۵ آلت کوین برتر برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۳

۵ آلت کوین برتر برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۳
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2384 نفر

بازار کریپتو در سال‌‌های اخیر توجه عموم مردم را به خود جلب کرده است. اکثر کسانی که وارد این بازار می‌شوند به دنبال کسب سود زیاد در زمان کوتاه هستند؛ اما سوال کلیدی این است که باید روی چه ارزهای دیجیتالی سرمایه گذاری کرد تا به نتیجه مطلوب رسید؟ در این مقاله قصد داریم تا با معرفی ۵ آلت کوین برتر، پاسخی قانع کننده به این سوال پرتکرار بدهیم.

آلت کوین چیست؟

آلت کوین ها، رمزارز های جایگزین بیت کوین هستند. آن‌ها اغلب برای رفع برخی از کاستی های بیت کوین، مانند سرعت پایین و کارمزد بالای تراکنش ها ایجاد شده‌اند. هزاران آلت کوین وجود دارد که هر کدام ارزش و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. برخی از محبوب ترین آلت کوین ها عبارتند از اتریوم، لایت کوین و کاردانو.

شاید بتوان گفت که علت اصلی محبوبیت رمزارز ها در بین مردم، رشدهای خیره کننده آلت کوین ها بوده است. به ویژه میم کوین ها که دارای جایگاه ویژه ای در میان مردم، به خصوص ایرانیان هستند. در عین حال، باید دقت داشت که سرمایه گذاری در میم کوین ها، ریسک بسیار بالایی دارد و در حقیقت، امکان زیان دیدن به مراتب بیشتر از امکان سود بردن است. به همین دلیل، ما از معرفی میم کوین ها به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن خودداری می‌کنیم و تمرکز خود را بر آلت کوین هایی قرار می‌دهیم که از پشتوانه قوی و منطقی تری برخوردار هستند.

با وجود اینکه با گاوی شدن بازار، احتمالا بسیاری از آلت کوین ها رشد قیمت قابل توجهی را تجربه کنند؛ با این حال، تعدادی از آن‌ها از پتانسیل بالاتری نسبت به سایرین برخوردار هستند. در ادامه به ۵ نمونه از این آلت کوین ها خواهیم پرداخت.

بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۳

پولکادات (DOT)

بهترین آلت کوین

پولکادات (Polkadot)، یک پروتکل چند زنجیره ای (multi-chain) است که امکان ایجاد بلاک چین های مستقلی را فراهم می‌کند که می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این موضوع، آن را به یک راه حل بالقوه برای مشکل مقیاس پذیری تبدیل می‌کند که یکی از بزرگترین چالش های پیش روی فناوری بلاک چین است.

این شبکه همچنین به دلیل استفاده از مکانیزم اجماع اثبات سهام (proof-of-stake)، به گونه‌ای طراحی شده است که از بیت کوین و حتی اتریوم ایمن تر باشد. این مکانیزم، حمله به شبکه را برای عوامل خرابکار دشوارتر می‌کند. علاوه بر این، پولکادات دارای یک جامعه قوی از توسعه دهندگان و حامیان خود است؛ چنین جامعه ای برای هر پروژه ارز دیجیتال دارای اهمیت فراوان است. 

آوالانچ (AVAX)

بهترین سرمایه گذاری

آوالانچ (Avalanche) یک پلتفرم قرارداد هوشمند است که سریعتر و مقیاس پذیرتر از اتریوم طراحی شده است. آولانچ از یک مکانیزم اجماع منحصر به فرد و مبتنی بر اثبات سهام با نام PoS-ABC استفاده می‌کند که به آن امکان می‌دهد تا تراکنش ها را بسیار سریعتر از اتریوم پردازش کند.

آولانچ همچنین به لطف استفاده از یک شبکه غیرمتمرکز اعتبار سنجی، بسیار امن است. در این شبکه، اعتباردهنده ها مسئول تأیید تراکنش ها و ثبت آن‌ها در بلاک چین هستند. همچنین، این پروژه دارای یک اکوسیستم رو به رشد از اپلیکیشن های غیرمتمرکز (dApps) است و توسط جامعه بزرگی از توسعه دهندگان پشتیبانی می‌شود.

استکس (STX)

آلت کوین برتر

استکس (Stacks) یک بلاک چین لایه ۲ است که بر روی بلاک چین بیت کوین ساخته شده است. این بدان معنی است که می‌تواند از امنیت و ثبات بلاک چین بیت کوین استفاده کند و در عین حال ویژگی های اضافی مانند قراردادهای هوشمند را نیز ارائه دهد.

استکس به گونه‌ای طراحی شده است که ساخت اپلیکیشن های غیرمتمرکز (dApps) بر روی بیت کوین را برای توسعه دهندگان آسان تر می کند. پروژه ارز دیجیتال استکس، دارای جامعه‌ای قوی از توسعه دهندگان است و یکی از امیدوارکننده ترین و بهترین پروژه های مبتنی بر بیت کوین محسوب می‌شود.

سینگولاریتی نت (AGIX)

بهترین ارزهای دیجیتال

سینگولاریتی نت (SingularityNET) یک شبکه هوش مصنوعی غیرمتمرکز است که به هوش مصنوعی های مختلف اجازه می دهد تا با استفاده از فناوری بلاک چین با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و با یکدیگر تعامل و همکاری کنند. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا ابزارهای هوش مصنوعی را برای اهداف مختلف مانند تحلیل داده ها و پردازش زبان طبیعی، ایجاد و پیاده سازی کنند. 

توکن بومی این شبکه، AGIX نام دارد که برای پرداخت تراکنش ها و خدمات در شبکه استفاده می‌شود و همچنین به کاربران حق رای دادن را می‌دهد. با اینکه این شبکه هنوز در حال توسعه است، اما این پتانسیل را دارد که روش استفاده ما از هوش مصنوعی را متحول کند و همچنین بتواند تأثیر زیادی بر صنایع مختلف داشته باشد.

نومر ای آی (NMR)

بهترین رمزارز

نومر ای آی (Numerai) یک صندوق تامینی (hedge fund) است که از هوش مصنوعی برای تصمیم گیری در سرمایه گذاری استفاده می کند. نومر ای آی منبع باز است، به این معنی که هر کسی می‌تواند در توسعه مدل های هوش مصنوعی آن مشارکت داشته باشد. Numerai در گذشته بسیار موفق بوده است و این پتانسیل را دارد که یک بازیگر اصلی در صنعت خدمات مالی و هوش مصنوعی باشد.

چه آلت کوین هایی را نخریم؟

آلت کوین هایی که معرفی شدند، تنها تعداد اندکی از پروژه های مستعد رشد را نمایندگی می‌کنند. تعداد بسیار زیادی آلت کوین دیگر وجود دارد که احتمال موفقیت و افزایش قیمت شدید آن‌ها نیز وجود دارد. با این حال، باید از برخی از آلت کوین ها دوری کرد؛ چراکه احتمال شکست آن‌ها بسیار بیشتر از موفقیت آن‌‌هاست. چند نشانه وجود دارد که احتمال عدم موفقیت و شکست یک آلت کوین را نشان می‌دهد. در ادامه به تعدادی از این نشانه‌ها اشاره می‌کنیم:

  • آلت کوین هیچ هدف یا کاربرد مشخصی ندارد.
  • تیم آلت کوین ناشناس است یا تجربه کمی در صنعت ارزهای دیجیتال دارد.
  • قیمت آلت کوین بسیار بالا است و به نظر می آید که یک طرح پامپ و دامپ است.
  • انجمن و جامعه آلت کوین، کوچک است و با فعالیت خیلی اندکی دارد.

اگر هر یک از این نشانه ها را مشاهده کردید، بهتر است از سرمایه گذاری در آلتکوین مورد نظر خودداری کنید. به عنوان مثال، وان کوین (OneCoin)، رمزارزی بود که به عنوان بیت کوین بعدی تبلیغ می‌شد. با این حال، این ارز یک کلاهبرداری از آب درآمد و در نهایت در ژانویه ۲۰۱۹ سقوط کرد.

جمع بندی

آلت کوین ها یک نوع دارایی هیجان انگیز هستند که فرصت های کم نظیری را به سرمایه گذاران ارائه می دهند. با وجود بسیاری از پروژه های مختلف برای انتخاب، دانستن اینکه از کجا شروع کنید واقعا می‌تواند دشوار باشد. ما در این متن سعی کردیم تا با زبانی ساده و خلاصه، به معرفی برخی از آلت کوین های برتر بازار بپردازیم تا بدین ترتیب، چشم اندازی روشن تر در خصوص سرمایه گذاری در این نوع از دارایی های دیجیتال به شما ارائه داده باشیم.

با این حال، با انجام تحقیقات خود و درک خطرات موجود، می توانید تصمیمات آگاهانه ای در مورد اینکه در کدام آلت کوین ها سرمایه گذاری کنید، بگیرید. بسیار حائز اهمیت است که قبل از سرمایه گذاری در هر ارزی، ابتدا تحقیقات لازم را انجام داده و سپس اقدام به خرید آن کنید. لازم به تاکید است که ارزهای دیجیتال معرفی شده در این مقاله، به هیچ عنوان سیگنال خرید محسوب نمی‌شوند و صرفا جهت توضیح مزایا و پتانسیل مناسبی که دارند، نام برده شده‌اند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
4 1 دیدگاه
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx