رسانه اجتماعی چینی با اجبار بازار NFT خود را تعطیل کرد

بازار NFT
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 464 نفر

تعطیلی بازار NFT رسانه اجتماعی چینی

همانطور که انتظار می‌رفت، بررسی‌های نظارتی چین در مورد بیت کوین و ارزهای دیجیتال به بازار NFT هم راه یافت. با این حال، چیزی که به عنوان یک عامل بازدارنده منظم برای شهروندان از سرمایه گذاری در بازارNFT ها شروع شد، به پلتفرم هایی که چنین خدماتی را ارائه می دهند نیز سرایت کرد. یکی از پلتفرم هایی که مورد انتقاد قرار گرفت Huanhe بود، یک بازار NFT که توسط غول رسانه های اجتماعی چینی Tencent راه اندازی شد. اکنون، تقریباً یک سال پس از راه اندازی آن ، این پلتفرم NFT  فعالیت های خود را متوقف می کند.

تنسنت  بازار NFT خود را تعطیل کرد

در سال ۲۰۲۱، محبوبیت بازار  NFTها به سرعت در حال افزایش بود. در آن زمان، NFTهایی وجود داشت که میلیون‌ها دلار به فروش می‌رسیدند، و افراد و شرکت‌ها برای کسب سود به این حوزه هجوم آوردند. تنسنت نیز طبیعتاً این روند را دنبال کرده بود، اما بعدا معلوم شد که این یک حرکت اشتباه برای غول رسانه های اجتماعی چینی است.

تنسنت  در آگوست گذشته راه اندازی Huanhe را به عنوان پلتفرمی که کاربران می توانند NFT ها را در بازار ثانویه معامله کنند، اعلام کرد. همانطور که انتظار می رفت، با استقبال گرم کاربران، به ویژه سرمایه گذاران چینی در بازار NFT مواجه شد. اما طولی نکشید که مشکلاتی برای این  مارکت NFT  مشکلاتی از سمت دولت چین بوجود آمد.

دولت چین به سرعت نسبت به NFTها واکنش نشان داد، همان کاری که ماه‌ها قبل در مورد ارزهای دیجیتال انجام داده بود. این کشور NFT ها و تجارت آنها را در کشور ممنوع کرده بود و پلتفرم هایی مانند Huanhe را مجبور به تعطیلی کرد.

بازار معاملات NFT تحت حمایت تنسنت اعلام کرد که فعالیت های خود را متوقف می کند زیرا این ممنوعیت مانع از رشد آن در بازار شده است. این نقطه اوج کاهش فعالیت های NFT توسط  تنسنت پس از آغاز جنگ چین علیه توکن های غیرمثلی از چند ماه قبل است.

عملکرد توکن های غیرمثلی

در حالی که تنسنت مجبور شده است بازار NFT خود را به دلیل قوانین نظارتی تعطیل کند، خود NFT ها خیلی خوب عمل نکرده اند. با ظهور روند نزولی مارکت، علاقه به این فضا کاهش یافته بود و تأثیر عمیقی بر حجم معاملات NFT داشته است.

مجموعه های قابل توجه NFT مانند BAYC و CryptoPunks بیش از ۸۰٪ ارزش خود را از دست داده اند و سایر NFT ها به سرنوشت مشابه یا بدتری دچار شده اند. فروش NFT ها بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است و حجم آن نیز به همین شکل کاهش یافته است.

با این حال، به نظر نمی رسد که کاهش علاقه مانع از راه اندازی پروژه های جدید شود. داده‌های IntoTheBlock  نشان می‌دهد که مجموعه‌های جدید NFT که در بازار راه‌اندازی می‌شوند همچنان در ماه آگوست افزایش می‌یابند. تا زمان نگارش این مقاله، بیش از ۱۴۶۰۰۰ مجموعه NFT در بازار موجود است.

 

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx