با ارز بایننس کوین، قدرتمندترین ارزدیجیتال بازار آشنا شویم

بایننس کوین چیست
  • زمان مطالعه: 12دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 627 نفر

با ارز بایننس کوین، قدرتمندترین ارزدیجیتال بازار آشنا شویم

صنعت کریپتوکارنسی و بلاک چین شامل پروژه ها و دارایی های متعددی است که اهداف مختلفی را هدف قرار داده‌اند. دیدن پروژه هایی با هدف رفع نیازهای مشابه غیر معمول نیست. برای مثال چندین صرافی ارز دیجیتال وجود دارد. اگرچه هر صرافی ممکن است از نظر ساختار و ویژگی‌ها متفاوت باشد، اما هدف آن‌ها این است که به معامله‌گران رمزارز مکانی برای مبادله دارایی‌های خود به معنایی وسیع‌تر بدهند. گاهی اوقات، یک صرافی ارز دیجیتال ممکن است دارایی خود را داشته باشد که برای اهداف خاصی در صرافی مرتبط خود مانند تخفیف در کارمزد در پلتفرم معاملاتی استفاده می‌شود. بایننس کوین (BNB) صرافی بایننس یکی از این دارایی های صرافی ارز دیجیتال است. بایننس کوین چیست؟ BNB یا بایننس‌کوین به عنوان دارایی فروخته شده در عرضه اولیه سکه (ICO) بایننس شروع به کار کرد و به راهی تبدیل شد که کاربران صرافی بایننس می‌توانند پس از راه‌اندازی صرافی، هزینه‌های معاملاتی کمتری را روی پلتفرم پرداخت کنند. از آن زمان، BNB  نقش خود را در اکوسیستم رو به رشد بایننس حفظ کرده است، زیرا بایننس به بیش از یک مبادله دارایی دیجیتال گسترش یافته است.

تاریخچه بایننس کوین

بیان داستان شروع بایننس کوین بدون صحبت در مورد تاریخچه صرافی بایننس دشوار خواهد بود. بایننس‎‌کوین در جولای ۲۰۱۷ با یک ICO راه اندازی شد. توکن های BNB در بین شرکت کنندگان مختلف از جمله سرمایه گذاران اولیه و تیم موسس بایننس به عنوان بخشی از ICO توزیع شدند. در اینجا خلاصه ای سریع از نحوه توزیع توکن های BNB در ابتدا آورده شده است:

در طول ICO، تمام ۱۰۰ میلیون توکن BNB موجود برای فروش عمومی به قیمت ۱۵ سنت فروخته شد. بایننس در مجموع ۱۵ میلیون دلار بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) از این ICO جمع آوری کرد. از ۱۵ میلیون دلار جمع‌آوری شده، ۳۵ درصد برای ارتقای پلتفرم و سیستم تبادل بایننس، ۵۰ درصد برای برندسازی بایننس، بازاریابی و آموزش مبتکران جدید و ۱۵ درصد باقی مانده به عنوان ذخیره در مواقع اضطراری یا شرایط غیر معمول اختصاص داده شد. در طول ICO و روزهای اولیه، BNB  یک توکن ERC-20 بود که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده بود. بایننس پلتفرم صرافی رمزارز خود را چند روز پس از پایان ICO اواسط سال ۲۰۱۷ افتتاح کرد. بایننس بلاک چین بومی خود را در سال ۲۰۱۹ راه اندازی کرد و آن را بایننس زنجیره (BC) نامید. با BC سکه بومی BNB خود بلاک چین آمد. کاربران سکه جدید BNB را در ازای توکن های بایننس کوین ERC-20 خود از طریق مبادله توکن در سال ۲۰۱۹ دریافت کردند.

بایننس کوین

بایننس کوین چگونه کار می کند؟

BNB یک دارایی رمزنگاری مشابه با سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار است، زیرا با استفاده و معامله مردم، ارزش آن افزایش و کاهش می‌یابد. افراد می توانند BNB را در کیف پول های سازگار خارج از صرافی های کریپتو نگه دارند و سکه را مستقیماً برای پرداخت یا موارد دیگر به دیگران ارسال کنند. همچنین ممکن است سوال بپرسید که چگونه بایننس کوین بخریم؟ برای مثال، افراد می توانند بایننس کوین را از طریق چندین راه مانند صرافی ارز دیجیتال خود بایننس خریداری کنند. به دلیل تحریم کاربران ایرانی توسط بایننس، شما می‌توانید با ثبت نام سریع در صرافی ارزینجا اقدام به خرید بایننس کوین و بیش از ۵۰۰ رمزارز مختلف کنید.

بایننس هنگام ساخت زنجیره BNB، بلاک چین را برای عملکرد بهینه در معاملات روی زنجیره تنظیم کرد و بایننس DEX، صرافی غیرمتمرکز بایننس (DEX) را بر روی این زنجیره تازه تشکیل شده قرار داد. علاوه بر این، تراکنش‌های زنجیره‌ای BNB توسط یک توکن گس بلاک چین به نام BNB، که مخفف «Build and Build» (که قبلاً بایننس کوین شناخته می‌شد) تامین می‌شود. زنجیره BNB از زنجیره BNB beacon و BNB Smart Chain تشکیل شده است. اولی بر مدیریت زنجیره BNB متمرکز است که به دارندگان بایننس کوین اجازه می دهد در استیکینگ و رای گیری شرکت کنند. مورد دوم یک لایه اجماع است، با ماشین مجازی اتریوم سازگار است، و دارای هاب هایی برای چند زنجیره است.

چانگ پنگ ژائو مدیرعامل بایننس کوین

توکن سوزی بایننس کوین

بایننس برخی از درآمدهای خود را در هر سه ماهه برای بازخرید و سوزاندن سکه های بایننس‌کوین خرج می کند و به طور کامل آنها را حذف می کند. بایننس از سال ۲۰۱۷ به طور مداوم توکن سوزی‌های فصلی انجام داده است. بایننس به سوزاندن سکه های بایننس کوین در هر سه ماهه ادامه می دهد تا زمانی که ۱۰۰ میلیون سکه بایننس یا نیمی از حداکثر عرضه اولیه خود را خریداری و نابود کند. این فرآیند عرضه بایننس کوین را کاهش می‌دهد و بر کمیاب بودن آن تأثیر می‌گذارد که به طور بالقوه می‌تواند بر ارزش دارایی تأثیر بگذارد. بایننس همچنین چیزی به نام BNB Pioneer Burn Program دارد که موارد خاصی را که در آن دارندگان بایننس کوین به طور غیرقابل جبرانی BNB را از دست داده اند، ارزیابی می کند و آنها را بازپرداخت می کند و مبلغ را از توکن‌سوزی بعدی BNB کسر می کند.

توکن سوزی بایننس کوین

بایننس‌کوین برای چه مواردی استفاده می شود؟

استفاده از بایننس کوین با رشد بایننس مطابقت دارد. این دارایی در ابتدا به عنوان وسیله ای برای جمع آوری سرمایه برای صرافی بایننس شروع به‌کار کرد. بایننس پس از راه اندازی در سال ۲۰۱۷، به سرعت به عنوان یک صرافی ارزهای دیجیتال، محبوبیت قابل توجهی به دست آورد. بایننس از یک پلتفرم مبادله ای به یک اکوسیستم زیر چتر برند بایننس تبدیل شد. طی سال‌ها، بایننس یک صرافی غیرمتمرکز، دو بلاک چین، یک پلتفرم مبادلات ارز دیجیتال همتا به همتا (P2P)، یک پلتفرم برای وام دهی ارز دیجیتال و موارد دیگر راه‌اندازی کرده است. بایننس‌کوین در راستای توسعه بایننس رشد کرده است.

کاربران می توانند از بایننس کوین برای پرداخت تراکنش ها در صرافی بایننس استفاده کنند. سکه BNB در طول تاریخ به عنوان روشی برای کاهش کارمزد در صرافی ارز دیجیتال بایننس عمل ‌کرده است، به طوری که مشتریان صرافی با نگهداری بایننس کوین و پرداخت هزینه‌های پلتفرم به صورت BNB، هزینه‌های کمتری را پرداخت می‌کنند. علاوه بر این، تریدرها می توانند بایننس کوین را به عنوان یک روش پرداخت بپذیرند و به مشتریان گزینه های بیشتری از نظر روش های پرداخت می دهند. علاوه بر این، بایننس کوین برای موارد مختلفی در صنعت سرگرمی استفاده می شود، از پرداخت هدایای مجازی گرفته تا خرید بلیط بخت آزمایی.

بایننس کوین ممکن است برای سرمایه گذاری در سهام، صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) و سایر دارایی ها در پلتفرم های مختلف استفاده شود. در برخی از سیستم عامل‌ها، بایننس کوین می تواند به عنوان وثیقه برای وام استفاده شود. برخی از برنامه ها به کاربران اجازه می دهند از بایننس کوین برای تقسیم هزینه ها و پرداخت به دوستان و اقوام استفاده کنند.

بایننس و مقررات

پس از آغاز فعالیت بایننس در سال ۲۰۱۷، به یکی از بزرگترین بازیگران در فضای کریپتو تبدیل شد. با این حال، مشکلات نظارتی به ویژه در سال ۲۰۲۱ علیه بایننس ظاهر شد. بایننس در سال ۲۰۲۱ با اقدامات نظارتی تعدادی از مناطق از جمله جزایر کیمن، ژاپن، مالت، هلند، مالزی، بریتانیا و تایلند مواجه شد. به عنوان مثال، در ژوئن ۲۰۲۱ اداره رفتار مالی بریتانیا به بایننس دستور داد تا تمام فعالیت‌های تحت نظارت بریتانیا را متوقف کند، زیرا این صرافی فاقد مجوز لازم بود. به طور مشابه، مقامات مالزی با طرح شکایت کیفری علیه بایننس به دلیل فعالیت به عنوان یک ارائه دهنده خدمات دارایی دیجیتال غیرمجاز (VASP) در ماه بعد پاسخ دادند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx