پپه توجه نهنگ‌ها را از دست داده است

پپه
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ یک دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 775 نفر

علیرغم هیاهو و هایپ اولیه‌ای که برای میم کوین پپه (PEPE) وجود داشت، در چند روز گذشته علاقه کلی به این رمزارز کاهش یافته است. با کاهش بیشتر قیمت PEPE، بسیاری از آدرس‌های دارای این توکن ترجیح دادند که به‌جای منتظر ماندن برای سودهای احتمالی در آینده، توکن‌های خود را با ضرر بفروشند.

کاهش علاقه نهنگ‌ها به پپه

به نظر می‌رسد که علاقه نهنگ‌ها به میم کوین پپه کاهش یافته است. یک نشانه مهم و تاییدی بر این موضوع، زمانی رخ داد که سه کیف پول (که احتمالاً متعلق به یک شخص بودند) ۱.۵ تریلیون توکن PEPE (معادل ۱.۲ میلیون دلار) را به بایننس واریز کردند و با ضرر ۲۴۲۰۰۰ دلاری آن‌ها را فروختند. در ماه گذشته و زمانی که در ۲۴ آگوست تیم پپه تعداد قابل توجهی از توکن‌های خود را فروخت، این کیف پول ها نیز ۱.۵ تریلیون PEPE (به ارزش ۱.۴۵ میلیون دلار در آن زمان) را از OKX خارج کردند. این جابه‌جایی و فروش‌های بزرگ، سوالاتی را برای کاربران ایجاد کرد و اعتماد برخی هولدرهای بزرگ توکن پپه را خدشه دار کرد.

تأثیر چنین رفتاری از سوی نهنگ‌ها بر بازار پپه قابل توجه است،؛ زیرا می‌تواند باعث FUD (ترس، عدم اطمینان و شک) شود و بر تصمیمات معامله‌گران دیگر تأثیر بگذارد. هنگامی که هولدرهای بزرگ تصمیم به فروش توکنی می‌گیرند، با اینکه در ضرر هستند، باید به پتانسیل آن توکن شک کرد و این موضوع می تواند نشان دهنده عدم اعتماد به آینده آن بازار یک رمزارز باشد.

در جبهه اجتماعی چه می‌گذرد؟

بخش بزرگی از حرکات قیمت میم کوین‌ها را می توان به حضور آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی نسبت داد. در هفته گذشته، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی حول محور PEPE کاهش قابل توجهی را نشان داده است. تعداد اشاره یا همان منشن‌ها برای پپه ۱۷.۹٪ و مشارکت های اجتماعی یا همان انگیجمنت (social engagements) 28.4٪ کاهش یافت. با این حال، علی‌رغم کاهش فعالیت‌های اجتماعی، احساسات وزنی (weighted sentiment) پیرامون این میم کوین به رشد خود ادامه داد. رشد “شاخص احساسات وزنی” نشان می دهد که نظرات و احساسات مثبت بیشتری نسبت به نظرات منفی در در مورد PEPE وجود داشته است؛ بنابراین ممکن است جامعه همچنان به پتانسیل این توکن ایمان داشته باشد.

تحلیل پپه

نمودار احساسات وزنی برای توکن پپه

نگاهی به قیمت پپه

از ۱۴ آگوست، قیمت میم کوین پپه به میزان قابل توجه ۴۴.۵ درصد کاهش یافته است. در طی این دوره، PEPE چندین بار lower low و lower high های واضحی را ثبت کرد که روند نزولی واضحی را ایجاد کردند. این روند نزولی منعکس کننده احساس منفی فزاینده در میان معامله گران پپه بود. در زمان نگارش این مقاله، شاخص قدرت نسبی (RSI) پپه روی ۴۷.۸۰ بود که نشان می‌دهد حرکت قیمت به نفع فروشندگان است.

با این حال، شاخص CMF به طور قابل توجهی افزایش یافته بود و یک واگرایی صعودی را نشان می‌داد. این واگرایی نشان می‌دهد که جریان پول به نفع گاوها بوده و نشان‌دهنده یک تغییر بالقوه و احتمالی در احساسات بازار است.

قیمت پپه

نمودار ۴ ساعته پپه

علاوه بر این، رشد شبکه PEPE در هفته گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافت؛ به این معنی که آدرس‌های جدید، علاقه‌ای به این میم کوین نشان نمی‌دهند. همچنین، ولاسیتی (velocity) یا سرعت معامله PEPE به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. این کاهش‌ها در مشخصه‌های مختلف می‌تواند تأثیری منفی بر عملکرد آینده PEPE در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد و نگرانی‌هایی را در مورد دوام بلندمدت این رمزارز کم سن و سال ایجاد کند.

آینده پپه

نمودار رشد شبکه و velocity پپه

جمع بندی‌

پپه در حیات چندین ماهه خود تقریبا نصف چرخه زندگی یک میم کوین را طی کرده است. این میم کوین در ابتدای راه خود و در میان بازار خرسی دچار هیاهو شد و از پامپ‌ قیمتی خوبی برخوردار گردید. بعد ثبت این پامپ و ATH خود، قیمت پپه تا به امروز رفته رفته کاهش یافته تا جایی که حتی نهنگ‌ها با ضرر توکن‌های خود را می‌فروشند. میزان مشارکت پپه در شبکه‌های اجتماعی، دیگر مانند سابق نیست اگرچه هنوز مطالب مثبت درباره آن بیشتر از مطالب منفی است. این میم کوین نوجوان در سایر موارد مانند رشد شبکه و شاخص‌های قیمتی نیز سربلند نبود، اما نرخ جربان پول به نفع گاوهای آن است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ یک دیدگاه
5 1 دیدگاه
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
rez
rez
6 ماه ها قبل

پپه تا ۶ تا ۸ ماه دیگه رشد حداقل ۳۰۰ برابری رو تجربه میکنه

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

1
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx