هش فلو (Hashflow) چیست؟ | صرافی غیرمتمرکز هش فلو

ارز دیجیتال هش فلو
  • زمان مطالعه: 11دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 441 نفر

هش فلو (HFT) چیست؟

معاملات ارز دیجیتال در صرافی های غیرمتمرکز (DEX) می تواند گاها پیچیده، گران و ناکارآمد باشد. با وجود بلاک‌چین‌ها و توکن‌های زیاد در بازار، مسئله سخت تر هم خواهد شد. علاوه بر این، اکثر صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) نمی توانند هیچ قیمتی را تضمین کنند، زیرا اغلب قبل از انجام معامله تغییر می کنند. با این حال، هش فلو (Hashflow) یک صرافی غیرمتمرکز است که در آن می توانید هر دارایی را روی هر بلاک چینی در عرض چند ثانیه به سادگی با اتصال کیف پول خود معامله کنید. تمام مظنه ها با قیمت نمایش داده شده خود و بدون کارمزد انجام می شوند. این بدان معناست که هر قیمتی که مشاهده می‌کنید همان قیمتی است که معامله خود را انجام می‌دهید. معاملات بین زنجیر‌ه‌ای دقیقاً به همین صورت عمل می‌کند. شما فقط باید دارایی و بلاک چین خود را انتخاب کنید و معامله را شروع کنید و خطرات مربوط به بریج‌ها را هم تجربه نخواهید کرد. هش فلو از زمانی که در آگوست ۲۰۲۱ شروع به کار کرد، حجم معاملاتش به بیش از ۱۱ میلیارد دلار رسیده است و بیش از ۱۷۰۰۰۰ کاربر منحصر به فرد در آن معامله کرده‌اند.

مقدمه

اکثر صرافی‌های غیرمتمرکز برای فعال کردن خرید و فروش دارایی ها به بازارسازان خودکار (AMM) متکی هستند، و اگرچه مهم هستند، اما بدون نقص نیستند. AMMها از نظر سرمایه ناکارآمد هستند، به طور معمول مستعد خطراتی مانند حملات هکرها و ضررهای دائمی هستند و نمی توانند به طور موثر دارایی های غیر اسپات را قیمت گذاری کنند.

در عوض، هش فلو از یک مدل درخواست برای قیمت‌گذاری (RFQ) استفاده می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد مستقیماً قیمت‌ها را از مارکت میکرها دریافت کنند و با لغزش (اسلیپیج) صفر و حفاظت از حداکثر ارزش قابل استخراج کامل (MEV) معامله کنند. مدل RFQ  هش‌فلو به جای قیمت‌گذاری دارایی‌ها در زنجیره، تسویه و مبادله دارایی‌ها را در زنجیره مدیریت می‌کند، اما مارکت میکرها را قادر می‌سازد تا دارایی‌ها را خارج از زنجیره قیمت‌گذاری کنند.

هش فلو چیست؟

هش فلو یک صرافی غیرمتمرکز است که برای معاملات با اسلیپیج صفر و معاملات محافظت شده با MEV طراحی شده است. تمام معاملات بدون کارمزد است و تمام قیمت ها با قیمت های نمایش داده شده خود انجام می شود. هش‌فلو همچنین قابلیت معاملات بین زنجیره‌ای کاملاً بومی را بدون استفاده از پل‌ها یا دارایی‌های دیگر ارائه می‌کند، که امکان داد و ستد یکپارچه را در یک یا چند زنجیره با قیمت تضمین شده فراهم می‌کند.

هش فلو از زمان آغاز به کار خود در آگوست ۲۰۲۱:

  • حجم کل معاملات ۱۱ میلیارد دلاری
  • بیش از ۱۷۰۰۰۰ کاربر منحصر به فرد در این پلتفرم معامله کرده‌اند
  • میانگین حجم کل روزانه ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار
  • میانگین ۱۸۰۰ کاربر فعال روزانه
  • بیش از ۱ میلیارد دلار حجم معاملات روی پالیگان و آوالانچ در مدت شش ماه

هش فلو ۲۸.۲ میلیون دلار از سه دور تأمین مالی جمع آوری کرده است. حامیان اصلی آن عبارتند از دراگون فلای کپیتال، الکتریک کپیتال، گلکسی دیجیتال، جامپ کریپتو، وینترمیوت و جی اس ار.

نحوه کار هش فلو

پلتفرم هش فلو به کاربران این امکان را می دهد که بدون نیاز به پل های بلاک چینی، دارایی ها را در عرض چند دقیقه به صورت یکپارچه در بلاک چین‌های مختلف مبادله کنند:

همه معاملات هش فلو به طور کامل در برابر اسلیپیج و سوء استفاده های MEV محافظت می شوند، چه معامله به صورت محلی در یک زنجیره انجام شود یا در چندین زنجیره.

هش فلو از یک موتور RFQ ترکیبی بر روی زنجیره و خارج از زنجیره استفاده می کند. قراردادهای هوشمند از مارکت میکرها می‌خواهد که به صورت رمزنگاری فیمت‌هایی را امضا کنند که در طول مدت هر معامله بدون تغییر باقی می‌مانند. این تضمین می‌کند که قیمت‌های ارائه‌شده به کاربران تضمین شده است و نمی‌تواند توسط ربات‌های MEV تغییر داده شود.

هش‌فلو همچنین از معامله‌گران در برابر اسلیپیج ناشی از MEV زنجیره‌ای محافظت می‌کند، در صورتی که حرکت قیمت قابل توجهی بین مدت زمانی که طول می‌کشد تا تراکنش در زنجیره مبدأ تایید شود و بار به زنجیره مقصد منتقل شود.

توکن HFT چیست؟

HFT توکن بومی پروتکل هش فلو و همچنین هشورس (Hashverse)، پلتفرم حاکمیت بازی‌سازی شده هش فلو است. کاربران می توانند HFT را برای باز کردن قفل ویژگی های موجود در اکوسیستم هش فلو استیک کنند، مانند:

حاکمیت: حاکمیت هش فلو از یک مدل رمز سپرده رأی (VE) پیروی می کند که در آن حق رأی بر اساس مقدار HFT استیک شده و مدت زمان قفل شدن HFT تعیین می شود. توکن‌های استیکینگ به کاربران حق رأی دادن و مدیریت آینده پروتکل را می‌دهد.

جوایز هشورس: هشورس اولین پلتفرم حاکمیتی و DAO مبتنی بر داستان، بازی‌سازی شده است. توکن‌های استیک شده برای تعیین معیارهای سلامت کاربران در هشورس استفاده خواهند شد. کاربران می توانند مقدار و مدت زمان توکن های استیک شده خود را در هر زمانی تنظیم کنند تا سلامت خود را در هشورس حفظ کنند. این پروتکل به فعال ترین اعضای جامعه پاداش می دهد و حضور هشورس آنها نقش مهمی در بازخرید این پاداش ها خواهد داشت.

چه چیزی هش فلو را منحصر به فرد می کند؟

سواپ بین زنجیرهای بدون نیاز به پل

هش فلو به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به پل‌های بلاک چینی، دارایی‌های خود را در زنجیره‌های مختلف در عرض چند دقیقه به طور یکپارچه مبادله کنند. همه معاملات هش فلو به طور کامل در برابر اسلیپیج و سوء استفاده های MEV محافظت می شوند، چه معامله به صورت محلی در یک زنجیره یا در بین زنجیره ها انجام شود.

اسلیپیج صفر

تمام معاملات در صرافی غیرمتمرکز هش فلو با قیمت نمایش داده شده انجام می شوند.

هشورس

هشورس اولین پلتفرم حاکمیتی و دائو مبتنی بر داستان، بازی‌سازی شده است. با داستانی همه جانبه که توسط یک شرکت فعال در صنعت هالیوود  به نام Superconductor توسعه یافته است، هشورس مجموعه ای از دارندگان توکن است که در مورد آینده پروتکل هش فلو تصمیم خواهند گرفت.

سخن پایانی

مدل RFQ هش فلو برای کشف قیمت و فناوری بین زنجیره ای بدون نیاز به پل بلاک چینی، قابلیت‌های منحصربه‌فرد این صرافی غیرمتمرکز هستند و امکان یک تجربه معاملاتی یکپارچه را فراهم می‌کنند. با یک محصول در حال گسترش، اکوسیستم رو به رشد و پشتوانه قوی، هش فلو در مجموع موقعیت خوبی دارد و متعهد به ادامه ارائه بهترین تجربه معاملاتی در حوزه دیفای است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx