامیانه به عنوان زومرها نیز شناخته می‌شود گروه جمعیتی جانشین نسل وای و قبل از نسل آلفا است. سازمان‌های آماری ایالات متحده آمریکا و مجمع جهانی اقتصاد سال ۱۹۹۷ میلادی مصادف با ۱۳۷۶ شمسی را سال آغاز تولد این نسل و سال ۲۰۱۰ برابر با ۱۳۸۹ شمسی را پایان آن تعریف می‌کنند.

تکنولوژی اینترنت حاضر وب ۲ است و همه می دانند که چگونه از رسانه های اجتماعی استفاده کنند. در واقع، جوانان آشنایی خود با رسانه‌های اجتماعی را با ارزش‌گذاری بیش از حد به عنوان یک ابزار تحقیقاتی به یک نقطه ضعف تبدیل می‌کنند، در حالی که افراد بومر بیشتر به حقایق ارزهای دیجیتال پایبند هستند. سرمایه گذاری سنتی همچنان مردان مسن تر را از پسران کم‌سن متمایز می کند. تا زمانی که این اتفاق بیفتد، بومرها از نسل‌های جوان‌تر بهتر عمل می‌کنند، زیرا آنها تحقیقات بیشتری انجام می‌دهند و در هنگام سرمایه‌گذاری صبورتر هستند، که منجر به بازدهی بالاتری نسبت به نسل‌های جوان می‌شود، که ممکن است بدون درک کامل از چیستی هدف خود وارد سرمایه‌گذاری شوند. اگر به دنبال فردی قابل اعتماد و آگاه در مورد بررسی دقیق هستید، والدین و پدربزرگ مادربزرگ‌های شما شاید گزینه خوبی باشند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx