تحلیل سنتیمنت بازار ارزهای دیجیتال

سنتیمنت بازار کریپتو
  • زمان مطالعه: 14دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 729 نفر

سنتیمنت بازار کریپتو چیست؟

سنتیمنت بازار، افکار، احساسات و خلق و خوی سرمایه گذاران را در مورد یک دارایی در نظر می گیرد. سنتیمنت همیشه مبانی یک دارایی یا پروژه را منعکس نمی کنند، اما می توانند به طور قابل توجهی بر قیمت تأثیر بگذارند. تحلیل سنتیمنت بازار نوعی تحقیق است که از این اطلاعات برای پیش‌بینی حرکت قیمت استفاده می‌کند. با ردیابی پویایی بازار با نگرش کلی شرکت کنندگان، می توانید میزان هیاهو یا ترس پیرامون یک ارز دیجیتال خاص را درک کنید.

مقدمه

درست مانند سایر دارایی ها، قیمت یک ارز دیجیتال به طور مستقیم با عرضه و تقاضا در بازار مرتبط است. این نیروهای بازار به دلایل مختلفی از جمله افکار عمومی، مطبوعات و رسانه های اجتماعی می توانند تغییر کنند. بسیاری از معامله‌گران سنتیمنت بازار را برای پیش‌بینی پتانسیل کوتاه‌مدت و میان‌مدت یک دارایی کریپتویی تحلیل می‌کنند. همراه با تجزیه و تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، بررسی سنتیمنت بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند افزودنی ارزشمند به جعبه ابزار معامله‌گران باشد.

سنتیمنت بازار چیست؟

سنتیمنت بازار نگرش جمعی معامله گران و سرمایه گذاران نسبت به یک دارایی مالی یا بازار است. این مفهوم در همه بازارهای مالی، از جمله ارزهای دیجیتال وجود دارد. سنتیمنت بازار قدرت تأثیرگذاری بر چرخه های بازار را دارد. با این حال، سنتیمنت مطلوب بازار همیشه منجر به شرایط مثبت بازار نمی شود. گاهی اوقات، سنتیمنت مثبت قوی ممکن است قبل از اصلاح بازار یا حتی یک بازار نزولی باشد. علاوه بر ارائه بینش در مورد تقاضای بازار، معامله گران می توانند این سنتیمنت را برای پیش بینی روندهای بالقوه سودآور تجزیه و تحلیل کنند. سنتیمنت بازار همیشه اصول یک پروژه را در نظر نمی گیرد، اما ممکن است گاهی اوقات به هم مرتبط باشند.

بیایید دوج کوین را به عنوان مثال در نظر بگیریم. بسیاری از تقاضاهای دوج کوین در روند صعودی خود احتمالاً ناشی از تبلیغات رسانه های اجتماعی (که منجر به سنتیمنت مثبت بازار شد) بود. بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران بدون در نظر گرفتن توکنومیک یا اهداف پروژه، اما فقط به دلیل سنتیمنت فعلی بازار، دوج کوین خریدند. حتی یک توییت از شخصیتی مانند ایلان ماسک گاهی اوقات برای ایجاد سنتیمنت مثبت یا منفی بازار کافی است.

توئیت اسلان ماسک برای دوج کوین

چرا تحلیل سنتیمنت بازار مهم است؟

تجزیه و تحلیل سنتیمنت بازار بخش اساسی بسیاری از استراتژی های معاملاتی است. مانند تحلیل تکنیکال یا فاندامنتال، معمولاً تصمیم گیری با استفاده از ترکیبی از تمام اطلاعات موجود ایده خوبی است. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل سنتیمنت بازار می تواند به شما کمک کند تا بررسی کنید که آیا فومو ایجاد شده قابل اتکا است یا صرفاً نتیجه ذهنیت گله‌ای کاربران است. به طور کلی، ترکیب تحلیل تکنیکال و فاندامنتال با مطالعات سنتیمنت بازار به شما این امکان را می دهد:

  • ایده بهتری از تحرکات قیمت کوتاه مدت و میان مدت خواهید داشت.
  • کنترل بهتری بر وضعیت احساساتی خود ایجاد خواهید کرد.
  • فرصت های بالقوه سودآور را کشف می‌کنید.

نحوه انجام تحلیل سنتیمنت بازار

برای درک سنتیمنت بازار، باید نظرات، ایده ها و نظرات شرکت کنندگان در بازار را جمع آوری کنید. باز هم، در حالی که می تواند مفید باشد، نباید تنها به تحلیل سنتیمنت بازار تکیه کنید. بهتر است قبل از نتیجه گیری عملی از اطلاعات جمع آوری شده در ترکیب با دانش و تجربه موجود خود استفاده کنید.

برای به دست آوردن یک احساس اولیه، ممکن است به بررسی صفحات و کانال های رسانه های اجتماعی مربوطه بپردازید تا درک کنید که جامعه و سرمایه گذاران در مورد آن پروژه خاص چه احساسی دارند. همچنین می‌توانید به انجمن‌های رسمی، سرورهای دیسکورد یا گروه‌های تلگرام بپیوندید تا مستقیماً با تیم پروژه و اعضای انجمن صحبت کنید. اما مراقب باشید! کلاهبرداران زیادی در این گروه ها وجود دارد. به افراد تصادفی اعتماد نکنید و قبل از ریسک کردن حتما تحقیقات خود را انجام دهید.

کانال های اجتماعی فقط اولین قدم هستند. می‌توانید از روش‌های زیادی برای به دست آوردن یک دید کلی از سنتیمنت مارکت استفاده کنید. علاوه بر نظارت بر کانال های اجتماعی (به ویژه توییتر، با توجه به محبوبیت آن در بین طرفداران ارزهای دیجیتال)، بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • رسانه‌های اجتماعی را با ابزارهای نرم افزاری جمع آوری داده بررسی کنید.
  • از طریق پورتال های رسانه ای و وبلاگ ها از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال اطلاع داشته باشید. آکادمی بایننس ، بایننس نیوز، بیت کوین مگزین، کوین دسک و کوین تلگراف چند نمونه از سایت‌های مفید هستند.
  • تنظیم آلارم یا ردیابی تراکنش های بزرگ انجام شده توسط نهنگ ها به طور منظم توسط برخی از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال ردیابی می شود و گاهی اوقات ممکن است بر سنتیمنت بازار تأثیر بگذارد. می‌توانید ربات‌های هشدار تحرکات نهنگ را در تلگرام و توییتر پیدا کنید.
  • شاخص های سنتیمنت مارکت و سیگنال های قیمت گذاری را در کوین مارکت کپ بررسی کنید. این شاخص ها طیفی از منابع مختلف را تجزیه و تحلیل می کنند و خلاصه ای ساده از سنتیمنت فعلی بازار ارائه می دهند.
  • سطح تبلیغات پیرامون یک ارز دیجیتال را با ابزار گوگل ترندز اندازه گیری کنید. به عنوان مثال، حجم زیاد جستجو برای «چگونه ارز دیجیتال بفروشیم» می‌تواند نشان دهد که سنتیمنت مارکت منفی است.

شاخص های سنتیمنت بازار

سرمایه گذاران می توانند به شاخص های سنتیمنت بازار نگاه کنند تا تصوری از احساس صعودی یا نزولی یک بازار یا دارایی داشته باشند. شاخص ها این سنتیمنت را به صورت گرافیکی یا با نوعی مقیاس نشان می دهند. این ابزارها می توانند بخشی از کیت تحلیل سنتیمنت شما را تشکیل دهند، اما نباید صرفاً به آنها اتکا کرد. بهترین روش استفاده از چند شاخص برای داشتن دید متعادل تری از بازار است. بیشتر شاخص های سنتیمنت بازار بر روی بیت کوین (BTC) متمرکز هستند، اما می توانید شاخص های سنتیمنت اتریوم (ETH) را نیز پیدا کنید. شاخص ترس و طمع رمز ارز بیت کوین شاید شناخته شده ترین شاخص سنتیمنت مارکت ارزهای دیجیتال باشد. این شاخص ترس یا طمع بازار بیت کوین را در مقیاس صفر تا ۱۰۰ با تجزیه و تحلیل پنج منبع اطلاعاتی مختلف نشان می دهد: نوسانات، حجم بازار، رسانه های اجتماعی، دامیننس و روندها.

شاخص تحلیل سنتیمنت بازار

شاخص Bull & Bear توسط Augmento یک شاخص سنتیمنت متفاوت است که بر روی رسانه های اجتماعی تمرکز دارد. یک نرم افزار هوش مصنوعی (AI) حدود ۹۳ احساس و موضوع را با استفاده از مکالمات در توییتر، ردیت و بیت کوین تاک تجزیه و تحلیل می کند. سازندگان همچنین روش شاخص خود را با ارزش داده های موجود در سال مورد آزمایش قرار می دهند. مقدار صفر در نشان دهنده وضعیت بسیار نزولی و یک نشان دهنده وضعیت بسیار صعودی است.

اندیکاتور سنتیمنت بیت کوین

استفاده از تمام ابزارها

تجزیه و تحلیل کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، فاکتورهای آنچین و سایر شاخص‌های کریپتویی می‌تواند بینش‌هایی درباره سنتیمنت یک سکه یا پروژه ارائه دهد. با درک بهتر نگرش های فعلی بازار، احتمال بیشتری دارد که تصمیمات تجاری یا سرمایه گذاری بهتری بگیرید. برای کمک به به حداکثر رساندن اثربخشی تجزیه و تحلیل سنتیمنت، معمولاً بهتر است آن را با موارد زیر ترکیب کنید.

تحلیل تکنیکال: به شما کمک می‌کند تا پیش بینی های بهتری در مورد تحرکات کوتاه مدت قیمت داشته باشید.

تحلیل فاندامنتال: برای تعیین اینکه آیا اطلاعات بحث برانگیز موجه است یا برای ارزیابی پتانسیل طولانی مدت یک ارز دیجیتال مناسب است.

جمع بندی

در حالی که بسیاری از معامله گران از تحلیل سنتیمنت در بازارهای مالی سنتی استفاده می کنند، استفاده از این ابزار در مارکت ارزهای دیجیتال نیز می‌تواند مفید باشد. از آنجایی که صنعت بلاک چین و بازارهای کریپتو هنوز نسبتاً کوچک هستند، تصورات و سنتیمنت عمومی می تواند باعث نوسانات قیمتی زیادی شود. با استفاده از روش‌های مورد بحث، می‌توانید سنتیمنت بازار را درک کنید و انتخاب‌های سرمایه‌گذاری بهتری داشته باشید. مجدداً، اگر می خواهید با تحلیل سنتیمنت مارکت شروع کنید، بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • بررسی مداوم کانال های رسانه های اجتماعی و سنتیمنت پیرامون یک پروژه.
  • به روز ماندن از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال و رویدادهای آینده.

تحلیل سنتیمنت بازار با تمرین و تجربه بیشتر نتایج بهتری ارائه می دهد، اما ممکن است در برخی موارد کارساز نباشد. قبل از معامله یا سرمایه گذاری، دقت لازم را انجام دهید زیرا هر تصمیمی شامل مقدار مشخصی از ریسک است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx