بانک های کره ای به آربیتراژ ارزهای دیجیتال محکوم شدند

آربیتراژ
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 520 نفر

 نقش داشتن دو بانک کره ای در آربیتراژ ارزهای دیجیتال

بانک های کره جنوبی به دلیل نقش آنها در تسهیل ۶.۵ میلیارد دلار حواله های مشکوک به خارج از کشور که به شرکت هایی که ارزهای دیجیتال را آربیتراژ می کنند، مورد بررسی قرار می گیرند.

بر اساس گزارش ۱۵ اوت آسیا تایمز، سرویس نظارت مالی (FSS) ماه گذشته پس از شناسایی حجم قابل توجهی از تراکنش‌های حواله‌های خارج از کشور در پایان ژوئن، دستور تحقیق در مورد بانک‌های کره جنوبی را صادر کرد.

تحقیقات نشان داد که اکثریت ۶.۵ میلیارد دلاری که بین ژانویه ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲ به خارج از کشور حواله شده است، قبل از ارسال به خارج از کشور، از حساب‌های صرافی ارزهای دیجیتال بوده است که نشان می‌دهد برخی از شرکت‌های کره‌ای در حال بهره‌برداری از اختلاف قیمت بیت کوین در صرافی های داخلی و صرافی های بین المللی هستند. به این اختلاف اصطلاحا کیمچی پرمیوم گفته می شود.

کیمچی پرمیوم یا همان آربیتراژ اختلاف قیمت بین ارزهای دیجیتال در صرافی های کره جنوبی در مقایسه با صرافی های خارجی است. سرمایه گذاران رمزارز را از صرافی های خارجی می خرند و در صرافی های محلی کره می فروشند تا کسب سود کنند.

رگولاتورها در مورد کیمچی پریمیوم نگران هستند زیرا این امر فرار سرمایه از کشور را تسهیل می کند.

در حال حاضر، بر اساس ردیاب بازارCryptoQuant، اختلاف قیمت ارزهای دیجیتال به طور متوسط ۳.۳۷ درصد است. اما در آوریل گذشته متوسط اختلاف قیمت بالای ۲۰ درصد بود.

گزارش‌های بانک Shinhan و Woori Bank نشان می‌دهد; که بیشتر پول‌های حواله‌شده ابتدا از صرافی ارزهای دیجیتال داخلی به حساب‌های شرکت‌های مختلف کره‌ای منتقل شده است.

بر اساس گزارش ۱۵ اوت از خبرگزاری محلی آسیا تایمز، این حواله های بزرگ نشان می دهد که سرمایه گذاران از مبالغ هنگفتی برای بهره برداری از اختلاف قیمت ارزهای دیجیتال استفاده می کنند.

احتمال پولشویی

به گزارش پایگاه خبری KBS در ۱۴ اوت; همچنین گمان هایی وجود دارد که وجوه حواله شده برای پولشویی استفاده می شود; و برخی از کارکنان شرکت های ناشناس که این حواله ها را انجام می دادند دستگیر شده اند.

مجموع مبلغ ارسال شده به خارج از کشور بیش از دو برابر چیزی بود که FSS زمانی که به بانک ها دستور رسیدگی به موضوع را داد، انتظار داشت که پیدا کند. آسیا تایمز گزارش داد که اکنون انتظار می رود FSS تحقیقات بیشتری را در محل بانک های داخلی انجام دهد; که می تواند وجوه بیشتری را که برای آربیتراژ حواله شده است را کشف کند.

اکنون انتظار می‌رود FSS تحریم‌هایی را علیه Shinhan و Woori; به دلیل اجازه دادن بیشترین مقدار حواله صادر کند. آسیا تایمز نوشت که لی بوک هیون، رئیس FSS گفت; “ما معامله ارز خارجی را جدی می گیریم و تحریم ها اجتناب ناپذیر است.”

تحقیقات در محل در Shinhan و Woori ادامه دارد، اما در ۱۹ اوت تکمیل خواهد شد.

 

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارز ها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx