پالیگان ۲ چیست و چه زمانی عرضه می شود؟

پالیگان ۲
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 723 نفر

پالیگان ۲ (Polygon 2.0)، باعث تغییر بازی در ساخت اپلیکیشن های غیرمتمرکز می‌شود. جدیدترین نسخه پالیگان، سریع‌تر، ارزان‌تر و مقیاس‌پذیرتر از همیشه است. پالیگان به آپدیت خود، لایه ارزش (value layer) نام داده است. این ارتقا، دموکراتیزه کردن امور مالی، مالکیت دیجیتال و مکانیزم‌های هماهنگی نوآورانه‌ای را ارائه می‌دهد. لایه ارزش، یک راه حل اینترنتی است که به کاربران سرویس می‌دهد، نه مالکان.

این نسخه، قابلیت مقیاس پذیری قابل توجهی نسبت به نسخه قبلی شبکه دارد. افزایش مقیاس پذیری، به دلیل استفاده از فناوری دانش صفر (zero-knowledge) است. رول آپ دانش صفر (Zk rollup)، نوعی راه حل مقیاس پذیری لایه ۲ است که از اثبات‌ دانش صفر برای دسته‌بندی تراکنش ها و انتقال آن‌ها به بیرون زنجیره استفاده می‌کند. این فناوری باعث می‌شود تا توان عملیاتی بسیار بالاتر و هزینه های کمتری نسبت به بلاکچین های سنتی لایه ۱ به دست آید.

پالیگان ۲ از پروتکل هماهنگی میان زنجیره ای جدیدی استفاده خواهد کرد تا تمامی بلاکچین های شبکه را یکپارچه کند. این پروتکل به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی ها را بدون نگرانی از تقسیم نقدینگی یا خطرات امنیتی، بین بلاکچین ها انتقال دهند. این تجربه، برای کاربران مانند کار کردن بر روی یک بلاک چین خاص، روان و آسان خواهد بود.

نسخه جدید پالیگان

پالیگان ۲ با هدف حل مشکلات بلاکچین فعلی در حوزه‌های مقیاس پذیری، امنیت و تعامل پذیری ایجاد شده است

پالیگان ۲ چیست؟

پالیگان ۲ (Polygon 2.0)، ارتقایی بلندپروازانه برای اکوسیستم پالیگان است. ارتقای پالیگان با هدف برطرف کردن برخی از مشکلات بلاکچین فعلی صورت می‌گیرد. این حوزه‌ها شامل مقیاس پذیری (scalability)، امنیت (security) و تعامل پذیری (interoperability) است. این ارتقا فرصتی منحصر به فرد برای دسترسی آسان‌تر و دوستانه‌تر به پالیگان را فراهم و به افزایش پذیرش فناوری بلاکچین کمک می‌کند.

چرا پالیگان ۲ ایجاد شد؟

تیم پالیگان، این ارتقا را در پاسخ به تقاضای روزافزون در حوزه مقیاس پذیری و امنیت در اکوسیستم این بلاکچین توسعه داد. پالیگان ۲ با ترکیب راه حل های لایه ۲، مانند رول آپ های zk، به حل این مشکلات پرداخته است. بدین ترتیب، پالیگان ۲ پردازش تراکنش‌ها را سریع‌تر، هزینه‌ها را کمتر و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد.

ارتقای پالیگان

پالیگان ۲ پردازش تراکنش ها را سریع‌تر، هزینه‌ها را کمتر و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد

مشکلاتی که با این ارتقا برطرف می‌شوند

پایگان ۲ با بهبود ویژگی های شبکه فعلی، مشکلات و چالش‌های مرتبط با چند حوزه را حل خواهد کرد که در زیر به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

  • مقیاس‌پذیری

با پالیگان ۲ شبکه می‌تواند میلیون‌ها تراکنش در ثانیه را پردازش کند. این افزایش مقیاس پذیری قابل توجه، بستری برای ایجاد امکانات و بروز نوآوری های جدید پدید می‌آورد.

  • امنیت

پالیگان ۲ با ترکیب اثبات سهام و اثبات دانش صفر، امنیت شبکه را بهبود می‌بخشد. این رویکرد، مقاومت بیشتری در برابر حملات فراهم می‌کند و از داده های حساس حفاظت بیشتری به عمل می‌آورد. کاربران و توسعه‌دهندگان می‌توانند به تدابیر امنیتی قوی در پالیگان ۲ اعتماد کنند و به گسترش اعتماد و اطمینان به این اکوسیستم کمک کنند.

  • تعامل پذیری

پالیگان ۲ پل های ارتباطی بین زنجیره ای (cross-chain bridges) را معرفی کرده که کاربران را قادر می‌سازد دارایی ها و داده ها را بین بلاکچین های مختلف انتقال دهند. این قابلیت تعامل پذیری، راه های جدیدی را برای همکاری و هماهنگی بین شبکه های بلاکچینی مختلف فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند از توان و امکانات چندین شبکه مختلف استفاده کنند که اجازه انتقال دارایی ها، اشتراک گذاری داده ها و همچنین امکان تعامل اپلیکیشن های غیرمتمرکز بین زنجیره ای را به صورت یکپارچه فراهم می‌کند.

ویژگی های پالیگان ۲

پالیگان ۲ چندین ویژگی کلیدی دارد که آن را به یک بلاکچین مقیاس پذیر، امن و تعامل پذیر تبدیل می‌سازد

ویژگی‌های کلیدی پالیگان ۲ چیست؟

پالیگان ۲ چندین ویژگی کلیدی دارد که آن را به یک بلاکچین مقیاس پذیر، امن و تعامل پذیر تبدیل می‌سازد.

  • رول آپ های دانش صفر

پالیگان ۲ از رول آپ های دانش صفر (zk rollups) به عنوان یک راه حل لایه ۲ استفاده می‌کند که با استفاده از اثبات دانش صفر به مقیاس پذیری و امنیت دست پیدا می‌کند. این فناوری به پالیگان امکان پردازش حجم بالایی از تراکنش ها را با هزینه کمتر می‌دهد و کارایی کلی شبکه را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

  • پل های ارتباطی بین زنجیره ای

پالیگان ۲ شامل پل های ارتباطی بین زنجیره ای (Cross-chain bridges) است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا دارایی و داده ها را به صورت یکپارچه بین بلاکچین های مختلف انتقال دهند. این قابلیت تعامل پذیری، به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا از نقاط قوت و امکانات اکوسیستم های مختلف استفاده کنند و همکاری و نوآوری را در بین پروژه های مختلف گسترش دهند.

  • سازگاری با EVM

سازگاری پالیگان ۲ با ماشین مجازی اتریوم (EVM)، به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد برنامه های مبتنی بر اتریوم را در شبکه پالیگان پیاده سازی کنند. این سازگاری، یک انتقال نرم را برای پروژه های موجود در اتریوم امکان پذیر می‌کند، دامنه دسترسی آن‌ها را گسترش می‌دهد و برنامه‌های متنوع و غیرمتمرکز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تاریخ های مهم در مورد پالیگان ۲

اگر طرفدار شبکه پالیگان هستید، نباید از تاریخ‌های مهم مربوط به آن غافل شوید. در این تاریخ‌ها، سلسله‌ای از مطالب، جلسات جامعه، AMA با بنیان‌گذاران و مهندسان و موارد دیگر ارائه خواهند شد.

تاریخ های پالیگان ۲

مهم ترین تاریخ ها در خصوص پالیگان ۲

در تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۲۳، تیم مهندسی Polygon Labs با اعلام یک پیشرفت قابل توجه، طرحی برای بهبود Polygon PoS با پیاده سازی zkEVM validium رونمایی کرد. این مفهوم نوآورانه، یک راه حل لایه دوم غیرمتمرکز را با استفاده از اثبات دانش صفر ایجاد می‌کند. پیامدهای این بهبود برای اکوسیستم پالیگان بسیار مهم است، زیرا این به PoS پالیگان امکان می‌دهد تا امنیت و عملکرد آن بهبود یابد و خود را به عنوان یکی از اجزای حیاتی در چارچوب Polygon 2.0 معرفی کند.

کاربردهای پالیگان ۲ در دنیای واقعی

تصور اینکه پروتکل‌ها در جهان واقعی چگونه عمل خواهند کرد همیشه جالب است و Polygon 2.0 دارای پتانسیل عظیمی برای کاربردهای واقعی در صنایع مختلف است. در امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای، Polygon 2.0 می‌تواند به پلتفرم‌های اعطای وام و معاملات کمک کند و با ارائه تراکنش‌های سریع و کم هزینه، کاربران را راضی نگه دارد.

علاوه بر این، یکپارچه سازی Polygon 2.0 با پلتفرم‌های NFT و اکوسیستم‌های بازی ها، تجربه‌های مقیاس پذیر و تعاملی را برای خالقان و بازیکنان فراهم می‌کند. در عین حال، قابلیت تعامل پذیری و ویژگی های امنیتی پالیگان ۲، آن را به یک گزینه جذاب برای راه حل های مدیریت زنجیره تامین تبدیل کرده و شفافیت و کارایی این سیستم‌ها را بهبود می‌بخشد.

نتیجه گیری

پالیگان ۲ (Polygon 2.0) یک ارتقا و بروزرسانی قابل توجه در اکوسیستم پالیگان است که به رفع چالش‌های موجود در مقیاس پذیری، امنیت و تعامل پذیری در شبکه فعلی می‌پردازد. با استفاده ترکیبی از راه‌حل‌های لایه ۲، این شبکه تراکنش‌های سریع‌تر، کم هزینه‌تر و تجربه کاربری بهتری را ایجاد می‌کند. با اثبات سهام و اثبات دانش صفر، بر امنیت تمرکز می‌کند و مقاومت بیشتری در برابر حملات خواهد داشت و از اطلاعات حساس حفاظت بیشتری به عمل خواهد آورد. همچنین با معرفی پل های میان زنجیره ای، انتقال یکپارچه دارایی ها و داده ها را بین بلاکچین های مختلف امکان‌پذیر می‌کند و همکاری و هم افزایی را ارتقا می‌بخشد.

در نهایت، می‌توان گفت که پالیگان ۲، اکوسیستم و بلاکچین پالیگان را بهتر از گذشته آن می‌کند. طبیعی است که در صورت مساعد بودن شرایط کلی بازار ارزهای دیجیتال، این ارتقا می‌تواند به افزایش قیمت ارز متیک (MATIC) نیز بینجامد. با این حال، حتی در صورت عدم افزایش قیمت در کوتاه مدت، نمی‌توان از عدم تاثیر این ارتقا بر قیمت متیک صحبت کرد و ممکن است که افزایش قیمت این ارز دیجیتال در بلند مدت رخ دهد و نه بلافاصله از ارتقا.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx