الگوراند پروژه جذاب بلاکچینی

معرفی الگوراند
  • زمان مطالعه: 9دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 501 نفر

معرفی الگوراند (ALGO)

الگوراند یک شبکه منبع باز غیرمتمرکز است که از مکانیزم منحصربفرد اثبات سهام برای تسهیل یک معماری دو لایه استفاده می کند و امکان همکاری بین عدم تمرکز، مقیاس پذیری و امنیت را فراهم می کند. دستیابی به مقیاس‌پذیری، امنیت و تمرکززدایی در یک شبکه بلاک چین برای اکثر پروژه‌های ارزهای دیجیتال یک کار دشوار است. هدف الگوراند امکان تمرکززدایی کامل با امنیت بالا و مقیاس‌بندی در حین دستیابی به ۱۰۰۰ تراکنش در ثانیه و نهایی شدن بلوکه به سریع ترین شکل ممکن است.

الگوراند در سال ۲۰۱۹ به عنوان یکی از جدیدترین پروژه های برجسته در بخش بلاکچین با هدف ایجاد پایه ای برای کسب و کارهای نوظهور و موجود در یک اقتصاد غیرمتمرکز راه اندازی شد. ALGO ارز دیجیتال بومی سیستم الگوراند است و برای حمایت از اقتصاد غیرمتمرکز و امکان مشارکت برابر در آن طراحی شده است. شرکت‌کنندگان الگوراند می‌توانند از مزایای تراکنش‌های فوری با ALGO استفاده ببرند و می‌توانند پاداش هایی نیز کسب کنند. این سیستم بر اساس دارندگان ALGO و تولیدکنندگان بلوک ALGO، یعنی نود رانر است.

کاربران الگوراند می توانند قراردادهای هوشمند را برای ایجاد توکن های جدید و برنامه های غیرمتمرکز (dApps) راه اندازی کنند. الگوراند جایگزینی برای توابع قرارداد هوشمند اتریوم ارائه می‌کند و در عین حال مقیاس‌بندی کارآمدتری را با اثبات سهام خالص ارائه می‌دهد. با ویژگی Algorand Standard Asset (ASA)، کاربران می‌توانند توکن‌های جدیدی را در شبکه مستقر کنند یا دارایی‌های موجود را به اکوسیستم ALGO منتقل کنند و به اقتصاد غیرمتمرکز الگوراند بپیوندند.

نحوه کار الگورند

شبکه الگوراند با استفاده از مکانیزم اجماع اثبات سهام خالص که از پروتکل توافق بیزانسی استفاده می کند، امنیت، مقیاس پذیری و تمرکززدایی را یکجا به دست می آورد. به لطف این پروتکل، حتی اگر یک گره به خطر بیفتد، موجودی های الگو موجود در اختیار کاربران شبکه با کلیدهای منحصر به فرد ایجاد شده از طریق اتوماسیون محافظت می شود.

این شبکه از طریق پروتکل اثبات سهام خالص ایمن شده است و به سیستمی وابسته است که تنها به کاربرانی که اکثر سرمایه های الگوراند را دارند، قادر می سازد در فعالیت های مخربی شرکت کنند که می تواند امنیت سایر کاربران و شبکه را به خطر بیندازد. با این حال، حتی اگر برخی از کاربران ممکن است این قدرت را داشته باشند، سیستم بر اساس وابستگی مشترک شرکت کنندگان شبکه است. در صورتی که مالک اکثریت تصمیم بگیرد در فعالیت های مخرب شرکت کند، ارزش ALGO کاهش می یابد و وجوه کاربران نیز کاهش می یابد، به همین دلیل است که فعالیت های مخرب نتیجه نمی دهد.

به لطف مقیاس بندی کارآمد، تراکنش های الگوراند خیلی سریع هستند و امکان پردازش ۱۰۰۰ تراکنش در یک ثانیه وجود دارد. عرضه کل محدود به تنظیم عرضه و افزودن مکانیسم ضد تورمی به اقتصاد غیرمتمرکز است. کل عرضه الگوراند در زمان پیدایش این ارز تولید شد و با هر بلوک جدید ایجاد شده بین دارندگان ALGO و شرکت کنندگان شبکه توزیع می شود. مشکل ذخیره سازی در بلاکچین در سیستم الگوراند حل شده است زیرا هر کاربر جدید به محض پیوستن به اقتصاد غیرمتمرکز شروع به مشارکت در ذخیره سازی شبکه می کند. با استفاده از این ویژگی ها و پروتکل ها، الگوراند یک شبکه غیرمتمرکز دو لایه را با ابزارهای متنوع تسهیل می کند.

داستان پیدایش

الگوراند (ALGO) توسط یک متخصص رمزنگاری باتجربه، سیلویو میکالی، که استاد موسسه فناوری ماساچوست (MIT) است، ایجاد شد. سیلویو میکالی بسیاری از فناوری‌های رمزنگاری معروف را که در برخی از پروژه‌های برتر بلاکچین، مانند کاردانو، استفاده می‌شوند، ایجاد کرده است. میکالی اثبات‌دانش صفر، توابع تصادفی قابل تأیید و سایر پروتکل‌های رمزنگاری را ایجاد کرد و از دهه ۱۹۸۰ در این زمینه کار کرده است.

الگوراند در سال ۲۰۱۷ توسط میکالی تاسیس شد و توسط بنیاد الگوراند پشتیبانی می‌شود. این شکه با هدف حل سه‌گانه‌ای که مقیاس‌پذیری، تمرکززدایی و مسائل امنیتی در شبکه‌های بلاک چین ایجاد شده است. ایده ایجاد یک اقتصاد بدون مرز بود. مانند اکثر آلتکوین ها، الگوراند برای رفع کاستی های بیت کوین ایجاد شد. از آنجایی که میکالی در سال ۲۰۱۵ مشغول مطالعه بیت کوین بود، تصمیم گرفت شبکه بلاکچین خود را ایجاد کند که مقیاس کارآمدتر، امنیت و تمرکززدایی کامل را امکان پذیر می کند. پس از ۲ سال آزمایش سیستم، بالاخره الگوراند راه اندازی شد. در سال ۲۰۱۹، شبکه آزمایشی الگوراند برای مشارکت در دسترس بود، در حالی که راه اندازی شبکه اصلی مدت کوتاهی پس از آن انجام شد.

ویژگی های برتر الگورند

چیزی که الگوراند را منحصربه‌فرد می‌کند، رویکرد اصلی آن برای فعال کردن امنیت، مقیاس‌بندی و تمرکززدایی برای عملکرد همزمان در یک بلاکچین است. در نتیجه، الگوراند تراکنش های سریع تری را با ظرفیت پردازش حدود ۱۰۰۰ تراکنش در یک ثانیه و ایجاد، توسعه و استقرار یکپارچه برنامه های عیرمتمرکز امکان پذیر می کند. کاربران می توانند توکن های خود را ایجاد و به کار گیرند زیرا شرکت کنندگان در شبکه در حال ایجاد یک اقتصاد غیرمتمرکز با انواع برنامه ها و دارایی های رمزنگاری هستند. از طریق استفاده از اثبات سهام خالص، الگوراند تضمین می‌کند که همه کاربران شبکه می‌توانند در اداره شبکه مشارکت داشته باشند و همه کاربران شبکه، از جمله اجراکنندگان گره و دارندگان الگو، برای مشارکت خود پاداش دریافت می‌کنند. با ویژگی های منحصر به فرد و فناوری جدید، الگوراند قرار است به یکی از بزرگترین اقتصادهای غیرمتمرکز و یکی از سریع ترین شبکه های بلاک چین تبدیل شود.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx